Kontrola ośrodków szkolenia kierowców.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA 1
z dnia 22 czerwca 2017 r.
w sprawie kontroli ośrodków szkolenia kierowców

Na podstawie art. 48 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r. poz. 978) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa szczegółowy zakres, warunki i tryb przeprowadzania kontroli ośrodków szkolenia kierowców oraz wzory stosowanych przy tym dokumentów.
§  2. 
1. 
Kontrola jest przeprowadzana zgodnie z rocznym planem kontroli uwzględniającym kontrole, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. a i b ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, zwanej dalej "ustawą", zatwierdzonym przez starostę albo prezydenta miasta na prawach powiatu, zwanego dalej "organem".
2. 
W planie kontroli kontrole określa się w następującej kolejności:
1)
ośrodki szkolenia kierowców, zwane dalej "ośrodkami", wpisane w poprzednim roku do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców, które nie zostały skontrolowane;
2)
ośrodki, dla których analiza statystyczna za poprzedni rok wskazuje na możliwość występowania nieprawidłowości, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. a i b ustawy;
3)
ośrodki, w których podczas poprzedniej kontroli stwierdzono nieprawidłowości;
4)
pozostałe ośrodki.
3. 
Plan kontroli uzupełnia się w ciągu roku o ośrodki, w odniesieniu do których wystąpiły nieprawidłowości, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. a i b ustawy.
§  3. 
1. 
W przypadku określonym w:
1)
art. 44 ust. 1 pkt 1 ustawy przeprowadza się kontrolę kompleksową;
2)
art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. a i b ustawy przeprowadza się kontrolę kompleksową albo problemową;
3)
art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. c i ust. 2 ustawy przeprowadza się kontrolę problemową i doraźną.
2. 
Kontrola obejmuje sprawdzenie:
1)
zagadnień, o których mowa w art. 44 ust. 4 ustawy;
2)
prawidłowości:
a)
wpisów w książce ewidencji osób szkolonych,
b)
wpisów w kartach przeprowadzonych zajęć,
c)
dokumentacji związanej z przeprowadzeniem egzaminu wewnętrznego,
d)
sposobu prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych w ośrodku przez instruktorów i wykładowców prowadzących zajęcia w ośrodku.
3. 
Organ, przeprowadzając kontrolę:
1)
kompleksową - sprawdza całokształt zagadnień, o których mowa w ust. 2;
2)
problemową - sprawdza, w zależności od celu kontroli, wybrane zagadnienia, o których mowa w ust. 2;
3)
doraźną - sprawdza wyłącznie zagadnienia wynikające ze złożonych skarg lub z informacji dotyczących działalności ośrodka, w tym wynikających z wniosku starosty, o którym mowa w art. 44 ust. 2 pkt 3 ustawy.
4. 
Warunkiem przeprowadzenia kontroli w zakresie, o którym mowa w art. 44 ust. 4 pkt 2 lit. b ustawy, jest przedłożenie organowi przez ośrodek informacji lub danych, o których mowa w art. 27 ust. 1 pkt 1 ustawy, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§  4. 
1. 
Kontrolę przeprowadza osoba upoważniona przez organ do przeprowadzania kontroli, zwana dalej "osobą kontrolującą", na podstawie legitymacji służbowej i wydanego przez organ imiennego upoważnienia, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Imienne upoważnienie sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden jest przeznaczony dla kontrolowanego ośrodka, a drugi - do włączenia do akt kontroli.
§  5. 
Osoba kontrolująca dokonuje ustaleń stanu faktycznego w szczególności na podstawie wyników oględzin, zgromadzonej dokumentacji, w tym fotograficznej lub audiowizualnej, zeznań świadków, pisemnych wyjaśnień i oświadczeń.
§  6. 
1. 
Dowody zebrane w toku kontroli można zabezpieczyć na czas trwania kontroli, w szczególności w przypadku, gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie fałszowania dokumentów lub potwierdzania w dokumentach danych niezgodnych ze stanem faktycznym.
2. 
Zabezpieczenia dokonuje się w obecności kontrolowanego przedsiębiorcy lub osoby go reprezentującej przez pobranie dowodów za pokwitowaniem z kontrolowanego ośrodka i umieszczenie ich w siedzibie organu w sposób uniemożliwiający dostęp osób postronnych. Na wniosek kontrolowanego przedsiębiorcy lub osoby go reprezentującej osoba kontrolująca wydaje kopię zabezpieczonych dowodów.
3. 
Pokwitowanie sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden jest przeznaczony dla kontrolowanego przedsiębiorcy, a drugi - do włączenia do akt kontroli.
4. 
Dowody, o których mowa w ust. 1, oznacza się w sposób uniemożliwiający ich zamianę.
5. 
Zwolnienia dowodów spod zabezpieczenia dokonuje organ przez ich niezwłoczne zwrócenie, za pokwitowaniem, kontrolowanemu przedsiębiorcy.
§  7. 
1. 
Osoba kontrolująca może sporządzać kopie, odpisy, wydruki i wyciągi z dokumentów prowadzonych w postaci papierowej lub elektronicznej.
2. 
Zgodność kopii, odpisów, wydruków i wyciągów z oryginałami potwierdza osoba kontrolująca i kontrolowany przedsiębiorca lub osoba go reprezentująca.
§  8. 
Osoba kontrolująca może żądać od kontrolowanego przedsiębiorcy lub osoby go reprezentującej sporządzenia zestawień lub obliczeń w zakresie objętym kontrolą.
§  9. 
1. 
Jeżeli jest konieczne ustalenie stanu faktycznego obiektów lub pojazdów albo ustalenie przebiegu określonych czynności, osoba kontrolująca przeprowadza oględziny w obecności kontrolowanego lub osoby go reprezentującej.
2. 
Z dokonanych oględzin sporządza się protokół oględzin, który podpisuje osoba kontrolująca i kontrolowany lub osoba go reprezentująca.
3. 
Skreślenia, poprawki, uzupełnienia oraz odmowę podpisania protokołu oględzin opisuje się w protokole.
4. 
Strony protokołu oględzin powinny być ponumerowane i parafowane przez osoby podpisujące protokół.
5. 
Protokół oględzin sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden jest przeznaczony dla kontrolowanego przedsiębiorcy, a drugi - do włączenia do akt kontroli.
6. 
Oględziny mogą być utrwalone za pomocą urządzenia technicznego służącego do zapisu dźwięku lub obrazu. W takim przypadku osoby biorące udział w oględzinach powiadamia się o użyciu podczas oględzin takiego urządzenia.
§  10. 
1. 
Protokół kontroli sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden jest przeznaczony dla kontrolowanego przedsiębiorcy, a drugi - do włączenia do akt kontroli. Przepisy § 9 ust. 2-4 stosuje się.
2. 
Wzór protokołu kontroli określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  11. 
1. 
Zastrzeżenia, o których mowa w art. 44 ust. 6 ustawy, wnosi się w formie pisemnej, w postaci papierowej albo elektronicznej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli, a w przypadku zastrzeżeń do protokołu kontroli infrastruktury ośrodka prowadzonego przez przedsiębiorcę wpisanego na terenie innego powiatu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek - w terminie 2 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.
2. 
W przypadku wniesienia zastrzeżeń organ podejmuje czynności zmierzające do ich wyjaśnienia.
3. 
W terminie 7 dni, a w przypadku kontroli infrastruktury ośrodka prowadzonego przez przedsiębiorcę wpisanego na terenie innego powiatu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek - w terminie 2 dni od dnia wniesienia zastrzeżeń, organ informuje w formie pisemnej, w postaci papierowej albo elektronicznej, wnoszącego zastrzeżenia o ich uwzględnieniu w całości lub w części albo o ich nieuwzględnieniu.
4. 
W przypadku uwzględnienia zastrzeżeń w całości lub w części organ ponownie przesyła protokół kontroli uwzględniający zgłoszone zastrzeżenia kontrolowanemu przedsiębiorcy z wyznaczeniem terminu 3 dni, a w przypadku protokołu kontroli infrastruktury ośrodka prowadzonego przez przedsiębiorcę wpisanego na terenie innego powiatu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek z wyznaczeniem terminu 1 dnia na jego podpisanie.
5. 
W przypadku nieuwzględnienia zastrzeżeń organ informuje kontrolowany ośrodek o przyczynie ich nieuwzględnienia.
§  12. 
1. 
Organ przekazuje kontrolowanemu przedsiębiorcy zalecenia pokontrolne w terminie 7 dni od dnia podpisania protokołu lub doręczenia informacji, o której mowa w § 11 ust. 3.
2. 
W zaleceniach pokontrolnych zawiera się syntetyczną ocenę ośrodka prowadzonego przez kontrolowanego przedsiębiorcę, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości również uwagi i wnioski w sprawie ich usunięcia.
3. 
Kontrolowany przedsiębiorca przekazuje organowi informacje o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania.
§  13. 
1. 
Pierwszy plan kontroli, o którym mowa w § 2 ust. 1, organ zatwierdza do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozporządzenie weszło w życie.
2. 
Plan kontroli uzupełnia się o kontrole, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy, w terminie 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia przekazywania przez administratora centralnej ewidencji kierowców informacji o naruszeniach przepisów ruchu drogowego popełnionych przez kierowców, którzy ukończyli szkolenie w danym ośrodku szkolenia kierowców.
§  14. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR
INFORMACJA O TERMINIE, CZASIE I MIEJSCU ROZPOCZĘCIA PIERWSZYCH ZAJĘĆ WRAZ Z LISTĄ UCZESTNIKÓW KURSU 1), 2)
..........................................................

(nazwa ośrodka szkolenia)

................... , dnia ................... r.
Lp. Imię Nazwisko Numer PESEL3) Data i godzina rozpoczęcia szkolenia teoretycznego Miejsce prowadzenia szkolenia teoretycznego
1
2
3
...
..........................................................................

(podpis kierownika ośrodka szkolenia)

1) Informacja może być przekazana drogą elektroniczną.

2) Dane podczas kontroli przedkłada się odrębnie dla każdego kursu.

3) W przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL wpisuje się serię, numer i nazwę dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które wydało ten dokument.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR IMIENNEGO UPOWAŻNIENIA DO PRZEPROWADZANIA KONTROLI W OŚRODKU SZKOLENIA KIEROWCÓW

........................................................... ........................................

(organ wydający upoważnienie) (miejscowość, data)

Na podstawie art. 79a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1829, z późn. zm.) w związku z art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r. poz. 978) upoważniam:

Panią/Pana............................................................................................................................. ,

(imię i nazwisko osoby upoważnionej)

zatrudnioną(-nego) na stanowisku ................................................................................................

(stanowisko służbowe/nr legitymacji służbowej)

..................................................................................................................................................... ,

do przeprowadzenia kontroli w .................................................................................................. .

(nazwa i adres ośrodka szkolenia kierowców)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Kontrola będzie dotyczyć .......................................................................................................... .

(zakres kontroli)

Data rozpoczęcia kontroli: ......................................................................

Przewidywana data zakończenia kontroli: ......................................................................

............................................................. .............................................................

(pieczęć okrągła organu (pieczęć i podpis osoby

wydającego upoważnienie)*) wydającej upoważnienie)*)

______________________

*) Pieczęć stosuje się wyłączenie w przypadku, gdy upoważnienie wydawane jest w postaci papierowej.

Pouczenie o prawach i obowiązkach kontrolowanego wynikających z ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1829, z późn. zm.)

Kontrolowany przedsiębiorca ma prawo do:

1. Wskazania na piśmie, że przeprowadzane czynności kontrolne zakłócają w sposób istotny jego działalność gospodarczą (art. 80 b).

2. Wniesienia sprzeciwu wobec podjęcia i wykonywania przez organy kontroli czynności z naruszeniem przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej w zakresie:

1) zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli (art. 79);

2) przeprowadzenia kontroli po okazaniu legitymacji i doręczeniu upoważnienia (art. 79a);

3) informowania przedsiębiorcy o jego prawach i obowiązkach w przypadku wszczęcia kontroli po okazaniu legitymacji (art. 79b);

4) wykonania czynności kontrolnych w obecności kontrolowanego lub osoby przez niego upoważnionej (art. 80 ust. 1 i 2);

5) zakazu równoczesności kontroli (art. 82 ust. 1);

6) ograniczenia limitu kontroli (art. 83 ust. 1 i 2).

Kontrolowany przedsiębiorca ma obowiązek:

1. Pisemnego wskazania osoby upoważnionej do reprezentowania go w trakcie kontroli, w szczególności w czasie jego nieobecności (art. 80 ust. 3).

2. Niezwłocznego okazania kontrolującemu książki kontroli albo kopii odpowiednich jej fragmentów lub wydruków z systemu informatycznego, w którym prowadzona jest książka kontroli, poświadczonych przez siebie za zgodność z wpisem w książce kontroli (art. 81a ust. 1).

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR PROTOKOŁU KONTROLI

Na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r. poz. 978) oraz upoważnienia .................................................... nr ......../.......

z dnia .................................... przeprowadzono kontrolę przedsiębiorcy:

.......................................................................................................................................................

prowadzącego ośrodek szkolenia kierowców pod adresem:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

w zakresie prawa jazdy kategorii: ............................................................................................... ,

posiadającego wpis w rejestrze przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców pod numerem ....................................................................... ,

posiadającego poświadczenie potwierdzające spełnianie dodatkowych wymagań z dnia ........................ r.

Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli doręczono w dniu ............................................. .

Kontrolę w dniach ............................................................................................... przeprowadził:

.......................................................................................................................................................

w obecności kontrolowanego/ osoby upoważnionej przez kontrolowanego:

.......................................................................................................................................................

I. Status przedsiębiorcy:

prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów - dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

II. Akredytacja kuratora oświaty, o której mowa w art. 118 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, z późn. zm.) 3 :

TAK NIE NIE DOTYCZY

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

III. W dniu rozpoczęcia kontroli przedsiębiorca:

1. Dysponował pomieszczeniem biurowym:

adres: ............................................................................................................................................

tytuł prawny: ................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

1.1. Oznaczonym nazwą, adresem oraz godzinami pracy ośrodka:

TAK NIE

1.2. Wyposażonym w:

telefon: TAK NIE NIE DOTYCZY

komputer z dostępem do internetu: TAK NIE NIE DOTYCZY

1.3. Przeznaczonym wyłącznie do przyjmowania interesantów:

TAK NIE NIE DOTYCZY

1.4. Umożliwiającym obsługę osób i przechowywanie dokumentacji związanej ze szkoleniem w sposób uniemożliwiający dostęp osób postronnych:

TAK NIE NIE DOTYCZY

1.5. Zapewniającym przechowywanie dokumentacji związanej ze szkoleniem w sposób uniemożliwiający dostęp osób postronnych:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2. Dysponował salą wykładową:

adres: ............................................................................................................................................

powierzchnia: ................................................................................................................................

tytuł prawny: ................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.1. Oznaczoną nazwą ośrodka oraz informacją "Sala wykładowa":

TAK NIE

2.2. Wyposażoną w stoliki i miejsca siedzące dla każdej osoby biorącej udział w szkoleniu:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.3. Przystosowaną do prowadzenia szkolenia co najmniej 10 osób:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.4. Oświetloną, ogrzewaną i przewietrzaną:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.5. Odizolowaną od innych pomieszczeń:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.6. Umiejscowioną w pobliżu toalety:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.7. Wyposażoną w pomoce dydaktyczne:

2.7.1. Tablicę do pisania:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.7.2. Makietę lub programy komputerowe umożliwiające symulowanie sytuacji na drodze:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.7.3. Cyfrowe urządzenie zobrazowania wielkoformatowego oraz urządzenie komputerowe umożliwiające współpracę z tym urządzeniem:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.4. Stanowiska komputerowe przeznaczone do prowadzenia szkolenia w formie nauczania na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.5. Oprogramowanie komputerowe pozwalające na prowadzenie zajęć w formie nauczania na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu zapewniające co najmniej:

2.7.5.1. Przydzielenie osobie szkolonej indywidualnego identyfikatora pozwalającego na bezpośrednie śledzenie jej postępów w nauce:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.5.2. Przeprowadzenie zajęć w zakresie i czasie wymaganym programem szkolenia:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.5.3. Zabezpieczenie przed ingerencją w kolejność prowadzenia zajęć:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.5.4. Przeprowadzenie testu sprawdzającego wiedzę po każdym module tematycznym szkolenia oraz zabezpieczenie przed ingerencją w jego wynik:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.5.5. Możliwość kontynuowania szkolenia wyłącznie po uprzednim uzyskaniu pozytywnego wyniku z testu sprawdzającego wiedzę:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.6. Tablice poglądowe z zakresu szkolenia:

2.7.6.1. Zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym:

TAK NIE

2.7.6.2. Zasady kierowania pojazdem:

TAK NIE

2.7.6.3. Podstawowe czynności kontrolno-obsługowe:

TAK NIE

2.7.6.4. Zasady udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadku:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.7.7. Programy komputerowe lub filmy wideo prezentujące:

2.7.7.1. Zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym:

TAK NIE

2.7.7.2. Zasady kierowania pojazdem:

TAK NIE

2.7.7.3. Podstawowe czynności kontrolno-obsługowe :

TAK NIE

2.7.7.4. Zasady udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadku:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.7.8. Urządzenia umożliwiające korzystanie z pomocy dydaktycznych w postaci makiety, tablic poglądowych, programów komputerowych lub filmów wideo:

TAK NIE

3. Dysponował placem manewrowym:

adres: ............................................................................................................................................

powierzchnia: ................................................................................................................................

tytuł prawny: ................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

3.1. Rodzaj nawierzchni:

beton asfalt kostka nie spełnia wymagań

3.2. Wyłączonym z ruchu pojazdów innych niż pojazdy szkoleniowe:

TAK NIE

3.3. Posiadającym trwale wyznaczone stanowiska umożliwiające wykonanie każdego z zadań egzaminacyjnych przewidzianych do wykonania na placu manewrowym na egzaminie państwowym (z wyjątkiem ruszania na wzniesieniu), odpowiednio do zakresu prowadzonego przez ośrodek szkolenia:

TAK NIE

3.4. Ogrodzonym zabezpieczonym przed dostępem osób postronnych

nie spełnia wymagań

3.5. Posiadającym trwale wyznaczone stanowiska umożliwiające wykonanie każdego z zadań egzaminacyjnych przewidzianych do wykonania na placu manewrowym na egzaminie państwowym dla prawa jazdy kategorii objętej poświadczeniem, o którym mowa w art. 31 ustawy:

TAK NIE NIE DOTYCZY

4. Dysponował pojazdami przystosowanymi do nauki jazdy wykorzystywanymi do prowadzenia szkolenia:

4.1. Kat.: ..............

4.1.1. Marka pojazdu (typ, model): ..............................................................................................

.......................................................................................................................................................

4.1.2. Nr rej.: ...............................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

4.1.3. Rok produkcji: ..................................................................................................................

4.1.4. Tytuł prawny:

własność  najem  użyczenie  dzierżawa  leasing 

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

4.1.5. Pojazd dopuszczony do ruchu: TAK NIE

4.1.6. Pojazd przystosowany do nauki jazdy: TAK NIE

4.1.7. Pojazd spełniający wymagania określone w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia:

TAK NIE

5. Zatrudniał instruktorów:

5.1.1. Imię i nazwisko: ................................................................................................................

5.1.2. Nr ewidencyjny: ...............................................................................................................

5.1.3. Zakres uprawnień do szkolenia: ........................................................................................

.......................................................................................................................................................

5.1.4. Udokumentowana 3-letnia praktyka w szkoleniu kandydatów na kierowców:

TAK NIE

5.1.5. Uprawnienia do prowadzenia szkolenia w zakresie prawa jazdy kategorii B lub

C od co najmniej 5 lat: TAK NIE

6. Zatrudniał wykładowców:

6.1.1. Imię i nazwisko: ................................................................................................................

6.1.2. Nr ewidencyjny: ...............................................................................................................

6.1.3. Zakres uprawnień do szkolenia: ........................................................................................

7. Zatrudniał wykładowców:

7.1.1. Imię i nazwisko: ................................................................................................................

7.1.2. Dokument potwierdzający posiadanie kwalifikacji, określonych w art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1868, z późn. zm.): .........................................................................................................

.......................................................................................................................................................

IV. Kontrolą objęto działalność przedsiębiorcy w okresie:

od dnia ................................................ r.

do dnia ................................................ r.

W powyższym okresie:

1) objęto szkoleniem ........................................... kandydatów na kierowców, w tym:

szkoleniem podstawowym - ........... osoby/osób,

szkoleniem uzupełniającym - .......... osoby/osób;

2) wydano zaświadczenia o ukończeniu szkolenia podstawowego ......... osobom;

3) objęto kursem ................................. kandydatów na instruktorów i wykładowców, w tym:

kursem podstawowym - ........... osoby/osób,

kursem uzupełniającym - ........... osoby/osób;

4) wydano zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kandydatów na instruktorów i wykładowców ............ osobom;

5) wydano zaświadczenia o ukończeniu kursu uzupełniającego dla instruktorów i wykładowców ............ osobom;

6) wydano zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w warsztatach doskonalenia zawodowego ........... osobom.

W trakcie kontroli sprawdzono:

1) w zakresie szkolenia kandydatów na kierowców:

a) książkę ewidencji osób szkolonych nr ..................................... , stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

b) karty przeprowadzonych zajęć, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

c) zgodność rozpoczęcia zajęć z przekazaną przez kierownika ośrodka informacją o terminie, czasie i miejscu rozpoczęcia pierwszych zajęć teoretycznych oraz listą uczestników kursu, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

d) prawidłowość sposobu prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych w ośrodku przez instruktorów i wykładowców prowadzących zajęcia w ośrodku, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

e) zasady i sposób przeprowadzania egzaminu wewnętrznego, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

f) zgodność prowadzonych harmonogramów zajęć teoretycznych z kartami przeprowadzonych zajęć, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

g) zasady i sposób przeprowadzania zajęć teoretycznych, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

h) zasady i sposób przeprowadzania zajęć praktycznych, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

i) przekazanie, do dnia 31 stycznia każdego roku, informacji określonych w art. 27 ust. 1 pkt 6 lit. a ustawy, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

j) w zakresie aktualizacji profilu kandydata na kierowcę, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2) w zakresie kursu dla kandydatów na instruktorów i wykładowców:

a) książkę ewidencji osób szkolonych nr ..................................... , stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

b) dziennik lekcyjny, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

c) karty przeprowadzonych zajęć, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

3) rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w warsztatach doskonalenia zawodowego:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.

Protokół zawiera ......................... stron.

Na tym protokół zakończono i po odczytaniu podpisano.

Data otrzymania protokołu: ...................................................

Zapoznałam(-łem) się z treścią protokołu i nie2) wnoszę zastrzeżenia/zastrzeżeń2):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Data i podpis kontrolowanego przedsiębiorcy lub osoby go reprezentującej:

.......................................................................................

Adnotacja o odmowie podpisania protokołu: ..............................................................................

.......................................................................................................................................................

Podpisy osób przeprowadzających kontrolę: ...............................................................................

...............................................................................

Kontrolę odnotowano w książce kontroli przedsiębiorcy: TAK  NIE 

____________________________

2) Niepotrzebne skreślić.

1 Minister Infrastruktury i Budownictwa kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Budownictwa (Dz. U. poz. 1907 i 2094 oraz z 2017 r. poz. 1076).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie kontroli ośrodków szkolenia kierowców (Dz. U. poz. 84), które na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 2281 oraz z 2016 r. poz. 2001) utraciło moc z dniem 1 stycznia 2017 r.
3 Do dnia 31 sierpnia 2017 r. dotyczy akredytacji kuratora oświaty, o której mowa w art. 68b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, z późn. zm.).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2017.1324

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Kontrola ośrodków szkolenia kierowców.
Data aktu: 22/06/2017
Data ogłoszenia: 05/07/2017
Data wejścia w życie: 06/07/2017