Pytanie
Do starostwa powiatowego wpłynął w 2012 r. wniosek o wydanie pozwolenia wodnoprawnego na szczególne korzystanie z wód w zakresie poboru, piętrzenia i zrzutu wody rzeki X. Wnioskodawca posiadał pozwolenie wodnoprawne na szczególne korzystanie z wód w zakresie poboru piętrzenia i zrzutu wody rzeki X, które straciło ważność w 2005 r.
Po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego w sprawie wydania przedmiotowego pozwolenia wodnoprawnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 145) – dalej pr. wod. i ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 267) - dalej k.p.a., starosta udzielił wnioskodawcy przedmiotowego pozwolenia wodnoprawnego. Od decyzji odwołały się strony postępowania (użytkownicy wody rzeki X), uzasadniając, iż wnioskodawca nie prowadzi prawidłowej gospodarki wodnej na obiektach stawowych, a to prowadzi do zagrożenia gospodarki rybackiej prowadzonej przez nich, tzn. niesie ryzyko przenoszenia chorób ryb a zapotrzebowanie wody z rzeki X w okresie letnim jest niewystarczające. Organ odwoławczy uchylił decyzję w całości, przekazując sprawę do ponownego rozpatrzenia.
Kto powinien wykonać opracowanie bilansu wody rzeki X, uwzględniając pobór wody rzeki X dla potrzeb stawów położonych poniżej stawów wnioskodawcy oraz nawodnień rolniczych na użytkach zielonych?
Opracowanie powinno być wykonane przez wnioskodawcę, czy przez wszystkich użytkowników tej rzeki, czy przez administratora rzeki?