Zgodnie z przepisami ustawy o partiach politycznych partie polityczne od 1 lipca 2022 roku są zobowiązane do prowadzenia i bieżącego aktualizowania rejestru wpłat oraz rejestru umów.
Aby umożliwić partiom politycznym realizację tego obowiązku, MF przygotowało rozporządzenia, które określają wzory:
Rejestru wpłat na rzecz partii politycznej, który będzie zawierać informacje na temat:
- danych osoby dokonującej wpłaty,
- wysokości i daty wpłaty,
Rejestru umów zawartych przez partię polityczną, który będzie zawierać m.in.:
- numer, datę i miejsce zawarcia umowy,
- okres obowiązywania umowy,
- oznaczenie stron umowy,
- określenie przedmiotu umowy,
- wartość przedmiotu umowy,
- tryb zawarcia umowy.
Rozporządzenia stanowią wykonanie upoważnienia dla ministra właściwego do spraw finansów publicznych, które wynikają z art. 25 ust. 13 oraz z art. 27a ust. 10 ustawy o partiach politycznych.
Rozporządzenia, podpisane 23 maja 2022 roku, wejdą w życie z 1 lipca 2022 roku.
Sprawdź:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 maja 2022 r. w sprawie wzoru rejestru umów zawartych przez partię polityczną
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 maja 2022 r. w sprawie wzoru rejestru wpłat na rzecz partii politycznej