Pytanie
Otrzymałam refundację na zakup środków trwałych zgodnie z zawartą umową o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r. poz. 674 z późn. zm.). Jestem czynnym podatnikiem VAT, prowadzę PKPiR. W lipcu 2013 r. otrzymałam refundację w kwocie brutto 20.000 zł. Za wymienioną kwotę zakupiłam środki trwałe wg faktury na sumę netto 18.105,69 zł, VAT 4165,31 zł, brutto 22.270 zł (Kwota 2270 zł stanowiła środki własne).W ewidencji wprowadziłam środki trwałe na sumę 18.105,69 zł z zapisem: środki trwałe zakupione w ramach dotacji na doposażenie stanowiska pracy, i nie ujęłam amortyzacji w kosztach podatkowych. Zakup środków trwałych w PKPiR wykazałam na "0", natomiast w rejestrze zakupu środków trwałych wykazałam zakup środków trwałych na sumę: netto 18.105,69 zł, VAT 4164,31 zł, brutto 22.270 zł. Ponieważ w umowie o refundację jest zapis mówiący o tym, że pracodawca zobowiązuje się do zwrotu równowartości odliczonego lub zwróconego, zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług podatku naliczonego dotyczącego zakupionych towarów i usług w ramach przyznanej refundacji, w terminie: nie dłuższym niż 90 dni od dnia złożenia przez pracodawcę deklaracji podatkowej dotyczącej podatku od towarów i usług, w której wykazano kwotę podatku naliczonego z tego tytułu - w przypadku gdy z deklaracji za dany okres rozliczeniowy wynika kwota podatku podlegającego wpłacie do urzędu skarbowego lub kwota do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy; 30 dni od dnia dokonania przez urząd skarbowy zwrotu podatku na rzecz pracodawcy w przypadku gdy z deklaracji podatkowej dotyczącej podatku od towarów i usług, w której wykazano kwotę podatku naliczonego z tego tytułu, za dany okres rozliczeniowy wynika kwota zwrotu. Ponieważ zakup środków trwałych otrzymanych z dotacji został wprowadzony w miesiącu sierpniu 2013 r. i deklaracja VAT-7 została złożona w dniu 24 września 2013 r. Deklaracja VAT-7 wykazuje podatek naliczony do przeniesienia na następny miesiąc na sumę 1802 zł. Obliczyłam więc: od dnia 24 września 2013 r. dodaję 3 miesiące i do urzędu pracy powinnam zwrócić na konto bankowe urzędu pracy kwotę 3739,84 zł do dnia 23 grudnia 2013 r.
Czy zakup środków trwałych sfinansowanych dotacją został prawidłowo zaewidencjonowany w PKPiR i czy kwota VAT w wysokości 4164,31 zł stanowi przychód podatkowy do opodatkowania 18% podatkiem dochodowym?