Jak podaje MEN, w 2019 r. o środki wnioskowały 4 872 szkoły, z czego dofinansowanie otrzymało 720 szkół (tj. 481 organów prowadzących). Na realizację programu rozdysponowano kwotę 39 960 261 zł.
Będzie wsparcie dla gmin na dożywianie osób niewychodzących z domu>>
Konieczny wkład własny
Program zakłada obowiązkowy wkład finansowy lub rzeczowy organów prowadzących szkoły w wysokości 20 proc. środków niezbędnych do realizacji celów. Przewidziane są następujące działania:
- doposażenie i poprawa standardu funkcjonujących stołówek (własna kuchnia i jadalnia) lub doposażenie stołówek, które obecnie nie funkcjonują, tak aby mogły zostać uruchomione lub stworzenie nowych stołówek;
- wsparcie w zakresie adaptacji i wyposażenia pomieszczeń przeznaczonych do spożywania posiłków, tzw. jadalni.
Maksymalna kwota wsparcia finansowego wynosi:
- 80 tys. zł - na doposażenie i poprawę standardu funkcjonujących stołówek szkolnych (własnej kuchni i jadalni ) oraz doposażenie stołówek szkolnych, które obecnie nie funkcjonują lub uruchomienie nowych stołówek;
- 25 tys. zł - na adaptację, poprawę standardu i wyposażenie pomieszczeń przeznaczonych do spożywania posiłków (jadalni).
Wsparcie na konkretne wyposażenie
W rozporządzeniu dotyczącym programu znajduje się rekomendowany katalog elementów wyposażenia, które powinno być kupione w ramach udzielonego wsparcia. Na liście są m.in. s
- stoły ze stali nierdzewnej,
- trzony kuchenne z piekarnikami,
- zlewozmywaki z instalacją zimnej i ciepłej wody,
- zestawy garnków i innych naczyń kuchennych, zestawy noży kuchennych,
- chłodziarka z zamrażarką, zmywarka do naczyń,
- piec konwekcyjno-parowy lub piekarnik z termoobiegiem,
- naświetlacz do jaj, robot kuchenny wieloczynnościowy,
- podgrzewacze do potraw i talerzy, pojemniki i termosy gastronomiczne,
- sprzęt do dezynfekcji oraz stoły, krzesła, zastawa stołowa i tace.
Wsparcie jest udzielane organom prowadzącym publiczne szkoły podstawowe, w tym te działające w zespołach szkół, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, a także publiczne szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.