Marketing ekologicznych produktów żywnościowych
to publikacja, która stanowi całościowe opracowanie zagadnień związanych z marketingowymi aspektami wytwarzania ekologicznej żywności i jej sprzedaży ostatecznym nabywcom. Przedmiotem zainteresowania autorek jest przede wszystkim żywność ekologiczna rozumiana jako żywność mająca polskie lub europejskie certyfikaty żywności ekologicznej i rolnictwa ekologicznego.


W książce szczegółowo omówiono:
• istotę marketingu żywności ekologicznej na tle ewolucji koncepcji marketingu, a także koncepcji zrównoważonego rozwoju,
• wybrane aspekty rolnictwa ekologicznego z uwzględnieniem jego podstawowych celów oraz uwarunkowań prawnych,
• zachowania nabywców i kwestię segmentacji na rynku żywności ekologicznej,
• metody badań marketingowych z uwzględnieniem różnych źródeł informacji,
• podstawowe elementy marketing miksu,
• atrybuty ekożywności i zagadnienia związane z zarządzaniem takim produktem, w tym m.in, markę, opakowanie i znakowanie żywności ekologicznej,
• politykę cenową na rynku żywnościowych produktów ekologicznych,
• różne aspekty dystrybucji żywności ekologicznej z uwzględnieniem tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dystrybucji,
• zagadnienia komunikacji marketingowej.

Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z marketingiem, rolnictwem ekologicznym i gospodarką żywnościową, praktyków działających w sferze rolnictwa ekologicznego i przetwórstwa tej żywności, a także pośredników zajmujących się obrotem ekożywnością.

Przeczytaj też: Zmiany w rolnictwie ekologicznym, zgłoszenia po usunięciu uchybień

Autorzy:
Renata Nestorowicz - doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Strategii Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu marketingu, zachowań nabywców, komunikacji marketingowej i międzyludzkiej. Prowadzi badania dotyczące żywności ekologicznej i funkcjonalnej m.in. w projekcie "Nowa żywność bioaktywna o zaprogramowanych właściwościach prozdrowotnych", realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.


Bogna Pilarczyk - profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, wykładowca w Katedrze Strategii Marketingowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i w Studium Podyplomowym Marketingu Strategicznego na Rynku Farmaceutycznym; współpracuje z wieloma przedsiębiorstwami w ramach Wielkopolskiej Szkoły Biznesu; autorka około 180 publikacji.

Marketing ekologicznych produktów żywnościowych



Książka Marketing ekologicznych produktów żywnościowych dostępna jest w internetowej księgarni Profinfo.pl>>>