Miasto podpisało w piątek umowę na dofinansowanie inwestycji. Całkowity koszt projektu oszacowano na blisko 240 mln zł.
Projekt budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (SST) uzyskał unijne dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Umowę podpisali dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Paweł Szaciłło oraz prezydent Szczecina Piotr Krzystek.
Miasto jest na ukończeniu kilku przetargów związanych z realizacją SST. W przetargu na wykonawcę prac budowlanych nastąpił wybór najkorzystniejszej oferty. Złożyło ją konsorcjum Mytoll – Strabag, które wartość prac wyceniło na ok. 166 mln zł. Najkorzystniejszą ofertę wybrano też w przetargu na inżyniera kontraktu. Złożyło ją Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych Eko-Inwest, które wartość prac wyceniło na przeszło 1,2 mln zł. Trwa ocena ofert w przetargu na nadzór autorski. Podpisanie umów nastąpi na przełomie marca i kwietnia 2013 r.
Początek robót budowlanych zaplanowano na kwiecień br. Wykonawca będzie miał dwa lata na przedłużenie istniejącej linii tramwajowej o cztery kilometry z węzła komunikacyjnego Basenu Górniczego do tymczasowej pętli przy ul. Turkusowej. Od Basenu Górniczego tramwaj pojedzie bezkolizyjną trasą, pokonując estakady oraz przemieszczając się w specjalnej rynnie.
Docelowo linia ta swój bieg będzie kończyć w Kijewie - będzie przedłużeniem sieci tramwajowej z lewobrzeża na prawobrzeże.
W ramach inwestycji zaplanowane zostały m.in.: budowa torowiska tramwajowego, budowa przystanków, przebudowa jezdni, budowa chodników, wiaduktu, tunelu.
epr/ drag/