Benefity to dodatkowe świadczenia oferowane przez pracodawcę pracownikom, które wykraczają poza standardowe wynagrodzenie. Ich celem jest poprawa komfortu pracy, zwiększenie motywacji oraz zadowolenia pracowników. Mogą przyjmować różne formy, w zależności od polityki firmy oraz potrzeb jej pracowników.

Czytaj również: Nastroje na rynku pracy: Połowa pracuje za dużo i boi się poprosić o podwyżkę - raport>>

 

Na jakie benefity mogą liczyć pracownicy magazynowi?

Spośród badanych pracodawców, tylko jeden nie oferuje pracownikom żadnego świadczenia pozapłacowego (u tego pracodawcy pracownicy objęci są systemem premiowym). Pozostali pracodawcy oferują przede wszystkim prywatną opiekę medyczną, szkolenia zawodowe i specjalistyczne, dopłaty do urlopu, dodatkowe ubezpieczenie oraz pakiety sportowe. Dla większości firm standardem jest oferowanie kawy oraz herbaty pracownikom - wynika z raportu płacowego przygotowanego przez LSJ HR Group.

Ponad połowa wszystkich badanych pracodawców (53 proc.) oferuje równocześnie prywatną opiekę medyczną oraz pakiet sportowy. 47 proc.  wszystkich pracodawców oferujących świadczenia pozapłacowe poza opieką medyczną i pakietem sportowym ma w ofercie dodatkowe ubezpieczenie.

Czytaj też w LEX: Rodzaje benefitów proponowanych przez pracodawców >

 


Darmowy transport do pracy

Jednym z popularnych benefitów oferowanych przez pracodawców w sektorze logistycznym i e-commerce jest darmowy transport do pracy oraz specjalistyczne szkolenia.

- Takie świadczenia pozapłacowe, jak darmowy transport oraz szkolenia, są niezwykle przydatne, ponieważ bezpośrednio wpływają na zwiększenie efektywności pracy oraz satysfakcji pracowników. W dobie rosnącej konkurencji na rynku pracy, oferowanie benefitów, które bezpośrednio polepszają komfort pracy i życia staje się kluczowym elementem strategii przyciągania i zatrzymywania najlepszych talentów – dodaje Katarzyna Opiekulska-Sozańska, dyrektor zarządzająca LSJ HR Group.

 

Zmiany wynagrodzeń a benefity

Płaca minimalna, która od lipca wynosi 4300 zł brutto miesięcznie, nie miała drastycznego wpływu na świadczenia pozapłacowe. W pierwszym kwartale 2024 roku wraz ze zmianą wynagrodzenia bazowego 75 proc. badanych firm nie zwiększyło elementów premii/ benefitów oferowanych pracownikom, a 86 proc. z nich nie zredukowało świadczeń pozapłacowych.

Zobacz też szkolenie online: Badania satysfakcji, motywacji i zaangażowania – idea, zakres, narzędzia >