Odpowiedź:
Nieuzupełnienie braków projektowych w wyznaczonym terminie powinno skutkować wydaniem decyzji odmownej – art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290) – dalej pr. bud., a nie pisma kończącego postępowanie wydawanego w przypadku nieuzupełnienia braku formalnego.

Złożenie przez inwestora wniosku o zawieszenie fakultatywne – art. 98 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23) – dalej k.p.a., postępowania w sprawie pozwolenia na budowę po bezskutecznym upływie terminu wynikającego z postanowienia nie powinno skutkować wstrzymaniem postępowania.

Uzasadnienie:
W myśl art. 35 ust. 3 pr. bud., w razie stwierdzenia naruszeń, w zakresie określonym w ust. 1, właściwy organ nakłada postanowieniem obowiązek usunięcia wskazanych nieprawidłowości, określając termin ich usunięcia, a po jego bezskutecznym upływie wydaje decyzję o odmowie zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na budowę.

W świetle powyższej regulacji nieuzupełnienie braków projektowych w wyznaczonym terminie powinno skutkować wydanie decyzji odmownej, a nie pisma kończącego postępowanie wydawanego w przypadku nieuzupełnienia braku formalnego.

Złożenie przez inwestora wniosku o zawieszenie fakultatywne (art. 98 k.p.a.) postępowania w sprawie pozwolenia na budowę po bezskutecznym upływie terminu wynikającego z postanowienia nie powinno skutkować wstrzymaniem postępowania. Organ administracji architektoniczno-budowlanej powinien wydać decyzję odmowną, ponieważ spełniona została uprzednio przesłanka określona w art. 35 ust. 3 pr. bud.

Więcej informacji i narzędzi znajdziesz w programie
Serwis Budowlany
Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów