Sposób dokumentowania kontroli operacyjnej prowadzonej przez Biuro Nadzoru Wewnętrznego.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI 1
z dnia 14 września 2018 r.
w sprawie sposobu dokumentowania kontroli operacyjnej prowadzonej przez Biuro Nadzoru Wewnętrznego

Na podstawie art. 11n ust. 28 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
sposób dokumentowania kontroli operacyjnej;
2)
sposób przechowywania i przekazywania wniosków i zarządzeń;
3)
sposób przechowywania, przekazywania oraz przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli;
4)
wzory stosowanych druków i rejestrów.
§  2. 
1. 
Dokumentację kontroli operacyjnej, zwanej dalej "kontrolą", stanowią:
1)
wniosek Inspektora Nadzoru Wewnętrznego do Sądu Okręgowego w Warszawie o zarządzenie lub przedłużenie kontroli;
2)
pisemna zgoda Prokuratora Generalnego na wystąpienie Inspektora Nadzoru Wewnętrznego do Sądu Okręgowego w Warszawie z wnioskiem o zarządzenie lub przedłużenie kontroli;
3)
postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie w przedmiocie zarządzenia lub przedłużenia kontroli;
4)
zarządzenie kontroli przez Inspektora Nadzoru Wewnętrznego w przypadkach niecierpiących zwłoki;
5)
wniosek Inspektora Nadzoru Wewnętrznego do Prokuratora Generalnego o wyrażenie zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki;
6)
pisemna zgoda Prokuratora Generalnego na zarządzenie kontroli przez Inspektora Nadzoru Wewnętrznego w przypadkach niecierpiących zwłoki;
7)
postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie w przedmiocie kontynuowania kontroli zarządzonej przez Inspektora Nadzoru Wewnętrznego w przypadkach niecierpiących zwłoki;
8)
zażalenie Inspektora Nadzoru Wewnętrznego na postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie w przedmiocie kontroli;
9)
zażalenie Prokuratora Generalnego na postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie w przedmiocie kontroli;
10)
zarządzenie Inspektora Nadzoru Wewnętrznego o protokolarnym, komisyjnym zniszczeniu materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli;
11)
protokół komisyjnego zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli;
12)
notatka urzędowa z przeprowadzonej kontroli, sporządzona przez inspektora Biura Nadzoru Wewnętrznego prowadzącego sprawę, w ramach której zarządzono kontrolę.
2. 
Dokumentację kontroli stanowią także materiały zgromadzone podczas jej stosowania, w szczególności:
1)
nośniki, na których zostały utrwalone treści rozmów telefonicznych lub innych przekazów informacji albo treści korespondencji lub zawartość przesyłek, a także nośniki z danymi utrwalonymi z informatycznych nośników danych, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, systemów informatycznych i teleinformatycznych;
2)
kopie wykonane z nośników, o których mowa w pkt 1;
3)
dokumenty sporządzone na podstawie informacji utrwalonych na nośnikach i kopiach, o których mowa w pkt 1 i 2.
3. 
Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1-7 i 10-12, sporządza się według wzorów:
1)
formularza zawierającego: wniosek Inspektora Nadzoru Wewnętrznego do Sądu Okręgowego w Warszawie o zarządzenie lub przedłużenie kontroli, decyzję Prokuratora Generalnego w zakresie zgody na złożenie tego wniosku oraz postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie w przedmiocie zarządzenia lub przedłużenia kontroli - który jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
formularza zawierającego: wniosek Inspektora Nadzoru Wewnętrznego do Prokuratora Generalnego o wyrażenie zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki, decyzję Prokuratora Generalnego w zakresie tego wniosku, zarządzenie kontroli przez Inspektora Nadzoru Wewnętrznego w przypadkach niecierpiących zwłoki oraz wniosek Inspektora Nadzoru Wewnętrznego do Sądu Okręgowego w Warszawie w przedmiocie kontynuowania kontroli zarządzonej przez Inspektora Nadzoru Wewnętrznego w przypadkach niecierpiących zwłoki i postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie w zakresie tego wniosku - który jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
formularza zarządzenia Inspektora Nadzoru Wewnętrznego o protokolarnym, komisyjnym zniszczeniu materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli - który jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
4)
formularza protokołu komisyjnego zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli - który jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia;
5)
formularza notatki urzędowej z przeprowadzonej kontroli, sporządzonej przez inspektora Biura Nadzoru Wewnętrznego prowadzącego sprawę, w ramach której zarządzono kontrolę - który jest określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia.
4. 
Dokumenty, o których mowa w ust. 1:
1)
pkt 1-7 oraz pkt 12 - sporządza się w trzech egzemplarzach;
2)
pkt 8-11 - sporządza się w dwóch egzemplarzach, przy czym dokumenty, o których mowa w pkt 10, mogą być sporządzane w jednym egzemplarzu w przypadku przekazywania kopii tych dokumentów w drodze teletransmisji z zastosowaniem odpowiednich urządzeń i narzędzi kryptograficznych.
5. 
Dokumenty, o których mowa w ust. 1, przechowują:
1)
Sąd Okręgowy w Warszawie - pierwszy egzemplarz wydanych postanowień, pisemnych zgód Prokuratora Generalnego, wniosków o zarządzenie lub przedłużenie kontroli i zarządzeń kontroli, a także zażaleń Inspektora Nadzoru Wewnętrznego lub Prokuratora Generalnego;
2)
Prokurator Generalny - drugi egzemplarz postanowień Sądu Okręgowego w Warszawie, pisemnych zgód, wniosków o zarządzenie lub przedłużenie kontroli i zarządzeń kontroli, zażaleń Prokuratora Generalnego oraz pierwszy egzemplarz notatek urzędowych;
3)
Inspektor Nadzoru Wewnętrznego zarządzający kontrolę lub wnioskujący o zarządzenie kontroli - trzeci egzemplarz postanowień Sądu Okręgowego w Warszawie, pisemnych zgód Prokuratora Generalnego, wniosków o zarządzenie lub przedłużenie kontroli i zarządzeń kontroli, drugi egzemplarz notatek urzędowych i zażaleń Inspektora Nadzoru Wewnętrznego na postanowienia Sądu Okręgowego w Warszawie, protokołów komisyjnego zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas kontroli i zarządzeń o protokolarnym, komisyjnym zniszczeniu materiałów uzyskanych podczas kontroli oraz pojedynczy egzemplarz zarządzenia o wstrzymaniu lub zakończeniu kontroli;
4)
komórka organizacyjna wykonująca zarządzenie w sprawie kontroli - kopie trzecich egzemplarzy postanowień sądu, pisemnych zgód prokuratora, wniosków o zarządzenie lub przedłużenie kontroli i zarządzeń w tej sprawie lub wyciągów z tych zarządzeń niezawierających uzasadnień, zarządzenia o protokolarnym, komisyjnym zniszczeniu materiałów uzyskanych podczas kontroli, drugi egzemplarz protokołów komisyjnego zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas kontroli oraz trzecie egzemplarze notatek urzędowych.
§  3. 
1. 
Sąd Okręgowy w Warszawie prowadzi rejestr postanowień dotyczących kontroli operacyjnej prowadzonej przez Biuro Nadzoru Wewnętrznego. Wzór rejestru w formie zwizualizowanej jest określony w załączniku nr 6 do rozporządzenia.
2. 
Prokurator Generalny prowadzi rejestr zgód dotyczących kontroli operacyjnej prowadzonej przez Biuro Nadzoru Wewnętrznego. Wzór rejestru w formie zwizualizowanej jest określony w załączniku nr 7 do rozporządzenia.
3. 
Inspektor Nadzoru Wewnętrznego prowadzi rejestr wniosków i zarządzeń dotyczących kontroli operacyjnej prowadzonej przez Biuro Nadzoru Wewnętrznego. Wzór rejestru w formie zwizualizowanej jest określony w załączniku nr 8 do rozporządzenia.
§  4. 
1. 
Przekazywanie dokumentacji kontroli odbywa się za pośrednictwem inspektora Biura Nadzoru Wewnętrznego posiadającego pisemne upoważnienie.
2. 
Inspektor Biura Nadzoru Wewnętrznego posiadający pisemne upoważnienie, osobiście doręcza wniosek o zarządzenie lub przedłużenie kontroli lub zarządzenie kontroli wydane w przypadku niecierpiącym zwłoki przez Inspektora Nadzoru Wewnętrznego, wraz z materiałami uzasadniającymi potrzebę zastosowania kontroli, bezpośrednio do Prokuratora Generalnego oraz do Sądu Okręgowego w Warszawie, a także osobiście odbiera od tych podmiotów dokumenty po podjęciu przez nie stosownej decyzji.
§  5. 
1. 
W przypadku kontroli polegającej na stosowaniu środków technicznych umożliwiających uzyskiwanie w sposób niejawny informacji i dowodów oraz ich utrwalanie, w szczególności obrazu, treści rozmów telefonicznych i innych informacji przekazywanych za pomocą sieci telekomunikacyjnej lub środków komunikacji elektronicznej, a także zapisanych na informatycznych nośnikach danych, zawartych w telekomunikacyjnych urządzeniach końcowych, oraz w systemach informatycznych i teleinformatycznych, informacje i dowody uzyskane w trakcie jej prowadzenia dokumentuje się w formie komunikatów, obejmujących treści zarejestrowane, z uwzględnieniem cech identyfikacyjnych adresata i nadawcy.
2. 
Informacje i dowody, o których mowa w ust. 1, pozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub mające znaczenie dla toczącego się postępowania karnego dokumentuje się w sposób odzwierciedlający zarejestrowaną treść.
3. 
Informacje i dowody, o których mowa w ust. 1, niepozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub niemające znaczenia dla toczącego się postępowania karnego można dokumentować w formie streszczenia.
4. 
Streszczenie, o którym mowa w ust. 3, powinno umożliwiać przeprowadzenie analizy informacji uzyskanych podczas stosowania kontroli.
5. 
W przypadku zarejestrowania informacji i dowodów, o których mowa w ust. 1, w języku obcym dokumentuje się je niezależnie od trybu określonego w ust. 2-4 także w języku polskim, jako tłumaczenie z języka obcego.
§  6. 
1. 
Dokumentację, o której mowa w § 2 ust. 2, przetwarza się i przechowuje w odrębnych zbiorach tworzonych dla poszczególnych podmiotów, wobec których jest stosowana kontrola.
2. 
Pozostałą dokumentację dotyczącą stosowanej kontroli przetwarza się i przechowuje w odrębnych zbiorach dokumentów związanych z realizacją czynności operacyjno-rozpoznawczych.
§  7. 
1. 
Protokolarnego, komisyjnego zniszczenia materiałów niezawierających dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego lub niemających znaczenia dla toczącego się postępowania karnego albo zgromadzonych podczas kontroli zarządzonej przez Inspektora Nadzoru Wewnętrznego w przypadku, gdy Sąd Okręgowy w Warszawie nie wyraził zgody na jej kontynuowanie, dokonują inspektorzy Biura Nadzoru Wewnętrznego prowadzący sprawę lub funkcjonariusze komórki organizacyjnej wykonującej zarządzenie w sprawie kontroli Inspektora Nadzoru Wewnętrznego.
2. 
Przepisy ust. 1 stosuje się odpowiednio do materiałów zawierających informacje, o których mowa w art. 178 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks postępowania karnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1904, z późn. zm.), zwanej dalej "Kodeksem postępowania karnego", oraz do materiałów mogących zawierać informacje, o których mowa w art. 178a i art. 180 § 3 Kodeksu postępowania karnego, albo informacje stanowiące tajemnice związane z wykonywaniem zawodu lub funkcji, o których mowa w art. 180 § 2 Kodeksu postępowania karnego, w odniesieniu do których sąd zarządził ich niezwłoczne zniszczenie.
§  8. 
1. 
Zniszczenie materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli, o których mowa w § 7, przeprowadza się przez:
1)
fizyczne zniszczenie dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 3;
2)
usunięcie zapisów informacji utrwalonych na nośnikach, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 1 i 2, w sposób uniemożliwiający odtworzenie treści tych zapisów.
2. 
W przypadku gdy usunięcie z nośników lub z ich kopii utrwalonych na nich zapisów nie jest możliwe, uszkadza się je w sposób uniemożliwiający ich odczytanie albo dokonuje się ich fizycznego zniszczenia.
§  9. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

............................................

(klauzula tajności)

......……………………...

(miejscowość, data)

Egz. nr ……….

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

………………………............

(sygnatura literowo-cyfrowa)

SĄD OKRĘGOWY

W WARSZAWIE

WNIOSEK NR ………………………..

(nr w rejestrze)

Na podstawie art. 11n ust. 1, 7 i 8 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.)

WNOSZĘ

O ZARZĄDZENIE/PRZEDŁUŻENIE*) KONTROLI OPERACYJNEJ

w sprawie …………………….…….....………… pod kryptonimem "…..……………………………….………."

(nr ewidencyjny)

dotyczącej przestępstwa wymienionego w art. 11n ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych i określonego w art. ..............

……………………………………………………………………………………………...…………..……………

na okres ….………………………………………………………..……………………………………….………...

(czas stosowanej kontroli operacyjnej)

Kontrola operacyjna polegająca na ..………………………….……..………..…………………………………….

(rodzaj prowadzonej kontroli operacyjnej)

o kryptonimie "………………………………………………….….….…......................" będzie stosowana wobec

.....………….............................…………………………………………..………………………………………….

(dane osoby, wobec której będzie stosowana kontrola operacyjna, lub inne dane pozwalające na jednoznaczne określenie podmiotu lub przedmiotu tej kontroli, ze wskazaniem miejsca lub sposobu jej przeprowadzenia)

w celu ..………………..............................……….....…………………………………………………………..…..

Uzasadnienie zostało zawarte na stronie 2.

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

…………………………………………

(podpis, pieczęć)

…………………………………

(klauzula tajności)

............................................

(klauzula tajności)

Egz. nr ………….

…………………………………….

(sygnatura literowo-cyfrowa)

UZASADNIENIE

DO WNIOSKU NR ……………….

(nr w rejestrze)

(opis przestępstwa, wskazanie okoliczności uzasadniających potrzebę stosowania kontroli operacyjnej,

w tym powody stwierdzonej bezskuteczności lub nieprzydatności innych środków)

……...……………………………………………………………………………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

.............................………………………………………………

(podpis, data, pieczęć)

___________________________________________________________________________

Wyrażam zgodę/nie wyrażam zgody*) PROKURATOR GENERALNY

…………………………..……… …….………………….........

(miejscowość, data) (podpis, pieczęć)

…………………………………

(klauzula tajności)

*) Niepotrzebne skreślić.

............................................

(klauzula tajności)

Egz. nr ………….

……………………………………

(sygnatura literowo-cyfrowa)

Sygn. akt ………………………

POSTANOWIENIE

Dnia ……………………………………

Sąd Okręgowy w Warszawie …….………………………………….............................…….…………………….

Sędzia ……………………………………………………………….............................………..………………….

przy udziale ….…..……………………………………………..............................………………. po rozpoznaniu

wniosku Inspektora Nadzoru Wewnętrznego w przedmiocie zarządzenia/przedłużenia*) kontroli operacyjnej na podstawie art. 11n ust. 1, 7, 8, 10 i 11 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.)

POSTANAWIA

ZARZĄDZIĆ/PRZEDŁUŻYĆ/ODMÓWIĆ ZARZĄDZENIA/ODMÓWIĆ PRZEDŁUŻENIA*)

kontrolę(-li) operacyjną(-nej) polegającą(-cej) na …………........................................……………..….………….

(rodzaj czynności)

wobec …………………………………………………………………………………………………………..…..

(dane osoby, wobec której będzie stosowana kontrola operacyjna, lub inne dane pozwalające na jednoznaczne określenie podmiotu lub przedmiotu tej kontroli, ze wskazaniem miejsca lub sposobu jej przeprowadzenia)

w sprawie pod kryptonimem "…………………………..………..…" na wniosek nr ………………………….....

Inspektora Nadzoru Wewnętrznego na okres ……………………………………………………………………....

do dnia .....………………………………………………..…………….………………………….………....……. .

UZASADNIENIE:

……………………………………………………………………………………………………………………….

(w przypadku odmowy/zarządzenia/przedłużenia*) kontroli operacyjnej)

…………………………………………………………………………….…………………………………………

…………………………………………..……………………………………………………………………...........

……………..………………………………………………………………………………….…

…………………………………………………………………………………………………...

……………………………………………………………………………………...……………

SĘDZIA

SĄDU OKRĘGOWEGO

W WARSZAWIE

…………………………………

(podpis, pieczęć)

Załączniki – materiały uzasadniające potrzebę stosowania kontroli operacyjnej – z wykazem

Wykonano w 3 egzemplarzach:

Egz. nr 1 ……

Egz. nr 2 ……

Egz. nr 3 ……

Wykonał: ...........................................

_______________________________

*) Niepotrzebne skreślić.

…………………………………

(klauzula tajności)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

............................................

(klauzula tajności)

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

………………………............

(sygnatura literowo-cyfrowa)

......……………………...

(miejscowość, data)

Egz. nr ……….

PROKURATOR GENERALNY

WNIOSEK NR ………………………..

(nr w rejestrze)

Na podstawie art. 11n ust. 3 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.) wnoszę o wyrażenie zgody na zarządzenie kontroli operacyjnej w przypadkach niecierpiących zwłoki w sprawie …………………….…….....…………

(nr ewidencyjny sprawy i jej kryptonim )

dotyczącej przestępstw wymienionych w art. 11n ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych i określonych w art. ………………………………..…, polegającej na ……………………………………………………………...,

(rodzaj prowadzonej kontroli operacyjnej)

na okres ………………………………………………………. .

(czas stosowanej kontroli operacyjnej)

Kontrola operacyjna o kryptonimie "……………………………………………….………..…..." będzie stosowana wobec .........…………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………

(dane osoby, wobec której będzie stosowana kontrola operacyjna, lub inne dane pozwalające na jednoznaczne określenie podmiotu lub przedmiotu tej kontroli, ze wskazaniem miejsca lubsposobu jej przeprowadzenia oraz ze wskazaniem miejsca lub sposobu jej stosowania)

w celu ..………………..............................……….....…………………………………………………………..…..

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

Uzasadnienie zostało zawarte na stronie 2.

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

…………………............................................................………………………

(podpis, pieczęć)

strona 1/3

…………………………………

(klauzula tajności)

............................................

(klauzula tajności)

Egz. nr ………….

…………………......................………………….

(sygnatura literowo-cyfrowa)

UZASADNIENIE

DO WNIOSKU NR ……………….

(nr w rejestrze)

(opis przestępstwa, wskazanie okoliczności uzasadniających potrzebę stosowania kontroli operacyjnej,

w tym powody stwierdzonej bezskuteczności lub nieprzydatności innych środków)

……...……………………………………………………………………………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

.……………………………………………………………………..……………………………

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

.............................…………………………...……………

(podpis, data, pieczęć)

___________________________________________________________________________

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

Na podstawie art. 11n ust. 3 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.) WYRAŻAM ZGODĘ / NIE WYRAŻAM ZGODY*) na zarządzenie przez Inspektora Nadzoru Wewnętrznego kontroli operacyjnej w sposób i w okolicznościach określonych w treści powyższego wniosku.

PROKURATOR GENERALNY

.........................................…………………

(podpis, data, godzina, pieczęć)

*) Niepotrzebne skreślić.

strona 2/3

…………………………………

(klauzula tajności)

............................................

(klauzula tajności)

Egz. nr ………….

……………………………………

(sygnatura literowo-cyfrowa)

ZARZĄDZENIE

Na podstawie art. 11n ust. 3 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.):

– zarządzam kontrolę operacyjną na podstawie, w sposób i w okolicznościach określonych w powyższym wniosku*) ,

– nie zarządzam kontroli operacyjnej z uwagi na …………......….…………………………..……………………….......................

…………………………………………………………………….......................………………………………...…………………………....*)

(przyczyny niezarządzenia kontroli)

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

....................................………………………………………………….

(podpis, godzina, data, pieczęć)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

SĄD OKRĘGOWY

W WARSZAWIE

Na podstawie art. 11n ust. 3 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.) wnoszę o udzielenie zgody na kontynuowanie kontroli operacyjnej, prowadzonej na podstawie powyższego zarządzenia oraz w sposób i w okolicznościach określonych w powyższym wniosku.

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

....................................………………………………………………….

(podpis, godzina, data, pieczęć)

__________________________________________________________________________________________

......……………………...

(miejscowość, data)

………………………............

(sygn. akt)

POSTANOWIENIE

Sąd Okręgowy w Warszawie ………………..………………………….....................................……………….………….…………….

Sędzia ……………………………………………………………………………………………………………..........................................…

przy udziale: …………………………………………………………………………………………………… po rozpoznaniu wniosku Inspektora Nadzoru Wewnętrznego w przedmiocie kontynuowania kontroli operacyjnej zarządzanej w przypadkach niecierpiących zwłoki na podstawie art. 11n ust. 3 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.)

POSTANAWIA

WYRAZIĆ ZGODĘ/ODMÓWIĆ WYRAŻENIA ZGODY*)

na kontynuowanie kontroli operacyjnej polegającej na ………………………….……………………………….………………

(rodzaj czynności)

pod kryptonimem "……..........…………..…………….." wobec ………………………..…...................................................................

w sprawie nr ………………………………….......…………… na okres ………….....……….. do dnia …...………...……………….

UZASADNIENIE:

(w przypadku odmowy zgody na kontynuowanie kontroli operacyjnej zarządzonej w przypadkach niecierpiących zwłoki)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….....

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….....

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….....

SĘDZIA SĄDU OKRĘGOWEGO

W WARSZAWIE

…………………………………

(podpis, pieczęć)

Załączniki – materiały uzasadniające potrzebę stosowania kontroli operacyjnej – z wykazem

Wykonano w 3 egzemplarzach:

Egz. nr 1 ……

Egz. nr 2 ……

Egz. nr 3 ……

Wykonał: ...........................................

strona 3/3

*) Niepotrzebne skreślić.

…………………………………

(klauzula tajności)

ZAŁĄCZNIK Nr  3

............................................

(klauzula tajności)

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

......…………...........…………...

(miejscowość, data)

………………………............

(sygnatura literowo-cyfrowa)

Egz. nr ……….

ZARZĄDZENIE NR ………………

Na podstawie art. 11n ust. 19/ art. 11n ust. 21/art. 11o ust. 9*) ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.) zarządzam komisyjne, protokolarne

ZNISZCZENIE

zgromadzonych podczas stosowania kontroli operacyjnej materiałów, prowadzonej w związku z wnioskiem/zarządzeniem*) nr ............... Inspektora Nadzoru Wewnętrznego z dnia …...….…….. przez ..................................................................................................., w sprawie .............................................................,

(numer ewidencyjny sprawy i jej kryptonim)

polegającej na ……………..…………………...................................................…………………………………....

(rodzaj prowadzonej kontroli operacyjnej)

kryptonim obiektu ".......................................................", stosowanej od ............................. do …………………..,

wobec .......................................................................................................................................................................,

(dane osoby, wobec której była stosowana kontrola operacyjna, lub inne dane pozwalające na jednoznaczne określenie podmiotu lub przedmiotu tej kontroli)

……………………………………………………………………………………………………………………… w związku z przestępstwem wymienionym w art. 11n ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.) i określonym w art. ...................................................., z uwagi na fakt, że:

- Sąd Okręgowy w Warszawie ...……………………………………………………………………..….....

(data i sygnatura postanowienia)

nie udzielił zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Inspektora Nadzoru Wewnętrznego w przypadkach niecierpiących zwłoki*),

- zgromadzone podczas stosowania kontroli operacyjnej materiały zawierają informacje, o których mowa w art. 178 Kodeksu postępowania karnego*),

- zgromadzone podczas stosowania kontroli operacyjnej materiały nie zawierają dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego lub dowodów mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego*).

Do zniszczenia materiałów powołuję komisję/komisje*) w składzie: ....….…………………….………………...

………………………………………………………………………………………………………………………

(wskazać skład komisji dokonującej (-cych) zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli)

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

…………………………………

(podpis, pieczęć)

Wykonano w 2 egzemplarzach:

Egz. nr 1 ……

Egz. nr 2 ……

Wykonał (-a): ...........................................

*) Niepotrzebne skreślić.

strona 1/1

…………………………………

(klauzula tajności)

ZAŁĄCZNIK Nr  4

............................................

(klauzula tajności)

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

………………………............

(sygnatura literowo-cyfrowa)

......…………........……...

(miejscowość, data)

Egz. nr ……….

PROTOKÓŁ

KOMISYJNEGO ZNISZCZENIA MATERIAŁÓW

ZGROMADZONYCH PODCZAS STOSOWANIA KONTROLI OPERACYJNEJ

Na podstawie zarządzenia nr ……………….…… Inspektora Nadzoru Wewnętrznego z dnia ………………..…….………../ zarządzenia sygn. akt ………………..…..…… z dnia ………..……. Sądu Okręgowego w Warszawie*) , komisja w składzie:

1) ..………………………………………………………………………………….

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)

2) ………………………………………………………………………………..….

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)

3) ……………………………………………………………………………….…..

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)

dokonała w dniu ………………………….. zniszczenia materiałów/skasowania informacji*) zgromadzonych podczas stosowania kontroli operacyjnej prowadzonej w związku z wnioskiem/zarządzeniem*) nr …………………..… Inspektora Nadzoru Wewnętrznego z dnia …………….

Wykaz zniszczonych materiałów/skasowanych informacji*):

………………………………………….…..………….………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

Podpisy członków komisji:

1) ........................................ 2) ........................................ 3) …………………………

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

…………………………………

(podpis, data, pieczęć)

Wykonano w 2 egzemplarzach:

Egz. nr 1 …….....

Egz. nr 2 ….....…

Wykonał (-a): ...........................................

*) Niepotrzebne skreślić.

strona 1/1

…………………………………

(klauzula tajności)

ZAŁĄCZNIK Nr  5

............................................

(klauzula tajności)

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

………………………............

(sygnatura literowo-cyfrowa)

......…………........……...

(miejscowość, data)

Egz. nr ……….

PROKURATOR GENERALNY

NOTATKA URZĘDOWA

Z PRZEPROWADZONEJ KONTROLI OPERACYJNEJ

Na podstawie art. 11n ust. 15 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.) w związku z:

- zarządzeniem do wniosku nr ………………………. Inspektora Nadzoru Wewnętrznego z dnia ………………. wydanym w trybie art. 11n ust. 7 i 8 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.)*),

- postanowieniem Sądu Okręgowego w Warszawie sygn. akt ………….……….. z dnia …….……... wydanym w trybie art. 11n ust. 1, 7 i 8 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.) na wniosek nr …………………….. Inspektora Nadzoru Wewnętrznego z dnia …………………………..……..….*)

informuję o wynikach kontroli operacyjnej po jej zakończeniu oraz wydaniu i wykonaniu zarządzenia dotyczącego zniszczenia materiałów z kontroli operacyjnej*) prowadzonej w sprawie ……………..…………………………………..…………………………………………………………………....

(numer sprawy i jej kryptonim)

związanej z przestępstwem wymienionym w art. 11n ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.) i określonym w art. ……………………………………………………………………, stosowanej wobec …………............................………………………………………………………………………………………….

(dane osoby, wobec której była stosowana kontrola operacyjna, lub inne dane pozwalające na jednoznaczne określenie podmiotu lub przedmiotu tej kontroli)

.……………..…………………………………..…………………………………………………………………....

polegającej na ................................................................................ o kryptonimie obiektu "...................................".

(rodzaj prowadzonej kontroli operacyjnej)

1. Kontrolę operacyjną rozpoczęto …………...…………………......……………………………..……………….

2. Kontrolę operacyjną zakończono .............................................…………………….……………….……………

3. W wyniku kontroli operacyjnej:

- uzyskano dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub mające znaczenie dla toczącego się postępowania karnego*),

- nie uzyskano dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego lub mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego*).

4. Informacje o zarządzeniu zniszczenia materiałów oraz sporządzeniu protokołu:

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

strona 1/2

…………………………………

(klauzula tajności)

…………………………………

(klauzula tajności)

Egz. nr ……….

5. Dodatkowe informacje o wynikach kontroli operacyjnej:

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………….…………………...

...........………………………….....

(imię i nazwisko, podpis)

INSPEKTOR NADZORU WEWNĘTRZNEGO

….................................………………………………

(podpis, data, pieczęć)

Wykonano w 3 egzemplarzach:

Egz. nr 1 …….....

Egz. nr 2 ….....…

Egz. nr 3 ….....…

Wykonał (-a): ...............

*) Niepotrzebne skreślić.

strona 2/2

…………………………………

(klauzula tajności)

ZAŁĄCZNIK Nr  6

………………........…….

(klauzula tajności)

REJESTR

POSTANOWIEŃ SĄDU OKRĘGOWEGO W WARSZAWIE

DOTYCZĄCYCH KONTROLI OPERACYJNEJ

PROWADZONEJ PRZEZ BIURO NADZORU WEWNĘTRZNEGO

Lp. Określenie organu wnioskującego o wydanie postanowienia Numer wniosku lub zarządzenia kontroli Rodzaj rozstrzygnięcia i data wydania postanowienia Okres, na który zarządzono kontrolę Inne dane mające związek z wpisem do rejestru

………………….........….

(klauzula tajności)

ZAŁĄCZNIK Nr  7

………………........…….

(klauzula tajności)

REJESTR

ZGÓD PROKURATORA GENERALNEGO

DOTYCZĄCYCH KONTROLI OPERACYJNEJ

PROWADZONEJ PRZEZ BIURO NADZORU WEWNĘTRZNEGO

Lp. Określenie organu wnioskującego o wyrażenie zgody Numer wniosku lub zarządzenia kontroli Imię, nazwisko i stanowisko prokuratora oraz informacja o jego decyzji Rodzaj rozstrzygnięcia i data wydania postanowienia Okres, na który zarządzono kontrolę Sposób wykorzystania w postępowaniu karnym materiałów z kontroli lub dane identyfikujące postępowanie Inne dane mające związek z wpisem do rejestru

………………….........….

(klauzula tajności)

ZAŁĄCZNIK Nr  8

………………........…….

(klauzula tajności)

REJESTR

WNIOSKÓW I ZARZĄDZEŃ

DOTYCZĄCYCH KONTROLI OPERACYJNEJ

PROWADZONEJ PRZEZ BIURO NADZORU WEWNĘTRZNEGO

Lp. Numer wniosku lub zarządzenia kontroli Numer sprawy i jej kryptonim Kwalifikacja prawna przestępstwa Informacja o zgodzie/braku zgody prokuratora w przedmiocie kontroli Data wydania postanowienia i rodzaj rozstrzygnięcia sądu w przedmiocie kontroli Rodzaj kontroli i dane identyfikujące obiekt (w szczególności numer telefonu lub osobę, wobec której jest stosowana kontrola) Okres, na który zarządzono kontrolę lub o który przedłużono jej stosowanie Data i przesłanki zakończenia kontroli Informacja o przekazaniu prokuratorowi materiałów z kontroli Numer i data protokołu komisyjnego zniszczenia materiałów

………………….........….

(klauzula tajności)

1 Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 97 i 225).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2018.1888

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Sposób dokumentowania kontroli operacyjnej prowadzonej przez Biuro Nadzoru Wewnętrznego.
Data aktu: 14/09/2018
Data ogłoszenia: 04/10/2018
Data wejścia w życie: 05/10/2018