Program uprawnia do jednorazowego wsparcia w wysokości 300 zł dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.

- Jesteśmy przygotowani do rozpoczęcia obsługi tego zadania zarówno pod względem organizacyjnym, jak i informatycznym. Nasza Platforma Usług Elektronicznych sprawdziła się przy innych zadaniach. Przypomnę, że prawie wszystkie wnioski w ramach Tarczy antykryzysowej były obsługiwane przez PUE. Podobnie jest z Polskim Bonem Turystycznym – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

 


Jak ma wyglądać obsługa wniosków

ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej na profilu PUE ZUS.

Na PUE stworzony jest specjalny kreator wniosków przy „Dobrym Starcie”. To pomoże uniknąć błędów przy staraniu się o świadczenie. Pracownicy ZUS w placówkach Zakładu będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300+. - Jeżeli ktoś będzie miał problem w założeniu profilu na PUE bądź wypełnieniu wniosku, zachęcamy do kontaktu. Nasi eksperci z Sali Obsługi Klienta pomogą w tym zakresie - zapewnia Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Obecnie wsparcie z programu „Dobry Start” otrzymuje ok. 4,5 mln dzieci. W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.