Środowisko nauczycielskie jest tylko trochę bardziej pozytywnie nastawione do zmian niż rok temu - donosi "Dziennik Gazeta Prawna". Większość nauczycieli wciąż nie wie, jak przygotowywać uczniów do nowych egzaminów ani tym bardziej do pracy w zawodzie.
– W leczeniu ortopedycznym mamy do czynienia z protezami, które nie leczą, tylko łagodzą dysfunkcje. Podobnie jest i z tą reformą. Ma szanse poprawić jakość, ale nie jest lekarstwem na chorobę edukacji zawodowej – mówił podczas debaty „Reforma szkolnictwa zawodowego” Marian Deręgowski, dyrektor Zespołu Szkół Chłodniczych i Elektronicznych z Gdyni.
Zawodówki: jest lepiej, ale potrzeba jeszcze dużo pracy
Zły wizerunek szkół zawodowych, brak podręczników do nowej podstawy programowej, brak repetytoriów i pomysłów na przygotowanie uczniów do nowych egzaminów - to głowne zarzuty, jakie podnosili nauczyciele i dyrektorzy w debacie będącej częścią XV Krajowej Konferencji Dyrektorów Szkół.