"Ofertę atrakcyjnych i pobudzających wyobraźnię zajęć zachęcających do odkrywania tajemnic przyrody kierujemy tym razem do przedszkolaków. Wcześniej podobna formuła świetnie sprawdziła się podczas pokazów organizowanych w ramach naszego projektu regionalnych kół fizycznych, matematycznych, informatycznych i astronomicznych skierowanego do młodzieży z regionu" – podkreślił Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego.
Projekt "Prelekcje dla przedszkolaków - Mały Naukowiec" polegać będzie na organizacji bezpłatnych pokazów, eksperymentów oraz warsztatów z zakresu nauk ścisłych, przyrodniczych oraz astronomii z czynnym udziałem dzieci. Prelekcje, prowadzone przez doświadczonych animatorów nauk ścisłych, odbędą się w 72 przedszkolach oraz punktach przedszkolnych na terenie całego regionu, z czego przynajmniej połowa w placówkach na terenach wiejskich.
"Spotkania składające się z części pokazowej oraz warsztatowej adresowane są dla minimum 10-osobowych grup przedszkolaków w wieku 5-6 lat. Podczas zajęć maluchy zobaczą między innymi znikającą szklankę, jajko zasysane do butelki i zaskakujące akwarium, dowiedzą się też jak powstaje tęcza oraz jak możliwe jest zgaszenie płomienia dźwiękiem" - poinformowała Beata Krzemińska, rzecznik prasowy marszałka województwa kujawsko-pomorskiego.
Na zlecenie samorządu województwa przedsięwzięcie zrealizuje Fundacja im. Aleksandra Jabłońskiego. Rekrutacja do udziału w projekcie odbędzie się 8 i 9 października, a zajęcia rozpoczną się w tym samym miesiącu i potrwają do końca czerwca 2014 r.
"Prelekcje dla przedszkolaków - Mały Naukowiec" realizowane są w ramach projektu "Kujawsko-Pomorskie Regionem Astronomicznym II" koordynowanym przez Urząd Marszałkowski w Toruniu. Program sfinansowano ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz z budżetu województwa.
Kujawsko-Pomorskie: rusza projekt edukacyjny "Mały naukowiec"
Projekt edukacyjny Mały naukowiec, adresowany do przedszkolaków, rozpoczyna się w regionie kujawsko-pomorskim. Pomysłodawcy stawiają sobie za cel rozwijanie zainteresowania najmłodszych naukami ścisłymi.