- Kwestia samego przesunięcia terminów nie jest szczególnie skomplikowana technicznie. Wszystkie harmonogramy są powyznaczane, cała ścieżka: jak egzamin przebiega, kiedy jest sprawdzany, kiedy przekazywane są dokumenty uczniom. W zależności od tego, o ile to przesunięcie byłoby konieczne - jeżeli byłoby konieczne - trzeba by było odpowiednio modyfikować całą ścieżkę, albo skracając pewne okresy - jeśli jest to możliwe, albo być może wydłużając rok szkolny - poinformował W Polskim Radiu 24.
Czytaj w LEX: Koronawirus - obowiązki dyrektorów, czas pracy i wynagradzanie nauczycieli i pracowników niepedagogicznych >
Terminy egzaminów na razie bez zmian>>
Zadania powtórkowe pobierane na potęgę
Dodał też, że dużą popularnością cieszą się zestawy zadań opublikowane na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej - pobrało je 170 tys. uczniów.
CKE przygotowała zadania z:
- języka polskiego, zorganizowane według lektur obowiązkowych z klasy VII i VIII
- matematyki, zorganizowane według kolejnych wymagań szczegółowych podstawy programowej z matematyki dla klasy VII i VIII
- języka angielskiego, zorganizowane według kluczowych umiejętności.
- Wszyscy uczniowie i nauczyciele znaleźli się w nowej sytuacji, która wymaga włączenia pracy zdalnej. Każda szkoła musi ocenić, co jest możliwe, pewne zadanie, czynności uczniowie mogą wykonać sami, ale pewne kwestie, jak odpowiedzi na dłuższe pytania, wymagają informacji zwrotnej od nauczyciela - zauważył.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.