Pierwszy etap rozmów poświęconych edukacji, zorganizowany z inicjatywy premiera, odbył się 26 kwietnia w centrum konferencyjnym na PGE Narodowym, a obrady w podstolikach toczyły się we wtorek 30 kwietnia w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
10 maja odbędzie się kolejne spotkanie. Rzeczniczka rządu zapowiedziała, że najprawdopodobniej premier Mateusz Morawiecki podsumuje wówczas pierwszą część debat, które już się odbyły, a później kontynuowana będzie praca w podstolikach.
Kopcińska podczas wtorkowej rozmowy w "Sygnałach Dnia" w Radiowej Jedynce, zapytana, czy rząd ma określone ramy czasowe, kiedy miałyby się pojawić na stole konkretne rekomendacje dotyczące zmian w oświacie, odpowiedziała, że wszytko zależy od tego, jak będą przebiegały prace w zespołach.
Dodała też, że wie o zainteresowaniu prezydenta okrągłym stołem i podkreśliła, że jego przedstawiciele byli w czasie poprzednich dyskusji i będą zapewne 10-go.
Kopcińska ponownie zaprosiła do udziału w obradach wszystkich, którzy do tej pory w nich nie uczestniczyli, czyli przede wszystkim związki zawodowe, ZNP. - Tylko w wyniku szerokiego dialogu, porozumienia możemy wypracować najlepsze rozwiązania - dodała. Mówiła też, że dobrze by było żeby ci, którzy protest rozpoczęli, czyli ZNP, usiedli do tych rozmów, do okrągłego stołu, przystąpili do pracy w podstolikach, bo głosy nauczycieli, rodziców ekspertów również świata akademickiego powinny być uzupełnione przez wszystkich zainteresowanych.
W minionym tygodniu prezes ZNP poinformował, że związek podtrzymuje decyzję, by nie brać udziału w spotkaniach okrągłego stołu i zarekomendował nauczycielom strajk włoski.
Sprawdź w LEX:
Kalendarz zadań dyrektora - Maj 2019 >
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.