Wynika z niego, że 21 lipca 2014 r. Legal & Regulatory Division firmy Wolters Kluwer podpisał umowę umowy, na mocy której nabędzie od koncernu Reed Elsevier część prawną LexisNexis Polska. Transakcja poszerzy ofertę Wolters Kluwer w zakresie wysokiej jakości cyfrowych systemów informacji prawnej dla kancelarii, administracji publicznej i firm w Polsce. Równocześnie Wolters Kluwer poinformował o podpisaniu umowy zbycia na rzecz Reed Elsevier działalności wydawniczej w zakresie publikacji prawnych w Kanadzie. Umowa wejdzie w życie w momencie sfinalizowania transakcji.
Zobacz: Nagroda ECONOMICUS dla Wydawnictwa Wolters Kluwer Polska>>>>
Zobacz: Wolters Kluwer partnerem konkursu KPMG Tax’n’You >>>
Jak podkreślają przedstawiciele Wolters Kluwer, zawarta umowa pozwoli umocnić czołową pozycję firmy w Polsce. Firma dostarcza najbardziej kompleksową paletę produktów i usług dla specjalistów w dziedzinach prawa, finansów, zarządzania, edukacji, opieki zdrowotnej i administracji publicznej. Efekt synergii osiągnięty dzięki połączeniu umiejętności pracowników i ekspertów współpracujących z Wolters Kluwer w Polsce i części prawnej LexisNexis Polska umożliwi dodatkowe wzbogacenie profesjonalnych treści dostarczanych klientom. LexisNexis zachowuje News and Business oraz Lexis Diligence sollutions.
LexisNexis, obecny w Polsce od 2001 r., oferuje usługi informacyjne i wydawnicze, w tym produkty elektroniczne (zarówno online, jak i offline), książki i czasopisma, przeznaczone głównie dla specjalistów z branży prawnej, administracji publicznej i szkolnictwa wyższego. Firma dostarcza produkty pod takimi markami jak m.in.: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Lexis.pl, Serwis Prawniczy LexPolonica czy Serwis Prawno-Gospodarczy.
- Planowane przejęcie LexisNexis Polska potwierdza długofalowy charakter zaangażowania Wolters Kluwer na polskim rynku. Cieszymy się, że będziemy mogli zaoferować klientom jeszcze bogatszą gamę innowacyjnych produktów i usług. Dzięki współpracy z najszerszym gronem autorów i ekspertów będziemy mogli zwiększyć różnorodność publikowanych przez nas treści, dzięki czemu korzystający z nich profesjonaliści będą mogli jeszcze trafniej podejmować decyzje – powiedziałWłodzimierz Albin, prezes Wolters Kluwer SA.