Paweł Kikosicki od września 2018 r. był związany z Narodowym Funduszem Zdrowia. Od września 2020 r. pełnił funkcję dyrektora Departamentu Obsługi Klientów. W NFZ odpowiadał m.in za projekt Telefonicznej Informacji Pacjenta (800190590), czyli pierwszej, całodobowej i bezpłatnej infolinii, na której można uzyskać informację dotyczącą praw pacjenta oraz funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Od 1 lutego zastąpił odwołanego pod koniec stycznia dyrektora Centrum e-Zdrowie Jarosława Kieszka.

 

Za co odpowiadał

Dyrektor Paweł Kikosicki wdrażał także infolinię Narodowego Programu Szczepień (989) oraz przygotowywał koncepcję i organizował stanowiska ds. profilaktyki i promocji zdrowia w salach obsługi oddziałów wojewódzkich NFZ. Pełnił też nadzór nad stroną pacjent.gov.pl oraz – wspólnie z zespołem – koordynował współpracę z organizacjami pacjentów w formie Forum Organizacji Pacjentów.

Jakie studia ukończył

Kikosicki jest absolwentem administracji na Uniwersytecie Łódzkim oraz studiów podyplomowych: zarządzanie satysfakcją klienta w Szkole Głównej Handlowej, zdrowie publiczne oraz personal brandingu i public relations w Collegium Humanum. Ukończył też studia MBA Zarządzanie w ochronie zdrowia  w Collegium Humanum.