Ministerstwo Edukacji Narodowej dostrzega potrzebę zmian edukacji małego dziecka. Można więc oczekiwać, że, w możliwie krótkim terminie, powstanie spójna i wielowątkowa koncepcja dotycząca nauki najmłodszych. Jaka jest nasza rola w tych działaniach?

W Dyrektorze Szkoły od dawna propagujemy konieczność spójnego spojrzenia na edukację. Doceniamy również szczególną wagę edukacji małego dziecka, od momentu urodzenia. Dlatego będziemy się poważnie zajmować tym tematem. Chcemy uczestniczyć w tworzeniu koncepcji, ale przede wszystkim chcemy wziąć udział w debacie publicznej. Temu też poświęcimy dużą część II Europejskiej Konferencji Dyrektorów Przedszkoli. Zapraszamy dyrektorów i nauczycieli przedszkoli i szkół, samorządy terytorialne, przedstawicielstwa rodziców. Wszystkich, którzy chcą się włączyć w proces tworzenia warunków „dobrego początku” edukacji najmłodszych.

Fragment artykułu Ireny Dzierzgowskiej
Dyrektor Szkoły nr 2 2008 r.


II EKDP