Braki takie prowadzą do niewypełnienia w całości przepisów delegacyjnych poprzez nieuregulowanie kwestii, o których mowa w art. 90 ust. 4 u.s.o., co stanowiło dość częste naruszenie prawa.
Zgodnie z przepisem art. 90 ust. 4 u.s.o. organ stanowiący JST ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji, o których mowa w art. 90 ust. 1a oraz 2a–3b u.s.o., oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich wykorzystywania, uwzględniając w szczególności podstawę obliczania dotacji, zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, oraz termin i sposób rozliczenia dotacji.
Wskazany przepis jest przepisem delegacyjnym, co oznacza, że przenosi on ciężar uregulowania kwestii w nim ściśle wymienionych na uprawniony do tego organ stanowiący JST. Nieuregulowanie tych kwestii przez wymieniony w przepisie organ stanowiący JST powoduje powstanie swoistej luki prawnej. Przepis jest dość „obszerny" w swojej treści. Nakłada na organ stanowiący JST obowiązek wprowadzenia uchwałą regulacji dotyczących ustalania trybu udzielania dotacji, trybu rozliczania dotacji, trybu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji, zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji.
Koszty wychowania przedszkolnego pokrywa gmina zamieszkania ucznia>>
Dotacje dla szkół i przedszkoli. Prawo oświatowe w pytaniach i odpowiedziach>>