Lidl ukarany za wprowadzanie konsumentów w błąd

Lidl wprowadzał konsumentów w błąd, manipulując wynikami raportu sporządzonego przez Państwową Inspekcję Handlową. Wykorzystując nieprawdziwe dane w reklamach, spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumenta - uznał UOKiK.

Prezes UOKiK nakazała Lidl Polska Sklepy Spożywcze zaniechanie rozpowszechniania wprowadzających w błąd reklam i nałożyła na karę pieniężną w wysokości 1 826 547 zł.

Reklamy odnosiły się opublikowanego przez Urząd raportu dotyczącego produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych. Spółka Lidl w swojej kampanii reklamowej powoływała się na wyniki tego raportu informując, że sieć uzyskała najlepszy ogólny wynik w zakresie jakości i oznakowania w badaniu.

Nie była to jednak informacja prawdziwa, dlatego UOKiK wszczął postępowanie przeciwko przedsiębiorcy. W jego wyniku stwierdzono, że kampania reklamowa spółki Lidl wprowadzała konsumentów w błąd. W opinii Urzędu informacja dotycząca najlepszego wyniku uzyskanego przez sieć dyskontów była nieprawdziwa, spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli administracyjnej. Dodatkowo Urząd stwierdził, że reklamy sieci mogły sugerować, że autorem zawartych w nich treści jest sam UOKiK. Z tego powodu Urząd nałożył na spółkę karę finansową. Od decyzji przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

Opracowanie: Monika Sewastianowicz

Źródło: www.uokik.gov.pl, stan z dnia 19 listopada 2012 r.

Data publikacji: 19 listopada 2012 r.