Jak mówią eksperci z portalu Wynajem.pl pierwszy polski znany loft urządzono w 2002 r. na terenie Zakładów Górniczo-Hutniczych „Orzeł Biały” w Bytomiu. Cena mieszkań wynosiła wtedy 1800 zł. za metr kwadratowy. Obecnie ceny loftów sięgają nawet ponad 20 tys. za metr.
Kolejne lofty powstały w Łodzi w XIX-wiecznej fabryce Karola Scheiblera, gdzie w przędzalni powstał apartamentowiec. Lofty w fabryce Scheiblera sprzedały się bardzo szybko, ponieważ deweloper sprzedał ich 400 w ciągu tygodnia za cenę początkowo 3,6-3,8 tys. zł., następnie ceny podskoczyły do 8-9 tys. zł.
Obecnie deweloperzy w wielu miastach przekształcili fabryki w lofty. Np. w Żyrardowie jeden z deweloperów przekształca fabrykę w kompleks loftów. Na pięciu kondygnacjach ma być zlokalizowanych 200 mieszkań o powierzchni od 30 do 100 m kw. Mieszkania, które powstają w Żyradowie mają mieć 5 metrów wysokości i antresolę. Ceny mieszkań będą kształtowały się początkowo na poziomie 3 tys. zł, obecna cena za metr to 7 tys. zł. W każdym mieszkaniu, w koszcie mieszkania znajduje się antresola o powierzchni od 15 do 25 metrów.
Z kolei w Krakowie na Zabłociu lofty powstają w młynie z początku XX wieku. W 6-piętrowym budynku powstało 57 mieszkań: jednopoziomowych, 2-poziomowych oraz typu pentohouse. Jak zachwala deweloper z loftów będzie wspaniały widok nie tylko na stare miasto, ale także na Tatry. Cena loftu na Zabłociu to 10 tys. zł. za m kw. Ciekawe lofty proponuje jeden z deweloperów w Poznaniu. Mieszkania powstają tam na miejscu XIX-wiecznych koszar 15. Pułku Ułanów Poznańskich. Deweloper dba o to, aby mieszkania, które tam powstały zachowały swój klimat, prace odbywają się w porozumieniu z konserwatorem zabytków. M.in. za ten klimat trzeba będzie jednak zapłacić około 13,5 tys. za metr kw. Kolejna ciekawa inwestycja w Poznaniu to dawna spalarnia odpadów, w której jeden z deweloperów chce stworzyć lofty.
W ocenie ekspertów na wzrost sprzedaży loftów ma wpływ m.in. ich umiejscowienie oraz wielkość inwestycji. Ze względu na cenę loftów decydują się na nie ludzie wolnych zawodów, np. artyści, dziennikarze, muzycy, pracownicy agencji reklamowych, ale także menedżerowie i dobrze zarabiający urzędnicy. Największą popularnością cieszą się lofty wśród osób w wieku 30-45 lat.
Kolejne lofty powstały w Łodzi w XIX-wiecznej fabryce Karola Scheiblera, gdzie w przędzalni powstał apartamentowiec. Lofty w fabryce Scheiblera sprzedały się bardzo szybko, ponieważ deweloper sprzedał ich 400 w ciągu tygodnia za cenę początkowo 3,6-3,8 tys. zł., następnie ceny podskoczyły do 8-9 tys. zł.
Obecnie deweloperzy w wielu miastach przekształcili fabryki w lofty. Np. w Żyrardowie jeden z deweloperów przekształca fabrykę w kompleks loftów. Na pięciu kondygnacjach ma być zlokalizowanych 200 mieszkań o powierzchni od 30 do 100 m kw. Mieszkania, które powstają w Żyradowie mają mieć 5 metrów wysokości i antresolę. Ceny mieszkań będą kształtowały się początkowo na poziomie 3 tys. zł, obecna cena za metr to 7 tys. zł. W każdym mieszkaniu, w koszcie mieszkania znajduje się antresola o powierzchni od 15 do 25 metrów.
Z kolei w Krakowie na Zabłociu lofty powstają w młynie z początku XX wieku. W 6-piętrowym budynku powstało 57 mieszkań: jednopoziomowych, 2-poziomowych oraz typu pentohouse. Jak zachwala deweloper z loftów będzie wspaniały widok nie tylko na stare miasto, ale także na Tatry. Cena loftu na Zabłociu to 10 tys. zł. za m kw. Ciekawe lofty proponuje jeden z deweloperów w Poznaniu. Mieszkania powstają tam na miejscu XIX-wiecznych koszar 15. Pułku Ułanów Poznańskich. Deweloper dba o to, aby mieszkania, które tam powstały zachowały swój klimat, prace odbywają się w porozumieniu z konserwatorem zabytków. M.in. za ten klimat trzeba będzie jednak zapłacić około 13,5 tys. za metr kw. Kolejna ciekawa inwestycja w Poznaniu to dawna spalarnia odpadów, w której jeden z deweloperów chce stworzyć lofty.
W ocenie ekspertów na wzrost sprzedaży loftów ma wpływ m.in. ich umiejscowienie oraz wielkość inwestycji. Ze względu na cenę loftów decydują się na nie ludzie wolnych zawodów, np. artyści, dziennikarze, muzycy, pracownicy agencji reklamowych, ale także menedżerowie i dobrze zarabiający urzędnicy. Największą popularnością cieszą się lofty wśród osób w wieku 30-45 lat.