Firma badawcza i konsultingowa Great Place to Work Institute nagrodziła już po raz szósty przedsiębiorców, którzy reprezentują najwyższy poziom pod względem kultury organizacyjnej i praktyk HR. 2/3 oceny stanowiły wyniki ankiety przeprowadzonej wśród pracowników.
W kategorii firm zatrudniających poniżej 50 pracowników nagrody otrzymały: EDP Renewables Polska (energetyka), Orbium (technologie informatyczne), Mundipharma Polska (biotechnologia i farmaceutyka).
W kategorii firm zatrudniających od 50 do 500 osób nagrody otrzymały: SAS Institute (technologie informatyczne), Microsoft (technologie informatyczne), AbbVie Polska (biotechnologia i farmaceutyka), EMC Computer Systems Polska (technologie informatyczne), Royal Canin (produkcja), Akamai Technologies (technologie informatyczne), ASTOR (technologie informatyczne), Dow (handel detaliczny), Ochnik (handel detaliczny), SC Johnson (handel detaliczny), Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris (produkcja), Novartis Poland (biotechnologia i farmaceutyka), Quintiles Poland (biotechnologia i farmaceutyka), Mercedes-Benz Bank (usługi), Hitachi Data Systems (usługi), Hilti (budownictwo).
W kategorii firm zatrudniających powyżej 500 osób nagrody otrzymały firmy: IKEA (handel detaliczny), Motorola Solutions Systems Polska (technologie informatyczne), Atos (technologie informatyczne), Alexander Mann Solutions Poland (usługi), Deichmann (handel detaliczny).
Podczas środowej gali przyznano dwie nagrody specjalne. Pierwsza z nich zatytułowana "Inspiracja do wspólnego działania i sukcesu" trafiła do firmy Ochnik. Przyznano ją "za wyjątkowy styl przywództwa i konsekwencję w jednoczeniu pracowników wokół działań prowadzących do długofalowych sukcesów firmy. Druga nagroda specjalna - "Gdzie biznes styka się z sercem dla ludzi" trafiła do SAS Institute. Firma ta otrzymała ją za "wyjątkową troskę okazywaną pracownikom i chęć wychodzenia naprzeciw ich potrzebom".
Great Place to Work ma ponaddwudziestoletnią historię i jest największym globalnym badaniem jakości miejsc pracy. Jest obecnie realizowane w blisko 50 krajach. Corocznie uczestniczy w nim ok. 6 tys. firm, zatrudniających ogółem blisko 12 mln pracowników. Patronem medialnym tego wydarzenia była Polska Agencja Prasowa.