Czy wytwórca odpadu, który prowadzi dwie apteki w dwóch różnych miastach, na terenie jednego powiatu, powinien złożyć dwie odrębne informacje o wytwarzanych odpadach i sposobach gospodarowania nimi?
Podmiot prowadzący apteki może zarówno złożyć dwie informacje o wytwarzanych odpadach i sposobach gospodarowania nimi (oddzielnie dla każdej z aptek, w której odpady są wytwarzane), jak i jedną informację, pod warunkiem, że uwzględni wymagane informacje i dane oddzielnie dla każdej z aptek, w tym rodzaje i ilość wytwarzanych odpadów w danej lokalizacji i sposób dalszego zagospodarowania. Zgodnie z art. 24 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243) - dalej u.o., powinien również wskazać miejsca, sposób oraz rodzaj magazynowanych odpadów (jeżeli wytwarzane odpady są magazynowane); w tym przypadku należy wskazać konkretne miejsca magazynowania odpadów pochodzących z danej apteki. Musi również dołączyć do informacji dwa odrębne tytuły prawne do aptek.
Decydując się na złożenie jednej informacji wytwórca odpadów jest obowiązany do złożenia jej w czterech egzemplarzach. Organ przekaże je zgodnie ze wskazaniem art. 24 ust. 9 u.o. Informację przedkłada się właściwemu organowi w terminie 30 dni przed dniem rozpoczęcia działalności powodującej powstawanie odpadów lub dniem zmiany tej działalności wpływającej na ilość lub rodzaj wytwarzanych odpadów lub sposobów gospodarowania nimi.
Alicja Brzezińska
Podmiot prowadzący apteki może zarówno złożyć dwie informacje o wytwarzanych odpadach i sposobach gospodarowania nimi (oddzielnie dla każdej z aptek, w której odpady są wytwarzane), jak i jedną informację, pod warunkiem, że uwzględni wymagane informacje i dane oddzielnie dla każdej z aptek, w tym rodzaje i ilość wytwarzanych odpadów w danej lokalizacji i sposób dalszego zagospodarowania. Zgodnie z art. 24 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243) - dalej u.o., powinien również wskazać miejsca, sposób oraz rodzaj magazynowanych odpadów (jeżeli wytwarzane odpady są magazynowane); w tym przypadku należy wskazać konkretne miejsca magazynowania odpadów pochodzących z danej apteki. Musi również dołączyć do informacji dwa odrębne tytuły prawne do aptek.
Decydując się na złożenie jednej informacji wytwórca odpadów jest obowiązany do złożenia jej w czterech egzemplarzach. Organ przekaże je zgodnie ze wskazaniem art. 24 ust. 9 u.o. Informację przedkłada się właściwemu organowi w terminie 30 dni przed dniem rozpoczęcia działalności powodującej powstawanie odpadów lub dniem zmiany tej działalności wpływającej na ilość lub rodzaj wytwarzanych odpadów lub sposobów gospodarowania nimi.
Alicja Brzezińska