Pytanie
Firma holenderska posiadająca NIP UE i zarejestrowana jako podatnik w Holandii, wynajmuje u polskiego podatnika VAT magazyn. Do magazynu przysyła swój towar (przechowuje go), a następnie sprzedaje go podatnikom polskim i poza UE (eksport). Cały czas właścicielem i wystawcą faktur przy sprzedaży towaru jest firma holenderska. Towar w polskim magazynie jest przechowywany przez czas nieokreślony, zależnie od tego kiedy Holendrzy znajdą nabywcę towaru w Polsce lub np. w Rosji. Podatnik polski świadczy tylko usługi dzierżawy i obsługuje magazyn, wydając towar nabywcy dla którego faktura sprzedaży zostanie wystawiona w Holandii przez właściciela towaru.
Kto w momencie przywozu towaru na teren kraju jest zobowiązany do wykazywania nabycia wewnątrzwspólnotowego towaru zarówno dla potrzeb VAT, jak również sprawozdawczości Intrastat?
Czy firma holenderska powinna się zarejestrować jako podatnik w Polsce, czy raczej ustanowić przedstawiciela podatkowego?