Przepis art. 20l ustawy o systemie oświaty, który wszedł w życie w dniu 1 stycznia 2016 r., zobowiązuje ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do wydania rozporządzenia określającego skład i szczegółowe zadania komisji rekrutacyjnej. Przed wydaniem przepisów wykonawczych, w związku z brakiem jednolitych zasad obowiązujących we wszystkich przedszkolach w całym kraju, skład i zadania komisji były określane przez poszczególne przedszkola. Dyrektor określał co najmniej skład komisji (w tym przewodniczącego), skoro ciążył na nim obowiązek powołania komisji. Mógł to uczynić przez imienne wskazanie członków komisji bądź pozostawienie możliwości wyboru niektórych z nich organom działającym w przedszkolu (np. radzie pedagogicznej, radzie rodziców), decydując tylko o liczbie członków. Zadania i harmonogram prac może określić natomiast dyrektor lub sama komisja z uwzględnieniem przepisów ustawy o systemie oświaty, a w szczególności konieczności zakończenia uzupełniającego naboru do końca sierpnia.
Od dnia 1 stycznia 2016 r. w skład komisji rekrutacyjnej przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne do przedszkola musi wchodzić co najmniej 3 nauczycieli tego przedszkola. Jeżeli w przedszkolu jest zatrudnionych mniej niż 3 nauczycieli, skład komisji rekrutacyjnej uzupełnia się o przedstawicieli lub przedstawiciela organu prowadzącego, którego lub których wyznacza odpowiednio wójt (burmistrz, prezydent miasta), starosta lub marszałek województwa.

Uchybienia komisji rekrutacyjnych dobrą podstawą odwołania>>

W skład komisji rekrutacyjnej nie mogą natomiast wchodzić:
1) dyrektor przedszkola, w którym działa komisja rekrutacyjna;
2) osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym przeprowadzanym do danego przedszkola.
Dyrektor może dokonywać zmian w składzie komisji rekrutacyjnej, w tym zmiany osoby wyznaczonej na przewodniczącego komisji.

 

Dowiedz się więcej z książki
Rekrutacja do przedszkoli 2016/2017
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł