W rankingu "Perspektyw" częstochowskie szkoły zajęły miejsca poza pierwszą setką.
- Problem nie tkwi w złej ocenie nauczycieli, ale szeroko rozumianych komplikacjach. Dyrektorzy szkół powinni bardziej zwrócić uwagę na dobór kadry. W zatrudnianiu powinni kierować się wyłącznie kompetencjami i osiągnięciami, a z tym różnie bywa. Niestety, obowiązujące przepisy, Karta nauczyciela, działalność związkowa w dużym stopniu ograniczają te możliwości. To wymaga zmian na szczeblu centralnym, a te spotykają się z dużymi oporami. Oczywiście, nie wszystkie niepowodzenia można zrzucać na dyrektorów i nauczycieli, ale ich przyczyn na pewno trzeba szukać na poziomie każdej szkoły. I to na pewno zrobimy. - ocenia. - Nie będzie niczym nowym, gdy stwierdzę, że kiedy duża część nauczycieli osiągnęła najwyższe kwalifikacje - zdobywając tytuły nauczycieli mianowanych i dyplomowanych - spoczęła na laurach. Więcej>>

Polecamy publikację: "Przywództwo edukacyjne. Współczesne wyzwania"