Zgodnie z obowiązującą od 1 czerwca 2017 r. ustawą, pracodawcy nie mogą przekroczyć limitu 18 miesięcy niezależnie od typu podpisanej umowy - liczą się zarówno umowy cywilnoprawne, jak i umowy o pracę tymczasową. W tej sytuacji pracownicy tymczasowi będą musieli przejść na stałe do pracodawców lub też zostać skierowani przez agencje do innych firm.
W ustawie doprecyzowano także przepisy dotyczące prac, których nie można powierzać pracownikom tymczasowym. Chodzi o ten sam rodzaj pracy, który wcześniej wykonywał pracownik zatrudniony na stałe przez ostatnie trzy miesiące, a który został zwolniony przez pracodawcę z przyczyn od pracownika niezależnych.
Sprawdź: Reda-Ciszewska Anna, Rycak Magdalena, Zatrudnianie pracowników tymczasowych. Komentarz >>
Przepisy nakładają na pracodawcę obowiązek prowadzenia ewidencji osób wykonujących pracę tymczasową na podstawie umów o pracę oraz na podstawie umów prawa cywilnego. - Rozwiązanie to istotnie ułatwi kontrolę przestrzegania przepisów dotyczących limitów czasowych korzystania z pracy tymczasowej przez pracodawcę użytkownika (pracodawcę zatrudniającego pracownika tymczasowego) oraz podejmowanie skutecznych kontroli przez inspektorów pracy - naisano w uzasadnieniu do regulacji.