Z informacji przekazanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w poniedziałek wynika, że tego dnia w trybie stacjonarnym pracowało 15 190 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 99,3 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 31 przedszkoli, a 79 w trybie mieszanym. Dane pochodzą z poniedziałku, 25 stycznia, z godz. 13.00 i przekazane zostały przez kuratorów oświaty.

 


Nauka po feriach

W ubiegły poniedziałek, po feriach zimowych, uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych wrócili do nauki stacjonarnej. Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, tak jak przed feriami, kontynuują naukę zdalną. Mają zajęcia stacjonarne zawieszone do 31 stycznia.

Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. W przedszkolach publicznych nie ma też ferii.

Wznowiona nauka stacjonarna w klasach I-III szkół podstawowych, podobnie jak w przedszkolach, odbywa się w reżimie sanitarnym. Jak zapewnia MEiN, sytuacja w placówkach jest monitorowana.

 

Cena promocyjna: 59 zł

|

Cena regularna: 59 zł

|

Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: zł


Jak wygląda nauczanie stacjonarne w szkołach?

W ubiegły poniedziałek w trybie stacjonarnym prowadzona była w 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 - w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość. W kolejnych dniach liczba szkół podstawowych prowadzących naukę w klasach I-III w trybie innym niż stacjonarny wzrosła.

W piątek - jak podał resort edukacji i nauki - w 14 342 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie stacjonarnym, tj. w 99,3 proc. szkół podstawowych. W 13 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 88 w trybie mieszanym.

Z danych ministerstwa wynika ponadto, że w piątek w trybie stacjonarnym pracowało też 15 157 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 99,1 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowały 43 przedszkola, a 100 - w trybie mieszanym.

Przypomnijmy, że o przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego, na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.