Zakres informacji z realizacji działań zawartych w planach gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy, planach zarządzania ryzykiem powodziowym i programie ochrony wód morskich.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ 1
z dnia 14 grudnia 2018 r.
w sprawie zakresu informacji z realizacji działań zawartych w planach gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy, planach zarządzania ryzykiem powodziowym i programie ochrony wód morskich

Na podstawie art. 328 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 2268) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Zakres informacji przekazywanych przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, wojewodów, marszałków województw, wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast i dyrektorów urzędów morskich w rocznych sprawozdaniach z realizacji działań zawartych w:
1)
planach gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy - jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
planach zarządzania ryzykiem powodziowym - jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
programie ochrony wód morskich - jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§  2. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

ZAKRES INFORMACJI PRZEKAZYWANYCH PRZEZ PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO WODNE WODY POLSKIE, WOJEWODÓW, MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW, WÓJTÓW, BURMISTRZÓW LUB PREZYDENTÓW MIAST I DYREKTORÓW URZĘDÓW MORSKICH W ROCZNYCH SPRAWOZDANIACH Z REALIZACJI DZIAŁAŃ ZAWARTYCH W PLANACH GOSPODAROWANIA WODAMI NA OBSZARACH DORZECZY 2

I. 

OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE PODMIOTU ODPOWIEDZIALNEGO ZA REALIZACJĘ DZIAŁANIA

1) Nazwa podmiotu;

2) Dane adresowe podmiotu:

a) ulica,

b) numer budynku/lokal,

c) kod pocztowy,

d) miejscowość;

3) Numer telefonu podmiotu;

4) Adres poczty elektronicznej podmiotu;

5) Imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdanie;

6) Numer telefonu osoby sporządzającej sprawozdanie;

7) Adres poczty elektronicznej osoby sporządzającej sprawozdanie.

II. 

INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA

1. OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA

1) Obszar dorzecza, którego dotyczy działanie;

2) Nazwa jednolitej/ych części wód objętej/ych działaniem;

3) Kod jednolitej/ych części wód objętej/ych działaniem;

4) Lokalizacja działania, a w przypadku działania o charakterze punktowym - współrzędne geograficzne w układzie WGS84;

5) Kategoria działania;

6) Grupa działania;

7) Nazwa działania;

8) Rodzaj działania (podstawowe/uzupełniające);

9) Opis działania;

10) Wskaźnik stopnia realizacji działania;

11) Planowany koszt realizacji działania (w zł);

12) Całkowity koszt realizacji działania według stanu faktycznego w podziale na lata realizacji działania (w zł);

13) Harmonogram realizacji działania według planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza;

14) Źródło finansowania działania (środki krajowe/środki europejskie, w tym nazwa programu, jeżeli dotyczy/inne środki - podać jakie);

15) Kwota dofinansowania realizacji działania ze środków europejskich w podziale na lata realizacji działania;

16) Status realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie (nierozpoczęte, w trakcie przygotowania, w trakcie realizacji, zakończone);

17) Informacja, czy realizacja działania jest zgodna z harmonogramem realizacji działania;

18) Informacja, czy występuj ą opóźnienia w realizacji działania;

19) Informacja o przyczynach opóźnień (finansowe/organizacyjne/legislacyjne/inne przyczyny - podać jakie);

20) Informacja o podjętych działaniach zaradczych.

2. STATUS REALIZACJI DZIAŁANIA

1) Zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %);

2) Data rozpoczęcia realizacji działania;

3) Termin zakończenia/przewidywany termin zakończenia realizacji działania;

4) Opis stanu realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie;

5) Dodatkowe uwagi.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

ZAKRES INFORMACJI PRZEKAZYWANYCH PRZEZ PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO WODNE WODY POLSKIE, WOJEWODÓW, MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW, WÓJTÓW, BURMISTRZÓW LUB PREZYDENTÓW MIAST I DYREKTORÓW URZĘDÓW MORSKICH W ROCZNYCH SPRAWOZDANIACH Z REALIZACJI DZIAŁAŃ ZAWARTYCH W PLANACH ZARZĄDZANIA RYZYKIEM POWODZIOWYM 3

I. 

OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE PODMIOTU ODPOWIEDZIALNEGO ZA REALIZACJĘ DZIAŁANIA

1) Nazwa podmiotu;

2) Dane adresowe podmiotu:

a) ulica,

b) numer budynku/lokal,

c) kod pocztowy,

d) miejscowość;

3) Numer telefonu podmiotu;

4) Adres poczty elektronicznej podmiotu;

5) Imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdanie;

6) Numer telefonu osoby sporządzającej sprawozdanie;

7) Adres poczty elektronicznej osoby sporządzającej sprawozdanie.

II. 

INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA

1. OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA

1) Nazwa działania;

2) Rodzaj działania (techniczne, nietechniczne);

3) Rodzaj działania (strategiczne, buforowe);

4) Nazwa listy;

5) Liczba porządkowa działania z listy;

6) Opis działania;

7) Obszar dorzecza;

8) Region wodny;

9) Zlewnia planistyczna;

10) Województwo;

11) Powiat;

12) Gmina;

13) Lokalizacja działania - opis;

14) Lokalizacja działania, a w przypadku działania o charakterze punktowym - współrzędne geograficzne w układzie WGS84;

15) Pozostałe podmioty odpowiedzialne za realizację działania (jeżeli dotyczy);

16) Planowany koszt realizacji działania (w zł);

17) Planowany termin rozpoczęcia i zakończenia działania;

18) Zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %);

19) Status realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie (nierozpoczęte, w trakcie przygotowania, w trakcie realizacji, zakończone);

20) Informacja, czy realizacja działania jest zgodna z harmonogramem realizacji działania;

21) Informacja, czy występują opóźnienia w realizacji działania;

22) Informacja o przyczynach opóźnień (finansowe/organizacyjne/legislacyjne/inne przyczyny - podać jakie);

23) Informacja o podjętych działaniach zaradczych.

2. STATUS REALIZACJI DZIAŁANIA: Etap przygotowania

1) Zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %);

2) Zaawansowanie wydatkowania środków (w %);

3) Planowany koszt etapu (w zł);

4) Planowana data rozpoczęcia etapu;

5) Przewidywana data zakończenia etapu;

6) Źródło finansowania.

3. STATUS REALIZACJI DZIAŁANIA: Etap realizacji

1) Zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %);

2) Zaawansowanie wydatkowania środków (w %);

3) Planowany koszt etapu (w zł);

4) Planowana data rozpoczęcia etapu;

5) Przewidywana data zakończenia etapu;

6) Źródło finansowania.

4. STATUS DZIAŁANIA: Działanie zakończone

1) Rzeczywisty termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji działania;

2) Rzeczywisty koszt realizacji działania (w zł);

3) Wskaźnik wzrostu kosztów rzeczywistych w stosunku do kosztów planowanych (koszty rzeczywiste/koszty planowane) x100% (w %);

4) Dodatkowe uwagi.

5. WSKAŹNIKI PRODUKTU

1) Wzrost długości odcinków rzek, gdzie dostosowano ich przepustowość do warunków przepływu wód powodziowych, uzyskany w wyniku realizacji działania (w km);

2) Przyrost długości wybudowanych wałów przeciwpowodziowych chroniących zidentyfikowane obszary o dużej wrażliwości na zagrożenie powodziowe uzyskany w wyniku realizacji działania (w km);

3) Wzrost liczby odbudowanych obiektów przeciwpowodziowych, które utraciły swoją funkcjonalność, uzyskany w wyniku realizacji działania (w szt.);

4) Przyrost długości zrealizowanych opasek dla ochrony brzegu morskiego uzyskany w wyniku realizacji działania (w km);

5) Liczba zbiorników wielofunkcyjnych, dla których usprawniono zasady użytkowania dla zwiększenia rezerwy powodziowej (w szt.);

6) Wzrost długości wzmocnionych i przebudowanych wałów przeciwpowodziowych uzyskany w wyniku realizacji działania (w km);

7) Liczba obiektów przeciwpowodziowych, dla których przygotowano dokumentację techniczną i ekonomiczną (w szt.);

8) Przyrost liczby regionalnych i lokalnych systemów prognozowania i ostrzegania przed powodzią uzyskany w wyniku realizacji działania (w szt.);

9) Liczba przeszkolonych obywateli;

10) Liczba przygotowanych w okresie sprawozdawczym operacyjnych planów przeciwpowodziowych, w tym planów ewakuacji ludności i inwentarza (w szt.);

11) Przyrost długości odcinków rzek, dla których zapewniono dobre warunki prowadzenia akcji lodołamania i bezpiecznego odprowadzenia kry lodowej, uzyskany w wyniku realizacji działania (w km).

6. WSKAŹNIKI REZULTATU

1) Wzrost powierzchni terenów oddanych rzece uzyskany w wyniku realizacji działania (w ha);

2) Wzrost powierzchni dolin rzecznych oddanych rzece przez budowę retencji polderowej uzyskany w wyniku realizacji działania (w ha);

3) Wzrost pojemności retencji dolinowej uzyskany w wyniku realizacji działania (w mln m3);

4) Wzrost pojemności rezerwy powodziowej uzyskany w wyniku budowy zbiorników przeciwpowodziowych w ramach realizacji działania (w mln m3).

7. DANE DOTYCZĄCE WPŁYWU INWESTYCJI NA ŚRODOWISKO

1) Informacja, czy dla przedsięwzięcia została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach;

2) Informacja, czy decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach była wydana po przeprowadzeniu oceny oddziaływania na środowisko;

3) Informacja, czy dla przedsięwzięcia zostało przeprowadzone postępowanie na podstawie art. 96 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r. poz. 2081) - w przypadku gdy decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach nie została wydana;

4) Informacja, czy dla przedsięwzięcia dokonano zgłoszenia na podstawie art. 118 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz. 1614, 2244 i 2340);

5) Informacja, czy dla przedsięwzięcia zostało wydane zezwolenie na usunięcie drzewa lub krzewu na podstawie art. 83a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;

6) Informacja, czy w związku z realizacją przedsięwzięcia zostały wydane derogacje na podstawie art. 56 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;

7) Informacja, czy w trakcie realizacji przedsięwzięcia wystąpiła konieczność zawiadomienia na podstawie art. 58 ust. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;

8) Powierzchnia siedlisk przyrodniczych bezpośrednio zajętych na potrzeby realizacji przedsięwzięcia (km);

9) Liczba obszarów Natura 2000, dla których uzyskano derogacje na podstawie art. 34 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;

10) Powierzchnia obszarów chronionych, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, bezpośrednio zajętych na potrzeby realizacji przedsięwzięcia (km);

11) Liczba jednolitych części wód, w obrębie których jest realizowane przedsięwzięcie;

12) Liczba jednolitych części wód, dla których uzyskano derogacje na podstawie art. 66 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 2268);

13) Informacja, czy w związku z realizacją przedsięwzięcia zostały określone specjalne wymagania dotyczące ochrony krajobrazu;

14) Liczba zabytków zagrożonych wskutek realizacji przedsięwzięcia;

15) Liczba osób, które musiały zmienić miejsce zamieszkania wskutek realizacji przedsięwzięcia.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

ZAKRES INFORMACJI PRZEKAZYWANYCH PRZEZ PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO WODNE WODY POLSKIE, WOJEWODÓW, MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW, WÓJTÓW, BURMISTRZÓW LUB PREZYDENTÓW MIAST I DYREKTORÓW URZĘDÓW MORSKICH W ROCZNYCH SPRAWOZDANIACH Z REALIZACJI DZIAŁAŃ ZAWARTYCH W PROGRAMIE OCHRONY WÓD MORSKICH 4

I. 

OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE PODMIOTU ODPOWIEDZIALNEGO ZA REALIZACJĘ DZIAŁANIA

1) Nazwa podmiotu;

2) Dane adresowe podmiotu:

a) ulica,

b) numer budynku/lokal,

c) kod pocztowy,

d) miejscowość;

3) Numer telefonu podmiotu;

4) Adres poczty elektronicznej podmiotu;

5) Imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdanie;

6) Numer telefonu osoby sporządzającej sprawozdanie;

7) Adres poczty elektronicznej osoby sporządzającej sprawozdanie.

II. 

INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA

1. OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA

1) Kod działania (KTM);

2) Nazwa działania;

3) Obszar dorzecza, którego dotyczy działanie;

4) W przypadku działania realizowanego na lądzie:

a) nazwa jednolitej/ych części wód objętej/ych działaniem,

b) kod jednolitej/ych części wód objętej/ych działaniem,

c) lokalizacja działania, a w przypadku działania o charakterze punktowym - współrzędne geograficzne w układzie WGS84;

5) W przypadku działania innego niż realizowane na lądzie:

a) nazwa podakwenu objętego działaniem,

b) kod podakwenu objętego działaniem,

c) lokalizacja działania, a w przypadku działań o charakterze punktowym - współrzędne geograficzne w układzie WGS84;

6) Opis działania;

7) Planowany koszt realizacji działania;

8) Całkowity koszt realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie;

9) Harmonogram realizacji działania według programu ochrony wód morskich;

10) Harmonogram realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie;

11) Źródło finansowania (środki krajowe/środki europejskie, w tym nazwa programu - jeżeli dotyczy /inne środki - podać jakie);

12) Informacja, czy występuj ą opóźnienia w realizacji działania;

13) Informacja o przyczynach opóźnień (finansowe/organizacyjne/legislacyjne/inne przyczyny - podać j akie);

14) Informacja o podjętych działaniach zaradczych.

2. STATUS REALIZACJI DZIAŁANIA

1) W przypadku działań innych niż działania o charakterze ciągłym:

a) zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %),

b) data rozpoczęcia realizacji działania,

c) przewidywany termin zakończenia realizacji działania,

d) informacja, czy realizacja działania jest zgodna z harmonogramem realizacji działania według programu ochrony wód morskich;

2) Opis stanu realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie;

3) Zakładany efekt realizacji działania;

4) Dodatkowe uwagi.

1 Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kieruje działem administracji rządowej - gospodarka wodna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (Dz. U. poz. 2324 oraz z 2018 r. poz. 100).
2 Sprawozdanie sporządza się odrębnie dla każdego działania przewidzianego do realizacji.
3 Sprawozdanie sporządza się odrębnie dla każdego działania przewidzianego do realizacji.
4 Sprawozdanie sporządza się odrębnie dla każdego działania przewidzianego do realizacji.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2018.2390

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zakres informacji z realizacji działań zawartych w planach gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy, planach zarządzania ryzykiem powodziowym i programie ochrony wód morskich.
Data aktu: 14/12/2018
Data ogłoszenia: 21/12/2018
Data wejścia w życie: 05/01/2019