Pytanie
Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów jest prowadzona metodą kasową. Koszty są uwzględniane w dacie ich poniesienia, tzn. w dacie wystawienia faktury kosztowej (bez jakichkolwiek podziałów na koszty pośrednie i bezpośrednie). W związku z tym, że jest to działalność usługowa, nie ma magazynu i remanentów. W związku z tym, że zakup zorganizowanego przedsiębiorstwa był na kwotę 10.000 zł, podatnik przyjął 60-miesięczną amortyzację i w kosztach w PKPiR uwzględnia co miesiąc kwotę 166,67 zł. Dodatkowo prowadzi ewidencję, tzn. wystawił dokument wewnętrzny OT i wykaz amortyzacji miesięcznych.
Jaki jest prawidłowy moment uwzględnienia kosztów w PKPiR?
Czy możliwe jest uwzględnienie polisy ubezpieczeniowej obejmującej cały rok w dacie poniesienia kosztów, tzn. w dacie wystawienia polisy przez ubezpieczyciela bez dzielenia tych kosztów na miesiące, których ona dotyczy?
Czy możliwe jest dzielenie kosztów związanych z amortyzacją środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z podatkową stawką amortyzacyjną?