Lidl wprowadzał konsumentów w błąd, manipulując wynikami raportu sporządzonego przez Państwową Inspekcję Handlową. Wykorzystując nieprawdziwe dane w reklamach, spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumenta - uznał UOKiK.
Prezes UOKiK nakazała Lidl Polska Sklepy Spożywcze zaniechanie rozpowszechniania wprowadzających w błąd reklam i nałożyła na karę pieniężną w wysokości 1 826 547 zł.
Reklamy odnosiły się opublikowanego przez Urząd raportu dotyczącego produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych. Spółka Lidl w swojej kampanii reklamowej powoływała się na wyniki tego raportu informując, że sieć uzyskała najlepszy ogólny wynik w zakresie jakości i oznakowania w badaniu.
Nie była to jednak informacja prawdziwa, dlatego UOKiK wszczął postępowanie przeciwko przedsiębiorcy. W jego wyniku stwierdzono, że kampania reklamowa spółki Lidl wprowadzała konsumentów w błąd. W opinii Urzędu informacja dotycząca najlepszego wyniku uzyskanego przez sieć dyskontów była nieprawdziwa, spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli administracyjnej. Dodatkowo Urząd stwierdził, że reklamy sieci mogły sugerować, że autorem zawartych w nich treści jest sam UOKiK. Z tego powodu Urząd nałożył na spółkę karę finansową. Od decyzji przedsiębiorca może odwołać się do sądu.
Opracowanie: Monika Sewastianowicz
Źródło: www.uokik.gov.pl, stan z dnia 19 listopada 2012 r.