Pytanie
Posiadamy sieć sklepów oraz kilka sklepów współpracujących tzw. franszyzowych, sprzedających towary na swój rachunek, ale pod naszym logo. Zamierzamy dla klientów wprowadzić program lojalnościowy, program ten wprowadzą równiez sklepy franszyzowe. Planujemy wprowadzanie następujących bonusów: jeśli klient w okresie 6 miesięcy dokonana zakupów na łączną kwotę 2000 zł to dostanie od nas bonus do wykorzystania przy następnych zakupach na 100 zł. W ramach programu lojalnościowego klient może dokonywać zakupów zarówno w naszych sklepach własnych, jak i w sklepach franszyzowych (zakupu te będą się sumować w programie lojalnościowym), bon na 100 zł też może zrealizować w naszym sklepie lub w sklepie franszyzowym. Gdy klient realizuje bon na 100 zł otrzymuje paragon pomniejszony o 100 zł, np. kupując bluzkę o wartości 219 zł, otrzymuje paragon na 119 zł. Może się zdarzyć tak, że klient dokona zakupu na 2000 zł w naszych sklepach i otrzyma bon na 100 zł, natomiast bon ten zrealizuje w sklepie franszyzowym. I sklep franszyzowy jest teoretycznie stratny te 100 zł, gdyż uzuskuje przychód pomniejszony o 100 zł.
W jaki sposób - fakturą czy notą dokonywać wzajemnych rozliczeń pomiędzy naszą firmą a sklepami franszyzowymi?
Jak nazwać tego typu wzajemne obciążenia i czy podlegają VAT?