Większość inwestycji realizowanych w 2017 r. przeprowadzona zostanie w systemie „projektuj i buduj”. Stąd pojawiają się obawy wykonawców, którzy stwierdzają, że prace w przyszłym roku polegać będą głównie na stworzeniu prac projektowych. Inwestor stwierdza jednak, że w 2017 r. przeprowadzone zostaną również duże przetargi na nową infrastrukturę kolejową.
Pomorskie: kolejne opóźnienie w przetargu SKM na kontrolę biletów >>>
Jak wskazuje Dariusz Blocher, prezes Budimexu na łamach „DGP” w branży wykonawców panuje duże napięcie. Tempo przeprowadzanych postępowań znacznie się zmniejszyło. Spowodowane jest to nieprzygotowaniem przetargów pod kątem studiów wykonalności i pozwoleń budowlanych. Procedura wyłonienia wykonawców została zatrzymana. Jeśli Polskie Linie Kolejowe nie zaczną rozstrzygać postępowań to wykonawcy realizujący zlecenia dla przewoźnika będą mieli duży problem chociażby z utrzymaniem bieżącego stanu zatrudnienia.
CBA bada dokumentację przetargową w spółkach grupy PKP >>>
Zamówienia na podkłady, rozjazdy oraz inne elementy infrastruktury kolejowej zmniejszyły się w pierwszym półroczu 2016 r. o 60 proc. Następny rok pod tym względem będzie bardzo podobny. Stanowi to znaczy przestój dla branży wykonawczej, który przełoży się znacznie na wyniki finansowe.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej z książki | |
Zamówienia publiczne. Orzecznictwo sądów okręgowych w latach 2010-2015 z komentarzem
|