Dnia 4 listopada 2011 r. Ośrodek Rozwoju Edukacji zorganizował seminarium, którego głównym gościem i zarazem prowadzącym był Gaby Hostens - międzynarodowy ekspert z Belgii, dyrektor generalnego flamandzkiego Ministerstwa Edukacji.
Spotkanie zorganizowane było w ramach projektu systemowego "Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnym".
Tematem przodującym, jak wskazuje ORE, było "flamandzkie doświadczenie w planowaniu strategicznym oraz motywowanie, ocenianie i wynagradzanie dyrektorów szkół".
Gaby Hostens przedstawił uczestnikom seminarium system kształcenia, jaki obowiązuje w Belgii. Wyjaśnił program motywowania i wynagradzania nauczycieli oraz zwrócił uwagę na kwestię finansowania szkół przez ministerstwo.
Ponadto, zaproszony ekspert zaprezentował pozycję dyrektorów szkół, system ich rekrutacji, oceniania, a także motywowania, które jak podkreślił, nie opiera się na nagrodach pieniężnych, ale na szansach na osobisty i profesjonalny rozwój.
Strategia oświatowa Belgii obecnie stawia na wspieranie i rozwój indywidualnych talentów uczniów, kładzie duży nacisk na języki obce i dostosowuje swój program nauczania tak, by jak najlepiej przygotować studentów do potrzeb rynku pracy.
Z perspektywy czasu widać, że flamandzki system edukacji sprawdza się, gdyż od wielu lat Belgia zajmuje wysoką pozycję w międzynarodowych programach badania wiedzy uczniów.
Źródło: www.ore.edu.pl, stan z dnia 14 listopada 2011 r.
Spotkanie zorganizowane było w ramach projektu systemowego "Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnym".
Tematem przodującym, jak wskazuje ORE, było "flamandzkie doświadczenie w planowaniu strategicznym oraz motywowanie, ocenianie i wynagradzanie dyrektorów szkół".
Gaby Hostens przedstawił uczestnikom seminarium system kształcenia, jaki obowiązuje w Belgii. Wyjaśnił program motywowania i wynagradzania nauczycieli oraz zwrócił uwagę na kwestię finansowania szkół przez ministerstwo.
Ponadto, zaproszony ekspert zaprezentował pozycję dyrektorów szkół, system ich rekrutacji, oceniania, a także motywowania, które jak podkreślił, nie opiera się na nagrodach pieniężnych, ale na szansach na osobisty i profesjonalny rozwój.
Strategia oświatowa Belgii obecnie stawia na wspieranie i rozwój indywidualnych talentów uczniów, kładzie duży nacisk na języki obce i dostosowuje swój program nauczania tak, by jak najlepiej przygotować studentów do potrzeb rynku pracy.
Z perspektywy czasu widać, że flamandzki system edukacji sprawdza się, gdyż od wielu lat Belgia zajmuje wysoką pozycję w międzynarodowych programach badania wiedzy uczniów.
Źródło: www.ore.edu.pl, stan z dnia 14 listopada 2011 r.