Z dniem 1 kwietnia weszła w życie nowelizacja przepisów ustawy z 19.11.2009 r. o grach hazardowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 471), mająca na celu zwiększenie poziomu ochrony graczy oraz skuteczną walkę z szarą strefą. Ściślejszemu nadzorowi państwa ma podlegać eksploatacja automatów i urządzeń do gier oraz urządzeń losujących. Warunkom eksploatacji tych urządzeń jest poświęcone opublikowane rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 8.06.2017 r. w sprawie urządzeń losujących, urządzeń do gier i automatów do gier, zabezpieczenia informacji dotyczących urządzanej loterii oraz uzyskiwania, naliczania i wypłacania wygranych (Dz.U. poz. 1171).
W rozporządzeniu określona została treść wniosku o rejestrację urządzenia oraz rodzaje dokumentów dołączanych do wniosku. Jednym z tych dokumentów ma być opinia jednostki badającej zawierająca pozytywny wynik badania technicznego urządzenia. Ustalono również, w jaki sposób należy przeprowadzić takie badanie techniczne.
Każde z urządzeń powinno być zabezpieczone przed ingerencją z zewnątrz. Ma temu służyć założenie plomb zabezpieczających po przeprowadzeniu badania technicznego.
Potwierdzeniem rejestracji będzie poświadczenie wydane przez właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego. Podmiot eksploatujący będzie mieć obowiązek przechowywania poświadczenia rejestracji urządzenia w miejscu jego eksploatacji.
W rozporządzeniu znalazły się ponadto przepisy dotyczące warunków zmiany miejsca eksploatacji urządzenia, jak i obowiązku rejestracji w urządzeniu określonych informacji w razie jego awarii. W przypadku awarii ponowna eksploatacja urządzenia będzie możliwa dopiero po dokonaniu ponownego badania technicznego.
Nowe rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 21 czerwca 2017 r.
Źródło: www.dziennikustaw.gov.pl,