Usługa Firma w aplikacji mObywatel jest kierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Dzięki niej w aplikacji przedsiębiorca może:

  • pobrać zaświadczenie o wpisie w CEIDG w formacie PDF na swój telefon;
  • udostępnić wybrane informacje (jak NIP czy REGON) lub komplet informacji do faktury wybranym przez siebie kanałem, np. przez SMS, e-mail lub komunikator;
  • znaleźć dane swojej jednoosobowej działalności gospodarczej i sprawdzić ich poprawność.

Czytaj też: Łatwiej złożyć wniosek o interpretację indywidualną - KAS udostępnia kreator wniosków

Dostęp do aktualnych danych firmy w aplikacji

Przedsiębiorca ma również dostęp do aktualnych informacji zawartych w rejestrze CEIDG . Jeśli złoży wniosek o rejestrację jednoosobowej działalności gospodarczej, jej zawieszenie lub wyrejestrowanie, zobaczy aktualny status działalności w usłudze Firma w mObywatelu 2.0. Usługa przy każdym uruchomieniu pobiera informacje z CEIDG, dzięki czemu użytkownik widzi aktualne dane swojej firmy w aplikacji.

Użytkownik może zobaczyć następujące statusy swojej działalności gospodarczej:

  • oczekująca na rozpoczęcie – obok statusu pojawi się planowana data rozpoczęcia działalności gospodarczej;
  • aktywna;
  • zawieszona – przy statusie wyświetli się data jej ostatniego zawieszenia, a jeśli przedsiębiorca zgłosił wznowienie działalności gospodarczej, pojawi się osobne powiadomienie z datą zgłoszonego wznowienia działalności.

W usłudze Firma oprócz danych adresowych i kontaktowych widoczne są również:

  • kody PKD oraz dodatkowe kody PKD, które definiują obszar działalności gospodarczej,
  • dodatkowe stałe miejsca wykonywania działalności gospodarczej.

W przypadku, w którym użytkownik zauważy błąd danych swojej firmy w aplikacji, może je poprawić lub zaktualizować w Koncie Przedsiębiorcy lub realizując usługę zmiany danych firmy, na stronie Biznes.gov.pl.