Pytanie
Prowadzę działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług najmu. Prowadzę PKPiR oraz jestem podatnikiem VAT. Wynajmowałam pomieszczenie, w którym było solarium. Wyposażenie tego pomieszczenia było również moją własnością. Osoba korzystająca z tego pomieszczenia zaprzestała prowadzić działalność gospodarczą i wyraziła chęć odkupienia ode mnie tego wyposażenia. Na tę transakcję spisaliśmy umowę sprzedaży na raty z zastrzeżeniem prawa własności rzeczy sprzedanej. W umowie tej ustalono trzy raty płatności oraz, że faktura VAT za ten sprzęt zostanie wystawiona po otrzymaniu ostatniej raty płatności. Umowa została spisana 16 listopada 2011 r. oraz tego samego dnia został wydany towar. Ostatnia rata miała być zapłacona w miesiącu kwietniu 2012 r. i miała być wystawiona faktura VAT na sprzedaż tego sprzętu. Skoro zapłata nie nastąpiła, sprawa została skierowana do sądu oraz następnie do komornika. Dnia 19 października 2012 r. otrzymałam od komornika postanowienie o umorzeniu sprawy wobec stwierdzenia bezskuteczności egzekucji.
Skoro nie otrzymałem pieniędzy za sprzedany towar, to czy muszę wystawiać fakturę VAT?
Jeżeli tak, to z jaką datą?
Jeżeli miałabym wystawić fakturę z datą 16 listopada, tak jak został wydany towar, to dlaczego mam zapłacić podatek należny, skoro nie otrzymałam pieniędzy i podmiot kupujący sprzęt już nie istnieje?