Sprawozdanie końcowe funkcjonariusza ds. przesłuchań w sprawie COMP /M.3216 - Oracle/PeopleSoft (zgodnie z art. 15 decyzji Komisji (2001/462/WE, EWWiS) z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu kompetencji funkcjonariuszy ds. przesłuchań dotyczącego niektórych postępowań konkurencyjnych - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21).

Sprawozdanie końcowe funkcjonariusza ds. przesłuchań w sprawie COMP /M.3216 - Oracle/PeopleSoft

(zgodnie z art. 15 decyzji Komisji (2001/462/WE, EWWiS) z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu kompetencji funkcjonariuszy ds. przesłuchań dotyczącego niektórych postępowań konkurencyjnych- Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21)

(2005/C 206/07)

(Dz.U.UE C z dnia 23 sierpnia 2005 r.)

W dniu 14 września 2003 r. do Komisji wpłynęło zgłoszenie planowanej koncentracji, zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (EWG) nr 4064/2004, zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1310/97 ("rozporządzenie fuzyjne"), w ramach której Oracle Corportation, Stany Zjednoczone, ("Oracle"), nabywa, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) wymienionego rozporządzenia fuzyjnego, w drodze publicznej oferty przejęcia, wyłączną kontrolę nad przedsiębiorstwem PeopleSoft Inc., Stany Zjednoczone, ("PeopleSoft").

Dnia 17 listopada 2003 r. Komisja zdecydowała się wszcząć w tej sprawie postępowanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia fuzyjnego i art. 57 Porozumienia EOG.

Dnia 6 styczna 2004 r. postępowanie zostało zawieszone, ponieważ firma Oracle nie dostarczyła w określonym terminie informacji wymaganych oficjalną decyzją Komisji. Po otrzymaniu wymaganych informacji postępowanie wznowiono w dniu 12 lutego 2004 r.

W toku szczegółowego postępowania prowadzonego przez Komisję Oracle, zgodnie z najlepszymi praktykami Komisji dotyczącymi prowadzenia przez WE postępowań w zakresie łączenia przedsiębiorstw, zwróciła się o udostępnienie części dokumentów. Oracle nie otrzymała wszystkich dokumentów, o które wystąpiła. Podjęte zostały jednak znaczne wysiłki w celu udostępnienia najważniejszych dokumentów, w tym w szczególności wnioski niemające charakteru poufnego dostarczone przez PeopleSoft.

Pisemne oświadczenie o zastrzeżeniach ("OZ") zostało przesłane do Oracle w dniu 12 marca 2004 r. Na wniosek firmy termin złożenia odpowiedzi został przedłużony do dnia 29 marca 2004 r.

W dniu 12 marca 2004 r. Oracle otrzymała dostęp do dokumentów w formie CD-ROM-u.

Z odpowiedzi przedłożonych przez konkurentów usunięte zostały poufne informacje dotyczące przetargów i transakcji, w zamian za co informacje te zostały udostępnione Oracle w jawnym formacie na arkuszu kalkulacyjnym. Otrzymane od klientów informacje dotyczące przetargów zostały udostępnione w formie dokumentu Word zawierającego analizę odpowiedzi klientów, wraz z arkuszem kalkulacyjnym zawierającym dane dotyczące otrzymanych odpowiedzi, przedstawione w sposób jawny.

W celu umożliwienia ekonomistom z Oracle sprawdzenia, czy informacje dotyczące przetargów przedstawione przez PeopleSoft zostały wykorzystane do analizy regresji przedłożonej Komisji, utworzono biuro danych. Było to możliwe dzięki umowie o poufności podpisanej przez ekonomistów z Oracle w porozumieniu z firmą PeopleSoft. Ponadto w dniu 22 marca 2004 r. ekonomiści z Oracle uzyskali dostęp do dokładniejszych danych z przetargów przedstawionych w odpowiedziach od konkurentów i klientów. Nazwy konkurentów i klientów nie zostały jednak udostępnione.

W opinii Oracle środki te nie były wystarczające, aby zapewnić im odpowiedni poziom dostępu do informacji. W szczególności Oracle chciała sprawdzić wiarygodność danych zawartych w arkuszach kalkulacyjnych oraz umożliwić swoim ekonomistom dokonanie analizy informacji przekazanych przez PeopleSoft oraz innych uczestników rynku, które w opinii Oracle mogłyby być przydatne do obrony praw filmy. W tym celu Oracle zażądała udostępnienia nazw konkurentów i klientów, którzy przesłali odpowiedzi.

Moim zdaniem dostęp do akt, który otrzymała firma Oracle był wystarczający, aby, na tym etapie postępowania, umożliwić jej korzystanie z prawa do obrony.

Ponieważ dalszy dostęp do akt nie został przyznany Oracle przedstawiła swoją opinię w szczegółowej odpowiedzi na oświadczenie o zastrzeżeniach. Opinia ta wymagałaby odpowiedzi popartej dowodami.

W rozpatrywanym przypadku kwestia dostępu do akt staje się bezprzedmiotowa, jako że zastrzeżenia Komisji przeciwko planowanej koncentracji zostały obecnie wycofane. Należy również zauważyć, że w następstwie odpowiedzi udzielonej na oświadczenie o zastrzeżeniach oraz przesłuchania, podstawa dowodowa postępowania Komisji oraz ocena konkurencyjności została poszerzona o dodatkowe informacje dostarczone przez Oracle w odpowiedzi na wniosek Komisji o udzielenie informacji, oraz o informacje, które zostały udostępnione podczas procesu w USA.

W odniesieniu do PeopleSoft, jako strony zaangażowanej, zgodnie z art. 13 ust. 3 drugi akapit rozporządzenia nr 447/98 (rozporządzenie wdrażające), firma uzyskała dostęp do oświadczenia o zastrzeżeniach w wersji niemającej charakteru poufnego. Niektóre dodatkowe dokumenty przedłożone przez Oracle podczas postępowania zostały również ujawnione bezpośrednio po udostępnieniu ich wersji niemających charakteru poufnego. Na wniosek PeopleSoft otrzymała również niemającą charakteru poufnego wersję odpowiedzi Oracle na oświadczenie o zastrzeżeniach, aczkolwiek dopiero 3 maja 2004 r.

Przesłuchania ustne odbyły się w dniach 30 marca i 1 kwietnia 2004 r. Oprócz Oracle i PeopleSoft w postępowaniu uczestniczyły, jako strony trzecie, SAP, ING Europe i SSA Global. Zespół osób odpowiedzialny za dokumenty przekazał stronom trzecim niepoufne wersje oświadczeń o zastrzeżeniach.

Dnia 13 kwietnia 2004 r. Komisja, w następstwie niedotrzymania przez Oracle terminu przekazania informacji wymaganych oficjalną decyzją Komisji, po raz kolejny zawiesiła postępowanie w tej sprawie. Wniosek ten został złożony w celu rozszerzenia zakresu istotnych informacji, na podstawie których Komisja mogłaby sporządzić ocenę konkurencyjności. Na wniosek PeopleSoft firmie przekazano kopię decyzji Komisji, która została przesłana Oracle. Po otrzymaniu wymaganych przez Komisję informacji postępowanie wznowiono w dniu 7 października.

Na podstawie dalszych analiz opartych na wszystkich zgromadzonych dowodach DG ds. Konkurencji uznała, iż zastrzeżenia zawarte w tym oświadczeniu stają się bezprzedmiotowe.

W związku z powyższym, stwierdzam, że w niniejszym postępowaniu prawo do złożenia ustnych wyjaśnień zostało zachowane wobec wszystkich uczestniczących.

Bruksela, dnia 19 października 2004 r.

Karen WILLIAMS

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.206.6

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie końcowe funkcjonariusza ds. przesłuchań w sprawie COMP /M.3216 - Oracle/PeopleSoft (zgodnie z art. 15 decyzji Komisji (2001/462/WE, EWWiS) z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu kompetencji funkcjonariuszy ds. przesłuchań dotyczącego niektórych postępowań konkurencyjnych - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21).
Data aktu: 23/08/2005
Data ogłoszenia: 23/08/2005