Trzy odcinki w modelu „projektu i buduj”


Trzy odcinki drogi ekspresowej S5 w województwie dolnośląskim zostaną zrealizowane w modelu projektuj i buduj. Na realizację wykonawcy będą mieli od 30 do 33 miesięcy od dnia podpisania umowy (bez okresów zimowych). W systemie tradycyjnym zaś powstaną dwa odcinki drogi ekspresowej S7 w województwie warmińsko-mazurskim - termin realizacji został określony na 20-23 miesiące od zawarcia umowy (bez okresów zimowych).


Ekspresowe połącznie Wielkopolski z woj. dolnośląskim dzięki budowanej S5

Realizacja drogi ekspresowej S5 została podzielona na trzy odcinki, od w. Widawa do Korzeńska - w sumie 48 km. Wybudowana droga zapewni ekspresowe powiązanie województwa dolnośląskiego z krajowym układem województwa wielkopolskiego i Polski północnej a także – poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia (AOW) z południowym i zachodnim rejonem województwa dolnośląskiego.


Krócej z Elbląga do Warszawy dzięki nowej S7

Postępowania przetargowe na budowę drogi ekspresowej S7 obejmują dwa zadania: Ostróda Południe - Rychnowo (9,4 km) i Rychnowo – Olsztynek Zachód (10, 7 km). W rezultacie, po zakończeniu inwestycji, od Elbląga do granicy województwa w Napierkach siódemka będzie na całej długości drogą klasy S. To łącznie ponad 140 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, dzięki której podniesie się bezpieczeństwo a podróż z Elbląga do Warszawy skróci się o ok. 40 minut.


Ambitne plany GDDKiA

W tym roku GDDKiA ogłosiła już postępowania na 21 odcinków na 257 km dróg ekspresowych. Do końca tego roku ogłoszone zostaną jeszcze ok. 33 postępowania na 475 kilometry. Wśród nich będą m.in.: pozostałe odcinki S3 w województwie dolnośląskim, S5 w woj. wielkopolskim, S7 w kierunku południowym od Warszawy czy S8 w kierunku Białegostoku.