Zaproszenie do składania aplikacji

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA APLIKACJI
(2022/C 130 A/01)Wkrótce zwolnione zostanie stanowisko dyrektora ds. Budynków i Bezpieczeństwa (w grupie zaszeregowania AD 14 lub AD 15) w dyrekcji generalnej ds. Administracji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Stanowisko to zostanie obsadzone na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.

I. CHARAKTER ZADAŃ

Osoba zatrudniona na tym stanowisku, podlegająca dyrektorowi generalnemu ds. Administracji, będzie odpowiedzialna za kierowanie dyrekcją Budynków i Bezpieczeństwa ("direction des Bâtiments et de la sécurité", zwaną dalej "DBS") oraz za zarządzanie jej pracami i ich koordynację.

DBS jest odpowiedzialna za realizację projektów budowlanych Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (zwanego dalej "instytucją"), przebudowy i zagospodarowanie kompleksu budynków zajmowanych przez instytucję oraz ich utrzymanie. Zarządza ona również instalacjami technicznymi oraz zapewnia ich konserwację. Do jej zadań należy też czuwanie, w ramach działalności instytucji, nad bezpieczeństwem osób, informacji i infrastruktury. DBS jest też odpowiedzialna za logistykę w obrębie instytucji, w tym za zarządzanie restauracjami i stołówkami, zakupy, inwentaryzację oraz usługi ogólne (przykładowo udostępnianie tóg na rozprawy, zarządzanie flotą pojazdów, usługi pocztowe). Wreszcie, dyrekcja ta koordynuje opracowywanie polityki zrównoważonego zarządzania zasobami instytucji oraz zapewnia wdrażanie tej polityki zgodnie z wymogami określonymi w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie ("EMAS").

Wyzwania, przed którymi stanie niebawem ta dyrekcja, dotyczą w szczególności konserwacji istniejącej infrastruktury, która to konserwacja powinna się cechować profesjonalizmem, systematycznością i ustrukturyzowaniem, tak aby zachować wartość tej infrastruktury; wyzwania te wiążą się też z dostosowywaniem tej infrastruktury do zmieniających się potrzeb instytucji w trwały w długim okresie czasu sposób. W tym kontekście szczególne znaczenie będzie miało rozszerzanie formuły pracy zdalnej. Następnie, dyrekcja będzie miała zadanie polegające na przeprowadzeniu oceny i ustabilizowaniu istniejących rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, zarówno jeśli chodzi o wyposażenie techniczne, jak i strategie organizacyjne. Działania DBS realizowane są w duchu ciągłego udoskonalania i zapewniania jakości.

Zachowując spójność z określonymi przez instytucję priorytetami oraz z uwzględnieniem szczególnych potrzeb związanych z jej misją sądowniczą, dyrektor DBS doradza w tym zakresie właściwym organom instytucji oraz proponuje tym organom krótko-, średnio- i długoterminową strategię w zakresie infrastruktury, bezpieczeństwa i logistyki. Zapewnia również planowanie budżetowe zadań oraz realizację zaplanowanych prac. Zarządza on zespołem składającym się około stu pięćdziesięciu urzędników i innych pracowników Unii oraz kontroluje wykonywanie zadań przez przedsiębiorstwa zewnętrzne, w szczególności w zakresie konserwacji instalacji technicznych i zarządzania nimi, usług porządkowych i ogrodniczych, ochrony przeciwpożarowej oraz usług świadczonych przez restauracje i stołówki. Roczny budżet DBS wynosi około 65 mln EUR.

Dyrektor DBS czuwa też nad tym, aby infrastruktura spełniała wymogi określone w mających zastosowanie przepisach technicznych i wykonuje uprawnienia związane z wykonywaniem subdelegowanego nań zadania polegającego na zatwierdzaniu wydatków związanych z prowadzeniem działalności dyrekcji, zapewniając przy tym, że przestrzegane są przepisy finansowe, w szczególności te regulujące dziedzinę przetargów publicznych.

W ramach swych zadań reprezentuje on też instytucję wobec organów i organizacji zewnętrznych, w tym również wobec organów władz państwa przyjmującego, a także w ramach współpracy między instytucjami Unii Europejskiej.

II. PROFIL KANDYDATÓW

Szukamy osób z umiejętnością zarządzania dużym zespołem wysoko kwalifikowanych specjalistów w dziedzinach infrastruktury budowlanej, bezpieczeństwa i logistyki oraz umiejętnością motywowania takiego zespołu; muszą one także posiadać doskonałe umiejętności w zakresie zarządzania i zdolność kierowania organizacją ukierunkowaną na usługi w środowisku wielokulturowym. Winny one posiadać znakomite zdolności komunikacyjne, negocjacyjne i interpersonalne, wiążące się z umiejętnością nawiązywania i utrzymywania konstruktywnych relacji zarówno, w ramach instytucji, z jej członkami oraz pracownikami jej sądów i służb, jak i, poza instytucją, z innymi instytucjami i agencjami Unii Europejskiej, organami władz państwa przyjmującego (w tym również z siłami porządkowymi), podmiotami świadczącymi usługi architektoniczne, inżynieryjne i konsultingowe, a także z prywatnymi przedsiębiorstwami.

Osoby te muszą posiadać też umiejętności w zakresie rozpoznawania wyzwań, przed którymi stoi duża organizacja pod względem projektowania, opracowania i rozwijania infrastruktury, bezpieczeństwa i logistyki. Powinny one też być w stanie opracowywać dotyczące tych dziedzin strategiczne cele pozostające w związku z określonymi przez instytucję priorytetami, a także być w stanie przełożyć te cele na propozycje konkretnych działań. Bardzo pożądane jest też doświadczenie w zakresie planowania projektów i kierowania nimi.

Kandydaci powinni posiadać dobrą znajomość obowiązujących instytucje Unii Europejskiej przepisów finansowych, w szczególności tych regulujących dziedzinę przetargów publicznych, oraz odpowiednią umiejętność zarządzania budżetem i dużymi projektami.

Atutem będzie doświadczenie w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej oraz w dziedzinie stosowania systemów zapewniania jakości oraz zarządzania środowiskowego.

III. WYMAGANIA WOBEC KANDYDATÓW

Kandydaci muszą spełniać określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej (zwanym dalej "regulaminem") warunki powołania na urzędnika. Ponadto w przypadku tego stanowiska winni oni spełniać następujące wymogi minimalne:

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów,

- przynajmniej dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w co najmniej jednej z dziedzin: infrastruktury budowlanej, bezpieczeństwa lub logistyki,

- przynajmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu zespołami,

- biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz wystarczająca znajomość innego z jej języków urzędowych. Ze względów związanych z charakterem służby wymagana jest dobra znajomość języka francuskiego; znajomość języków angielskiego lub niemieckiego będzie stanowić dodatkowy atut.

IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA I WYNAGRODZENIE

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 14 i AD 15 określono w regulaminie. Informujemy jednak kandydatów, że miesięczne wynagrodzenie podstawowe urzędnika w grupie zaszeregowania AD 14 stopień 1 wynosi 15 255 EUR, a urzędnika w grupie zaszeregowania AD 15 stopień 117 226 EUR. Informujemy też, że regulamin nakłada na wszystkich nowych urzędników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

V. POLITYKA ZATRUDNIENIA

Trybunał gwarantuje równość szans, z zastrzeżeniem przeprowadzenia oceny porównawczej osiągnięć kandydatów, oraz równe traktowanie wszystkich osób, które przejawią zainteresowanie wolnym stanowiskiem. Aktywnie zachęca do składania różnorodnych kandydatur przez doświadczone osoby o zróżnicowanych umiejętnościach i wiedzy, w możliwie najszerszym zakresie geograficznym spośród obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej.

W celu uzyskania informacji na temat przetwarzania danych osobowych dla celów niniejszego postępowania w sprawie naboru kandydaci mogą się zapoznać z odnoszącą się do tej kwestii informacją dotyczącą naboru do służb administracji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

VI. ZGŁASZANIE KANDYDATUR

Kandydaci zainteresowani tym stanowiskiem są proszeni o wysłanie ich kandydatur pocztą elektroniczną wyłącznie na adres DIR-DBS@curia.europa.eu najpóźniej do dnia 22 kwietnia 2022 r. Należy do nich dołączyć szczegółowy życiorys wraz z innymi odpowiednimi dokumentami. Kandydaci powinni także dołączyć do ich kandydatury list motywacyjny oraz krótką (maksymalnie 5 stron) prezentację wizji funkcjonowania dyrekcji wskazanej w niniejszym zaproszeniu do składania kandydatur oraz zarządzania tą dyrekcją.

Zatwierdzone dnia 15 marca 2022 r.

Zmiany w prawie

Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Rząd zmienia przepisy o układach zbiorowych pracy

Katalog spraw regulowanych w układzie zbiorowym pracy będzie otwarty i będzie mógł obejmować sprawy dotyczące w szczególności wymiaru i norm czasu pracy, systemów i rozkładów czasu pracy, pracy w godzinach nadliczbowych, wymiaru urlopu wypoczynkowego, warunków wynagradzania czy organizacji pracy. Do uzgodnień międzyresortowych trafił dziś projekt zupełnie nowej ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych. Jego autorzy zakładają, że nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.

Grażyna J. Leśniak 25.06.2024
Nowe zasady przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej

Dziś (piątek, 21 czerwca) weszły w życie nowe przepisy dotyczące przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej. Dotyczą m.in. rozszerzenia nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych i objęcia procedurą kontrolną mieszkań treningowych i wspomaganych.

Robert Horbaczewski 21.06.2024
Nowelizacja kodeksu pracy o substancjach reprotoksycznych wejdzie w życie pod koniec czerwca

W dniu 14 czerwca opublikowana została nowelizacja kodeksu pracy dotycząca ochrony pracowników przed substancjami reprotoksycznymi, które są szkodliwe m.in. dla płodności i funkcji seksualnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów.

Grażyna J. Leśniak 17.06.2024
Bez polskiego prawa jazdy obcokrajowiec nie zostanie taksówkarzem

​Od 17 czerwca wszyscy kierowcy, którzy pracują w Polsce w charakterze taksówkarzy lub świadczą usługi odpłatnego przewozu osób, będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Zapewne nie wszystkim kierowcom z zagranicy uda się to prawo jazdy zdobyć, więc liczba obcokrajowców świadczących usługi przewozu osób może spaść.

Regina Skibińska 15.06.2024