Zarzut dotyczy tego,  że Meta powiązała swoją internetową usługę ogłoszeń drobnych, Facebook Marketplace, z jej osobistą siecią społecznościową Facebook.

Oznacza to, że użytkownicy Facebooka automatycznie uzyskują dostęp do Facebook Marketplace, czy tego chcą, czy nie. KE obawia się, że konkurenci Facebook Marketplace mogą zostać wykluczeni, ponieważ takie rozwiązanie daje Facebook Marketplace znaczną przewagę w zakresie dystrybucji.

Czytaj także: Platformy społecznościowe nie takie pod linijkę - bywa, że są na bakier z RODO>>

Jednostronnie narzucone nieuczciwe warunki

Komisja jest również zaniepokojona tym, że Meta narzuca nieuczciwe warunki handlowe konkurentom Facebook Marketplace dla własnej korzyści. Zdaniem KE Meta jednostronnie narzuca nieuczciwe warunki handlowe konkurencyjnym internetowym serwisom ogłoszeń drobnych, które reklamują się na Facebooku lub Instagramie. KE jest zaniepokojona, że warunki, które upoważniają firmę Meta do wykorzystywania danych dotyczących reklam pochodzących od konkurentów na rzecz Facebook Marketplace, są nieuzasadnione, nieproporcjonalne i niepotrzebne do świadczenia usług wyświetlania reklam online na platformach Meta. Takie warunki stanowią obciążenie dla konkurentów i przynoszą korzyści wyłącznie Facebook Marketplace.

(ka/pap)