INFORMACJA O TERMINIE, CZASIE I MIEJSCU ROZPOCZĘCIA PIERWSZYCH ZAJĘĆ WRAZ Z LISTĄ UCZESTNIKÓW KURSU 1), 2) | |||||||
.......................................................... (nazwa ośrodka szkolenia) |
................... , dnia ................... r. | ||||||
Lp. | Imię | Nazwisko | Numer PESEL3) | Data i godzina rozpoczęcia szkolenia teoretycznego | Miejsce prowadzenia szkolenia teoretycznego | ||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
... | |||||||
.......................................................................... (podpis kierownika ośrodka szkolenia) |
|||||||
1) Informacja może być przekazana drogą elektroniczną.
2) Dane podczas kontroli przedkłada się odrębnie dla każdego kursu.
3) W przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL wpisuje się serię, numer i nazwę dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które wydało ten dokument.
........................................................... ........................................
(organ wydający upoważnienie) (miejscowość, data)
Na podstawie art. 79a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1829, z późn. zm.) w związku z art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r. poz. 978) upoważniam:
Panią/Pana............................................................................................................................. ,
(imię i nazwisko osoby upoważnionej)
zatrudnioną(-nego) na stanowisku ................................................................................................
(stanowisko służbowe/nr legitymacji służbowej)
..................................................................................................................................................... ,
do przeprowadzenia kontroli w .................................................................................................. .
(nazwa i adres ośrodka szkolenia kierowców)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Kontrola będzie dotyczyć .......................................................................................................... .
(zakres kontroli)
Data rozpoczęcia kontroli: ......................................................................
Przewidywana data zakończenia kontroli: ......................................................................
............................................................. .............................................................
(pieczęć okrągła organu (pieczęć i podpis osoby
wydającego upoważnienie)*) wydającej upoważnienie)*)
______________________
*) Pieczęć stosuje się wyłączenie w przypadku, gdy upoważnienie wydawane jest w postaci papierowej.
Pouczenie o prawach i obowiązkach kontrolowanego wynikających z ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1829, z późn. zm.)
Kontrolowany przedsiębiorca ma prawo do:
1. Wskazania na piśmie, że przeprowadzane czynności kontrolne zakłócają w sposób istotny jego działalność gospodarczą (art. 80 b).
2. Wniesienia sprzeciwu wobec podjęcia i wykonywania przez organy kontroli czynności z naruszeniem przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej w zakresie:
1) zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli (art. 79);
2) przeprowadzenia kontroli po okazaniu legitymacji i doręczeniu upoważnienia (art. 79a);
3) informowania przedsiębiorcy o jego prawach i obowiązkach w przypadku wszczęcia kontroli po okazaniu legitymacji (art. 79b);
4) wykonania czynności kontrolnych w obecności kontrolowanego lub osoby przez niego upoważnionej (art. 80 ust. 1 i 2);
5) zakazu równoczesności kontroli (art. 82 ust. 1);
6) ograniczenia limitu kontroli (art. 83 ust. 1 i 2).
Kontrolowany przedsiębiorca ma obowiązek:
1. Pisemnego wskazania osoby upoważnionej do reprezentowania go w trakcie kontroli, w szczególności w czasie jego nieobecności (art. 80 ust. 3).
2. Niezwłocznego okazania kontrolującemu książki kontroli albo kopii odpowiednich jej fragmentów lub wydruków z systemu informatycznego, w którym prowadzona jest książka kontroli, poświadczonych przez siebie za zgodność z wpisem w książce kontroli (art. 81a ust. 1).
Na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r. poz. 978) oraz upoważnienia .................................................... nr ......../.......
z dnia .................................... przeprowadzono kontrolę przedsiębiorcy:
.......................................................................................................................................................
prowadzącego ośrodek szkolenia kierowców pod adresem:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
w zakresie prawa jazdy kategorii: ............................................................................................... ,
posiadającego wpis w rejestrze przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców pod numerem ....................................................................... ,
posiadającego poświadczenie potwierdzające spełnianie dodatkowych wymagań z dnia ........................ r.
Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli doręczono w dniu ............................................. .
Kontrolę w dniach ............................................................................................... przeprowadził:
.......................................................................................................................................................
w obecności kontrolowanego/ osoby upoważnionej przez kontrolowanego:
.......................................................................................................................................................
I. Status przedsiębiorcy:
prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów - dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej:
TAK NIE
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
II. Akredytacja kuratora oświaty, o której mowa w art. 118 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, z późn. zm.) 3 :
TAK NIE NIE DOTYCZY
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
III. W dniu rozpoczęcia kontroli przedsiębiorca:
1. Dysponował pomieszczeniem biurowym:
adres: ............................................................................................................................................
tytuł prawny: ................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
1.1. Oznaczonym nazwą, adresem oraz godzinami pracy ośrodka:
TAK NIE
1.2. Wyposażonym w:
telefon: TAK NIE NIE DOTYCZY
komputer z dostępem do internetu: TAK NIE NIE DOTYCZY
1.3. Przeznaczonym wyłącznie do przyjmowania interesantów:
TAK NIE NIE DOTYCZY
1.4. Umożliwiającym obsługę osób i przechowywanie dokumentacji związanej ze szkoleniem w sposób uniemożliwiający dostęp osób postronnych:
TAK NIE NIE DOTYCZY
1.5. Zapewniającym przechowywanie dokumentacji związanej ze szkoleniem w sposób uniemożliwiający dostęp osób postronnych:
TAK NIE NIE DOTYCZY
2. Dysponował salą wykładową:
adres: ............................................................................................................................................
powierzchnia: ................................................................................................................................
tytuł prawny: ................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.1. Oznaczoną nazwą ośrodka oraz informacją "Sala wykładowa":
TAK NIE
2.2. Wyposażoną w stoliki i miejsca siedzące dla każdej osoby biorącej udział w szkoleniu:
TAK NIE
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.3. Przystosowaną do prowadzenia szkolenia co najmniej 10 osób:
TAK NIE
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.4. Oświetloną, ogrzewaną i przewietrzaną:
TAK NIE
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.5. Odizolowaną od innych pomieszczeń:
TAK NIE
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.6. Umiejscowioną w pobliżu toalety:
TAK NIE
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.7. Wyposażoną w pomoce dydaktyczne:
2.7.1. Tablicę do pisania:
TAK NIE
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.7.2. Makietę lub programy komputerowe umożliwiające symulowanie sytuacji na drodze:
TAK NIE
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.7.3. Cyfrowe urządzenie zobrazowania wielkoformatowego oraz urządzenie komputerowe umożliwiające współpracę z tym urządzeniem:
TAK NIE NIE DOTYCZY
2.7.4. Stanowiska komputerowe przeznaczone do prowadzenia szkolenia w formie nauczania na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu:
TAK NIE NIE DOTYCZY
2.7.5. Oprogramowanie komputerowe pozwalające na prowadzenie zajęć w formie nauczania na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu zapewniające co najmniej:
2.7.5.1. Przydzielenie osobie szkolonej indywidualnego identyfikatora pozwalającego na bezpośrednie śledzenie jej postępów w nauce:
TAK NIE NIE DOTYCZY
2.7.5.2. Przeprowadzenie zajęć w zakresie i czasie wymaganym programem szkolenia:
TAK NIE NIE DOTYCZY
2.7.5.3. Zabezpieczenie przed ingerencją w kolejność prowadzenia zajęć:
TAK NIE NIE DOTYCZY
2.7.5.4. Przeprowadzenie testu sprawdzającego wiedzę po każdym module tematycznym szkolenia oraz zabezpieczenie przed ingerencją w jego wynik:
TAK NIE NIE DOTYCZY
2.7.5.5. Możliwość kontynuowania szkolenia wyłącznie po uprzednim uzyskaniu pozytywnego wyniku z testu sprawdzającego wiedzę:
TAK NIE NIE DOTYCZY
2.7.6. Tablice poglądowe z zakresu szkolenia:
2.7.6.1. Zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym:
TAK NIE
2.7.6.2. Zasady kierowania pojazdem:
TAK NIE
2.7.6.3. Podstawowe czynności kontrolno-obsługowe:
TAK NIE
2.7.6.4. Zasady udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadku:
TAK NIE
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.7.7. Programy komputerowe lub filmy wideo prezentujące:
2.7.7.1. Zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym:
TAK NIE
2.7.7.2. Zasady kierowania pojazdem:
TAK NIE
2.7.7.3. Podstawowe czynności kontrolno-obsługowe :
TAK NIE
2.7.7.4. Zasady udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadku:
TAK NIE
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.7.8. Urządzenia umożliwiające korzystanie z pomocy dydaktycznych w postaci makiety, tablic poglądowych, programów komputerowych lub filmów wideo:
TAK NIE
3. Dysponował placem manewrowym:
adres: ............................................................................................................................................
powierzchnia: ................................................................................................................................
tytuł prawny: ................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
3.1. Rodzaj nawierzchni:
beton asfalt
kostka
nie spełnia wymagań
3.2. Wyłączonym z ruchu pojazdów innych niż pojazdy szkoleniowe:
TAK NIE
3.3. Posiadającym trwale wyznaczone stanowiska umożliwiające wykonanie każdego z zadań egzaminacyjnych przewidzianych do wykonania na placu manewrowym na egzaminie państwowym (z wyjątkiem ruszania na wzniesieniu), odpowiednio do zakresu prowadzonego przez ośrodek szkolenia:
TAK NIE
3.4. Ogrodzonym zabezpieczonym przed dostępem osób postronnych
nie spełnia wymagań
3.5. Posiadającym trwale wyznaczone stanowiska umożliwiające wykonanie każdego z zadań egzaminacyjnych przewidzianych do wykonania na placu manewrowym na egzaminie państwowym dla prawa jazdy kategorii objętej poświadczeniem, o którym mowa w art. 31 ustawy:
TAK NIE NIE DOTYCZY
4. Dysponował pojazdami przystosowanymi do nauki jazdy wykorzystywanymi do prowadzenia szkolenia:
4.1. Kat.: ..............
4.1.1. Marka pojazdu (typ, model): ..............................................................................................
.......................................................................................................................................................
4.1.2. Nr rej.: ...............................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
4.1.3. Rok produkcji: ..................................................................................................................
4.1.4. Tytuł prawny:
własność najem użyczenie dzierżawa leasing
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
4.1.5. Pojazd dopuszczony do ruchu: TAK NIE
4.1.6. Pojazd przystosowany do nauki jazdy: TAK NIE
4.1.7. Pojazd spełniający wymagania określone w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia:
TAK NIE
5. Zatrudniał instruktorów:
5.1.1. Imię i nazwisko: ................................................................................................................
5.1.2. Nr ewidencyjny: ...............................................................................................................
5.1.3. Zakres uprawnień do szkolenia: ........................................................................................
.......................................................................................................................................................
5.1.4. Udokumentowana 3-letnia praktyka w szkoleniu kandydatów na kierowców:
TAK NIE
5.1.5. Uprawnienia do prowadzenia szkolenia w zakresie prawa jazdy kategorii B lub
C od co najmniej 5 lat: TAK NIE
6. Zatrudniał wykładowców:
6.1.1. Imię i nazwisko: ................................................................................................................
6.1.2. Nr ewidencyjny: ...............................................................................................................
6.1.3. Zakres uprawnień do szkolenia: ........................................................................................
7. Zatrudniał wykładowców:
7.1.1. Imię i nazwisko: ................................................................................................................
7.1.2. Dokument potwierdzający posiadanie kwalifikacji, określonych w art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1868, z późn. zm.): .........................................................................................................
.......................................................................................................................................................
IV. Kontrolą objęto działalność przedsiębiorcy w okresie:
od dnia ................................................ r.
do dnia ................................................ r.
W powyższym okresie:
1) objęto szkoleniem ........................................... kandydatów na kierowców, w tym:
szkoleniem podstawowym - ........... osoby/osób,
szkoleniem uzupełniającym - .......... osoby/osób;
2) wydano zaświadczenia o ukończeniu szkolenia podstawowego ......... osobom;
3) objęto kursem ................................. kandydatów na instruktorów i wykładowców, w tym:
kursem podstawowym - ........... osoby/osób,
kursem uzupełniającym - ........... osoby/osób;
4) wydano zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kandydatów na instruktorów i wykładowców ............ osobom;
5) wydano zaświadczenia o ukończeniu kursu uzupełniającego dla instruktorów i wykładowców ............ osobom;
6) wydano zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w warsztatach doskonalenia zawodowego ........... osobom.
W trakcie kontroli sprawdzono:
1) w zakresie szkolenia kandydatów na kierowców:
a) książkę ewidencji osób szkolonych nr ..................................... , stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
b) karty przeprowadzonych zajęć, stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
c) zgodność rozpoczęcia zajęć z przekazaną przez kierownika ośrodka informacją o terminie, czasie i miejscu rozpoczęcia pierwszych zajęć teoretycznych oraz listą uczestników kursu, stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
d) prawidłowość sposobu prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych w ośrodku przez instruktorów i wykładowców prowadzących zajęcia w ośrodku, stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
e) zasady i sposób przeprowadzania egzaminu wewnętrznego, stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
f) zgodność prowadzonych harmonogramów zajęć teoretycznych z kartami przeprowadzonych zajęć, stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
g) zasady i sposób przeprowadzania zajęć teoretycznych, stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
h) zasady i sposób przeprowadzania zajęć praktycznych, stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
i) przekazanie, do dnia 31 stycznia każdego roku, informacji określonych w art. 27 ust. 1 pkt 6 lit. a ustawy, stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
j) w zakresie aktualizacji profilu kandydata na kierowcę, stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2) w zakresie kursu dla kandydatów na instruktorów i wykładowców:
a) książkę ewidencji osób szkolonych nr ..................................... , stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
b) dziennik lekcyjny, stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
c) karty przeprowadzonych zajęć, stwierdzając:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
3) rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w warsztatach doskonalenia zawodowego:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
Protokół zawiera ......................... stron.
Na tym protokół zakończono i po odczytaniu podpisano.
Data otrzymania protokołu: ...................................................
Zapoznałam(-łem) się z treścią protokołu i nie2) wnoszę zastrzeżenia/zastrzeżeń2):
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Data i podpis kontrolowanego przedsiębiorcy lub osoby go reprezentującej:
.......................................................................................
Adnotacja o odmowie podpisania protokołu: ..............................................................................
.......................................................................................................................................................
Podpisy osób przeprowadzających kontrolę: ...............................................................................
...............................................................................
Kontrolę odnotowano w książce kontroli przedsiębiorcy: TAK NIE
____________________________
2) Niepotrzebne skreślić.
Sejm uchwalił w piątek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do Senatu.
Grażyna J. Leśniak 04.04.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący. Zdaniem prawników nowe przepisy mogą wymusić zmiany regulaminów wynagradzania w firmach czy układów zbiorowych.
Grażyna J. Leśniak 04.04.2025Z początkiem kwietnia na liście refundacyjnej znajdzie się 29 nowych leków, z czego 7 stosowanych w chorobach rzadkich. Znalazły się na niej m.in. terapia dla dzieci od drugiego roku życia chorych na mukowiscydozę i szczepionki dla seniorów na półpaśca i RSV. Ogólnie na liście znajdzie się 10 nowych terapii onkologicznych i 19 z innych kategorii.
Inga Stawicka 01.04.20251 kwietnia br. nowelizacja ustawy o Krajowej Sieci Onkologicznej wchodzi w życie. Wprowadza ona zmiany w zakresie terminów pierwszej kwalifikacji podmiotów leczniczych na poszczególne poziomy zabezpieczenia opieki onkologicznej Krajowej Sieci Onkologicznej oraz wdrażania elementów KSO. Wcześniej wejście w życie większości elementów reformy przesunięto o ponad rok.
Agnieszka Matlacz 01.04.2025Nie będzie podwyższenia kar dla pracodawców, przewidzianych w Kodeksie pracy, za wykroczenia przeciwko prawom pracowników. W czwartek Sejm przyjął poprawkę Senatu wykreślającą z ustawy poprawkę Lewicy. Posłowie zgodzili się też na to, by agencje pracy tymczasowej mogły zatrudniać cudzoziemców także na podstawie umów cywilnoprawnych, a nie tylko na umowę o pracę.
Grażyna J. Leśniak 20.03.2025Sejm przyjął w czwartek większość poprawek redakcyjnych i doprecyzowujących, które Senat wprowadził do ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Przewiduje ona reformę urzędów pracy, w tym m.in. podniesienie zasiłku dla bezrobotnych i ułatwienia w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych. Ustawa trafi teraz do podpisu prezydenta.
Grażyna J. Leśniak 20.03.2025Identyfikator: | Dz.U.2017.1324 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Kontrola ośrodków szkolenia kierowców. |
Data aktu: | 22/06/2017 |
Data ogłoszenia: | 05/07/2017 |
Data wejścia w życie: | 06/07/2017 |