Minimum wymaganym do uzyskania Certyfikatu Akredytacyjnego jest 75 procent możliwych do zdobycia punktów - Szpital Praski uzyskał ich aż 82 procent.
- Dla pacjentów szpitala Certyfikat Akredytacyjny jest gwarancją jakości usług. Dla placówki to ukoronowanie wysiłków wszystkich pracowników i jednocześnie zobowiązanie. Utrzymanie wysokiej jakości usług medycznych wymaga bowiem dużego zaangażowania, systematycznej pracy, stałego doskonalenia komunikacji wewnętrznej i wychodzenia naprzeciw zmieniającym się potrzebom Pacjentów - powiedział Krzysztof Rymuza, prezes zarządu Szpitala Praskiego.
Akredytacja to sprawdzona i najskuteczniejsza zewnętrzna metoda podnoszenia jakości świadczeń w ochronie zdrowia. Weryfikuje elementy funkcjonowania szpitala, które w największym stopniu wpływają na poziom usług i bezpieczeństwo pacjentów. Wpisuje się w aktualną politykę Unii Europejskiej nakierowaną na bezpieczeństwo pacjentów oraz wdrożenie modelu opieki, który silnie akcentuje włączenie pacjentów w proces diagnostyczno-terapeutyczny.
Proces akredytacyjny w Szpitalu Praskim zrealizowano w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny ”Wsparcie procesu akredytacji zakładów opieki zdrowotnej”. W dniach 28 - 30 maja 2014 w Szpitalu odbył się przegląd akredytacyjny. Przeprowadzono wywiady, przeglądano dokumentację medyczną, weryfikowano procedury, obserwowano bieżącą pracę szpitala. Oceniono sposób funkcjonowania Szpitala Praskiego w oparciu o 221 standardów.
- Posiadając Certyfikat nasza placówka ma szansę na uzyskanie większych kontraktów z NFZ. Liczymy zatem, że dzięki temu sukcesowi będziemy mogli zapewnić naszym pacjentom jeszcze wyższy standard świadczeń - komentuje Aneta Pocheć, członek zarządu Szpitala Praskiego.
Szpital Praski w Warszawie: jakość usług potwierdzona Certyfikatem Akredytacyjnym
19 września 2014 roku przedstawiciele Szpitala Praskiego p.w. Przemienienia Pańskiego Sp. z o.o. w Warszawie odebrali z rąk przedstawiciela Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia Certyfikat Akredytacyjny potwierdzający wysoką ocenę jakości usług medycznych świadczonych przez Placówkę.