Sprawozdanie końcowe funkcjonariusza ds. przesłuchań w sprawie COMP /M.3216 - Oracle/PeopleSoft (zgodnie z art. 15 decyzji Komisji (2001/462/WE, EWWiS) z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu kompetencji funkcjonariuszy ds. przesłuchań dotyczącego niektórych postępowań konkurencyjnych - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21).

Sprawozdanie końcowe funkcjonariusza ds. przesłuchań w sprawie COMP /M.3216 - Oracle/PeopleSoft

(zgodnie z art. 15 decyzji Komisji (2001/462/WE, EWWiS) z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu kompetencji funkcjonariuszy ds. przesłuchań dotyczącego niektórych postępowań konkurencyjnych- Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21)

(2005/C 206/07)

(Dz.U.UE C z dnia 23 sierpnia 2005 r.)

W dniu 14 września 2003 r. do Komisji wpłynęło zgłoszenie planowanej koncentracji, zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (EWG) nr 4064/2004, zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1310/97 ("rozporządzenie fuzyjne"), w ramach której Oracle Corportation, Stany Zjednoczone, ("Oracle"), nabywa, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) wymienionego rozporządzenia fuzyjnego, w drodze publicznej oferty przejęcia, wyłączną kontrolę nad przedsiębiorstwem PeopleSoft Inc., Stany Zjednoczone, ("PeopleSoft").

Dnia 17 listopada 2003 r. Komisja zdecydowała się wszcząć w tej sprawie postępowanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia fuzyjnego i art. 57 Porozumienia EOG.

Dnia 6 styczna 2004 r. postępowanie zostało zawieszone, ponieważ firma Oracle nie dostarczyła w określonym terminie informacji wymaganych oficjalną decyzją Komisji. Po otrzymaniu wymaganych informacji postępowanie wznowiono w dniu 12 lutego 2004 r.

W toku szczegółowego postępowania prowadzonego przez Komisję Oracle, zgodnie z najlepszymi praktykami Komisji dotyczącymi prowadzenia przez WE postępowań w zakresie łączenia przedsiębiorstw, zwróciła się o udostępnienie części dokumentów. Oracle nie otrzymała wszystkich dokumentów, o które wystąpiła. Podjęte zostały jednak znaczne wysiłki w celu udostępnienia najważniejszych dokumentów, w tym w szczególności wnioski niemające charakteru poufnego dostarczone przez PeopleSoft.

Pisemne oświadczenie o zastrzeżeniach ("OZ") zostało przesłane do Oracle w dniu 12 marca 2004 r. Na wniosek firmy termin złożenia odpowiedzi został przedłużony do dnia 29 marca 2004 r.

W dniu 12 marca 2004 r. Oracle otrzymała dostęp do dokumentów w formie CD-ROM-u.

Z odpowiedzi przedłożonych przez konkurentów usunięte zostały poufne informacje dotyczące przetargów i transakcji, w zamian za co informacje te zostały udostępnione Oracle w jawnym formacie na arkuszu kalkulacyjnym. Otrzymane od klientów informacje dotyczące przetargów zostały udostępnione w formie dokumentu Word zawierającego analizę odpowiedzi klientów, wraz z arkuszem kalkulacyjnym zawierającym dane dotyczące otrzymanych odpowiedzi, przedstawione w sposób jawny.

W celu umożliwienia ekonomistom z Oracle sprawdzenia, czy informacje dotyczące przetargów przedstawione przez PeopleSoft zostały wykorzystane do analizy regresji przedłożonej Komisji, utworzono biuro danych. Było to możliwe dzięki umowie o poufności podpisanej przez ekonomistów z Oracle w porozumieniu z firmą PeopleSoft. Ponadto w dniu 22 marca 2004 r. ekonomiści z Oracle uzyskali dostęp do dokładniejszych danych z przetargów przedstawionych w odpowiedziach od konkurentów i klientów. Nazwy konkurentów i klientów nie zostały jednak udostępnione.

W opinii Oracle środki te nie były wystarczające, aby zapewnić im odpowiedni poziom dostępu do informacji. W szczególności Oracle chciała sprawdzić wiarygodność danych zawartych w arkuszach kalkulacyjnych oraz umożliwić swoim ekonomistom dokonanie analizy informacji przekazanych przez PeopleSoft oraz innych uczestników rynku, które w opinii Oracle mogłyby być przydatne do obrony praw filmy. W tym celu Oracle zażądała udostępnienia nazw konkurentów i klientów, którzy przesłali odpowiedzi.

Moim zdaniem dostęp do akt, który otrzymała firma Oracle był wystarczający, aby, na tym etapie postępowania, umożliwić jej korzystanie z prawa do obrony.

Ponieważ dalszy dostęp do akt nie został przyznany Oracle przedstawiła swoją opinię w szczegółowej odpowiedzi na oświadczenie o zastrzeżeniach. Opinia ta wymagałaby odpowiedzi popartej dowodami.

W rozpatrywanym przypadku kwestia dostępu do akt staje się bezprzedmiotowa, jako że zastrzeżenia Komisji przeciwko planowanej koncentracji zostały obecnie wycofane. Należy również zauważyć, że w następstwie odpowiedzi udzielonej na oświadczenie o zastrzeżeniach oraz przesłuchania, podstawa dowodowa postępowania Komisji oraz ocena konkurencyjności została poszerzona o dodatkowe informacje dostarczone przez Oracle w odpowiedzi na wniosek Komisji o udzielenie informacji, oraz o informacje, które zostały udostępnione podczas procesu w USA.

W odniesieniu do PeopleSoft, jako strony zaangażowanej, zgodnie z art. 13 ust. 3 drugi akapit rozporządzenia nr 447/98 (rozporządzenie wdrażające), firma uzyskała dostęp do oświadczenia o zastrzeżeniach w wersji niemającej charakteru poufnego. Niektóre dodatkowe dokumenty przedłożone przez Oracle podczas postępowania zostały również ujawnione bezpośrednio po udostępnieniu ich wersji niemających charakteru poufnego. Na wniosek PeopleSoft otrzymała również niemającą charakteru poufnego wersję odpowiedzi Oracle na oświadczenie o zastrzeżeniach, aczkolwiek dopiero 3 maja 2004 r.

Przesłuchania ustne odbyły się w dniach 30 marca i 1 kwietnia 2004 r. Oprócz Oracle i PeopleSoft w postępowaniu uczestniczyły, jako strony trzecie, SAP, ING Europe i SSA Global. Zespół osób odpowiedzialny za dokumenty przekazał stronom trzecim niepoufne wersje oświadczeń o zastrzeżeniach.

Dnia 13 kwietnia 2004 r. Komisja, w następstwie niedotrzymania przez Oracle terminu przekazania informacji wymaganych oficjalną decyzją Komisji, po raz kolejny zawiesiła postępowanie w tej sprawie. Wniosek ten został złożony w celu rozszerzenia zakresu istotnych informacji, na podstawie których Komisja mogłaby sporządzić ocenę konkurencyjności. Na wniosek PeopleSoft firmie przekazano kopię decyzji Komisji, która została przesłana Oracle. Po otrzymaniu wymaganych przez Komisję informacji postępowanie wznowiono w dniu 7 października.

Na podstawie dalszych analiz opartych na wszystkich zgromadzonych dowodach DG ds. Konkurencji uznała, iż zastrzeżenia zawarte w tym oświadczeniu stają się bezprzedmiotowe.

W związku z powyższym, stwierdzam, że w niniejszym postępowaniu prawo do złożenia ustnych wyjaśnień zostało zachowane wobec wszystkich uczestniczących.

Bruksela, dnia 19 października 2004 r.

Karen WILLIAMS

Zmiany w prawie

Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Nieczytelna preskrypcja? Farmaceuta sam zadecyduje o dawkowaniu leku

Jeśli na recepcie w ogóle nie wypisano dawkowania leku albo jest ono niemożliwe do rozczytania, farmaceuta sam będzie mógł zadecydować, jaka dawka będzie odpowiednia dla pacjenta. Będzie mógł wydać też pacjentowi maksymalnie cztery opakowania leku, a nie jak do tej pory dwa. Te zasady nie będą jednak dotyczyły leków zawierających substancje psychotropowe lub środki odurzające.

Inga Stawicka 19.07.2024
Renta wdowia będzie dużo kosztować

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak obecnie, decydować się na wybór tylko jednego świadczenia. Nowe przepisy miałyby wejść w życie od początku 2025 roku. Koszt wprowadzenia renty wdowiej dla państwa wyniesie tylko na początku 8-10 mld zł rocznie.

Beata Dązbłaż 18.07.2024
Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.206.6

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie końcowe funkcjonariusza ds. przesłuchań w sprawie COMP /M.3216 - Oracle/PeopleSoft (zgodnie z art. 15 decyzji Komisji (2001/462/WE, EWWiS) z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu kompetencji funkcjonariuszy ds. przesłuchań dotyczącego niektórych postępowań konkurencyjnych - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21).
Data aktu: 23/08/2005
Data ogłoszenia: 23/08/2005