Wśród zgłaszanych przez uczelnie pomysłów znalazła się m.in. współpraca z zagranicznymi blogerami i mediami społecznościowymi, stworzenie kompleksowego programu do zbudowania sieci absolwentów o ciekawej ścieżce kariery zawodowej czy powołanie ambasadorów uczelni z różnych obszarów geograficznych. Uczelnie proponowały też wykorzystanie nowoczesnych technologii do budowy wirtualnego przewodnika wspomagającego podróż do Polski potencjalnemu kandydatowi na studia oraz kursy języka polskiego dla obcokrajowców i zajęcia dotyczące Europy Środkowo-Wschodniej obejmujące zagadnienia polityczne, ekonomiczne oraz kulturowe. 

Sprawdź: Krajowa Rada Komornicza ogłasza konkurs na najlepszą pracę magisterską>>>

W tej chwili według danych GUS w polskich szkołach wyższych studiuje 36 tys. zagranicznych studentów. W stosunku do roku ubiegłego liczba ta wzrosła o siedem tysięcy. - Stawiamy sobie ambitny cel, by w roku 2020 ta liczba przekroczyła 100 tysięcy – tego celu nie osiągniemy bez wysiłku samych uczelni, które muszą± budować atrakcyjne programy studiów w języku angielskim, przyciągać wykładowców ze świata, poszukiwać partnerów w różnych regionach, starać się o zagraniczne akredytacje – mówił minister nauki i szkolnictwa wyższego Lena Kolarska-Bobińska. 
 
Rozstrzygnięty właśnie konkurs „Promocja kształcenia na polskich uczelniach wśród cudzoziemców” ma umożliwić szkołom wyższym opracowanie i zrealizowanie działań promocyjnych, które zachęcą studentów zagranicznych do studiów w Polsce. W konkursie mogły brać udział publiczne lub niepubliczne szkoły wyższe, które posiadają kilkuletnie doświadczenie w zakresie umiędzynarodowienia uczelni. Przy ocenie wniosków pod uwagę były brane m.in. innowacyjność i spójność projektu, a także jego kosztochłonność. 
 
 
Przedsięwzięcie jest dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach IV Priorytetu Działanie 4. 1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 
Źródło: nauka.gov.pl