- Z tego badania są dwa wnioski. Po pierwsze - politykom bardzo zależy na tym, żeby ogłaszać publicznie kolejne sukcesy, a po drugie - nie trzeba się bać matematyki, bo wprowadziliśmy ją na maturze i wyniki w testach PISA się poprawiły - zauważa prof. Lech Mankiewicz. - ozumiem, że poprawiliśmy swoją pozycję np. w stosunku do Niemiec, ale Niemcy mają poważny problem z cyfrową demencją, która dotyczy już 10-15 proc. młodzieży - mówi.
Profesor gratuluje polskim nauczycielom, ale podkreśla, że do badania należy podejść z dystansem, ponieważ dobre wyniki polskich uczniów wskazują jedynie, że uczą się oni coraz lepiej rozwiązywać testy. Więcej>>
Eksperci o sukcesie badań PISA: nauczyliśmy uczniów rozwiązywać testy
Osoby wypowiadające się bardzo entuzjastycznie na temat badania PISA nie wiedzą, jaka jest sytuacja w szkolnictwie na świecie - mówił w TOK FM prof. Lech Mankiewicz, dyrektor Centrum Fizyki Teoretycznej PAN.