Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy została podzielona na trzy odcinki realizacyjne. Pierwszy to odcinek A (ok. 4,6 km) od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem. Drugi to odcinek B (ok. 6,4 km) od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński z mostem przez Wisłę. Ostatni odcinek C (ok. 7,4 km) obejmuje odcinek od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z estakadą nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Nad realizacją trzech odcinków POW będzie czuwać firma Egis Polska Inżynieria Sp. z o.o., z którą GDDKiA podpisała umowę na kwotę ok. 53,4 mln zł.
Wykonawcą odcinka A jest włoska firma Astaldi, której kontrakt opiewa na kwotę 1,22 mld zł. Odcinek B z budową mostu przez Wisłę zrealizuje konsorcjum Gulermak Agir Sanayi Inssat ve Taahhut A.S. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, za kwotę ok. 757,6 mln zł. Odcinek C wybuduje natomiast firma Warbud S.A. za kwotę ok. 561,7 mln zł.
Na czas realizacji zadania wykonawcy mają 41 miesięcy, co oznacza, że umowny termin zakończenia inwestycji przypada na sierpień 2020 r.
Źródło: www.gddkia.gov.pl
Dowiedz się więcej z książki | |
Prawo zamówień publicznych. Komentarz
|