Jeżeli dane informacje o środowisku i jego ochronie znajdują się w posiadaniu danego organu, to organ ten może odmówić ich udostępnienia, jeżeli spełnione są przesłanki, o których mowa w art. 16 ust. 1 i 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (dalej u.o.o.ś.). W przypadku gatunku objętego ochroną w grę wchodzić mogą przesłanki z art. 16 ust. 1 pkt 6 oraz ew. z art. 16 ust. 2 u.o.o.ś.
Czytaj też: NSA: Przy pozwoleniu na emisję gazów, trzeba zbadać obsadę kurnika >
W tym przypadku regionalny dyrektor ochrony środowiska powinien ocenić, czy udostępnienie informacji o gatunku chronionym może spowodować naruszenie stanu środowiska (tj. w szczególności doprowadzić do zmniejszenia liczebności danego gatunku bądź zniszczenia danego siedliska/ostoi); istotną kwestią jest tu okoliczność, kto wnioskuje o udostępnienie informacji. Wystarczające jest tu potencjalne zagrożenie naruszenia stanu środowiska w związku z udostępnieniem informacji. Organ odmawiając udostępnienia informacji w drodze decyzji (por.: art. 20 ust. 1 u.o.o.ś.) powinien podać powody odmowy w uzasadnieniu tej decyzji (por.: art. 107 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Więcej informacji znajdziesz w SIP LEX:
Czy kowal bezskrzydły jest chroniony w Polsce? >>
Wniosek o zezwolenie na wycięcie drzewa lub krzewu - POBIERZ WNIOSEK >>
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.