Resort środowiska wskazuje, o czym warto pamiętać już teraz, na 2,5 miesiąca przed wejściem w życie nowych zasad gospodarowania odpadami komunalnymi:
- Obowiązek sprawdzenia i wypowiedzenia umowy na wywóz śmieci przejmuje na siebie spółdzielnia albo wspólnota mieszkaniowa.
- Spółdzielnia albo wspólnota powinna ustalić z mieszkańcami, czy będą segregować śmieci czy nie. Dowiedz się, w jaki sposób podejmiecie tę decyzję. Zachęcaj sąsiadów do sortowania. Wówczas zapłacicie niższą stawkę za wywóz odpadów!
- Deklaracja o wysokości opłaty za odbiór śmieci musi być złożona do gminy w imieniu wszystkich mieszkańców danej spółdzielni albo wspólnoty przez jej zarządcę. O szczegóły dowiaduj się u siebie w gminie.
- Obowiązek sprawdzenia tego, kto wyposaża nieruchomość w pojemniki na odpady - czy gmina czy spółdzielnia lub wspólnota – należy do zarządcy bloku lub osiedla.
Jeśli chcesz wiedzieć się więcej o szczegółach działania nowego systemu, śledź stronę internetową gminy lub pytaj w urzędzie.
Opracowanie: Łukasz Matłacz
Źródło: www.naszesmieci.mos.gov.pl, stan z dnia 18 kwietnia 2013 r.