Połączenie Kancelarii Rady Państwa z Kancelarią Sejmu Ustawodawczego.

UCHWAŁA
RADY PAŃSTWA
z dnia 5 sierpnia 1952 r.
w sprawie połączenia Kancelarii Rady Państwa z Kancelarią Sejmu Ustawodawczego.

Rada Państwa uchwala:
1.
Połączyć Kancelarię Rady Państwa z Kancelarią Sejmu Ustawodawczego w jeden organ pod nazwą Kancelaria Rady Państwa.
2.
Pracownicy dotychczasowej Kancelarii Rady Państwa i Kancelarii Sejmu Ustawodawczego przechodzą do służby w Kancelarii Rady Państwa utworzonej w myśl pkt 1.
3.
Kancelarii Rady Państwa nadaje się tymczasowy statut organizacyjny w brzmieniu ustalonym w załączniku do niniejszej uchwały.
4.
Wykonanie uchwały porucza się Szefowi Kancelarii Rady Państwa.
5.
Uchwała wchodzi w życie z mocą od dnia 5 sierpnia 1952 r.

ZAŁĄCZNIK 

TYMCZASOWY STATUT ORGANIZACYJNY KANCELARII RADY PAŃSTWA

§ 1.
Kancelaria Rady Państwa jest organem pomocniczym Sejmu i Rady Państwa.
§  2.
W skład Kancelarii Rady Państwa wchodzą:

Gabinet Przewodniczącego Rady Państwa,

Wydział Kadr,

Wydział Ogólny,

Biuro Organizacji i Inspekcji,

Biuro Parlamentarne,

Biuro Prawne,

Biuro Odznaczeń,

Biuro Listów i Zażaleń,

Biuro Gospodarczo-Administracyjne,

Biblioteka Sejmowa,

Redakcja "Rady Narodowej",

Redakcja "Ustawodawstwa Polskiego".

§  3.
Gabinet Przewodniczącego Rady Państwa załatwia sprawy związane ze stanowiskiem Przewodniczącego i członków Rady Państwa oraz z prowadzeniem ich sekretariatów.
§  4.
1.
Do zakresu działania Wydziału Kadr należą sprawy osobowe, uposażeń, ewidencji i statystyki pracowników Kancelarii Rady Państwa, sprawy akcji socjalnej oraz kontroli socjalistycznej dyscypliny pracy.
2.
Wydział Kadr składa się z:

Referatu Osobowego,

Referatu Uposażeń,

Referatu Akcji Socjalnej.

§  5.
1.
Do zakresu działania Wydziału Ogólnego należą sprawy przyjmowania i ekspedycji korespondencji zwykłej, sprawy przyjmowania, przechowywania i wysyłania pism tajnych, sprawy archiwum, hali maszyn i powielarni.
2.
Wydział Ogólny składa się z:

Samodzielnego Referatu Podawczego,

Kancelarii Tajnej,

Archiwum,

Hali Maszyn,

Powielarni.

§  6.
1.
Do zakresu działania Biura Organizacji i Inspekcji należą czynności pomocnicze związane z wykonywaniem przez Radę Państwa zwierzchniego nadzoru nad radami narodowymi, a w szczególności:
a)
czuwanie nad prawidłowością wyborów do rad narodowych, wyborów organów wykonawczych i komisji rad narodowych,
b)
udzielanie organom wykonawczym i komisjom rad narodowych pomocy i instruktażu w sprawach przygotowania sesji rad, pracy komisji, łączności radnych z wyborcami i innych form pracy organizacyjno-masowej,
c)
opracowywanie materiałów dotyczących organizacji i działalności rad narodowych i ich organów,
d)
opracowywanie projektów uchwał Rady Państwa w sprawach dotyczących rad narodowych i ich organów.

Do zakresu działania Biura Organizacji i Inspekcji należy ponadto przygotowanie materiałów do decyzji Głównej Komisji Kwalifikacyjnej przy Radzie Państwa (ustawa z dnia 23 lipca 1945 r. o zasiłkach i pomocy dla osób pozostałych po uczestnikach ruchu podziemnego i partyzanckiego i dekret z dnia 13 listopada 1945 r. o zasiłkach i pomocy dla ofiar wrogów demokratycznego ustroju Polski), obsługa biurowa Komisji oraz wykonywanie jej decyzji.

2.
Biuro Organizacji i Inspekcji składa się z:

Wydziału Organizacji,

Zespołu Inspektorów,

Samodzielnego Referatu Głównej Komisji Kwalifikacyjnej.

§  7.
1.
Do zakresu działania Biura Parlamentarnego należą czynności pomocnicze związane ze zwoływaniem sesji Sejmu, obradami Sejmu i komisji sejmowych oraz opracowywanie protokołów, stenogramów i diariusza z posiedzeń Sejmu i komisji sejmowych.
2.
Biuro Parlamentarne składa się z:

Wydziału Prac Parlamentarnych,

Wydziału Stenografii i Diariusza.

§  8.
1.
Do zakresu działania Biura Prawnego należą czynności pomocnicze w sprawach: ustawodawczych, ustalania powszechnie obowiązującej wykładni ustaw, stosowania prawa łaski oraz orzekania w sprawach obywatelstwa polskiego.

Do zakresu działania Biura Prawnego należy ponadto opracowywanie protokołów z posiedzeń Rady Państwa oraz udzielanie opinii prawnych dla potrzeb biur i wydziałów Kancelarii Rady Państwa.

2.
Biuro Prawne składa się z:

Wydziału Prac Ustawodawczych,

Wydziału Ułaskawień,

Samodzielnego Referatu Spraw Obywatelstwa.

§  9.
1.
Do zakresu działania Biura Odznaczeń należą czynności pomocnicze związane z nadawaniem odznaczeń państwowych, a w szczególności: analiza i opracowanie wniosków odznaczeniowych, sporządzanie projektów decyzji o nadaniu odznaczeń, wykonywanie decyzji o nadaniu odznaczeń, czuwanie nad należytym wręczaniem nadanych odznaczeń oraz prowadzenie ewidencji osób odznaczonych.
2.
Biuro Odznaczeń składa się z:

Wydziału Analizy i Opracowania Wniosków,

Wydziału Wykonawczego,

Kartoteki Odznaczonych.

§  10.
1.
Do zakresu działania Biura Listów i Zażaleń należą czynności określone w uchwale Rady Państwa Nr 8/51 z dnia 22 lutego 1951 r. w sprawie organizacji i regulaminu działania Biura Listów i Zażaleń.
2.
Biuro Listów i Zażaleń składa się z:

Zespołów Referentów,

Wydziału Prasowego,

Wydziału Sprawozdawczości i Statystyki.

3.
Zespoły referentów powołuje Szef Kancelarii Rady Państwa według podziału rzeczowego w zależności od charakteru napływających skarg i zażaleń.
§  11.
1.
Do zakresu działania Biura Gospodarczo-Administracyjnego należą sprawy finansowo-budżetowe i gospodarczo-administracyjne Kancelarii Rady Państwa, a w szczególności: opracowanie, wykonywanie i kontrola wykonania budżetu Kancelarii Rady Państwa, sprawy rachunkowo-kasowe, wykonywanie planu inwestycyjnego, zarząd, konserwacja i remont budynków i innych nieruchomości, utrzymywanie ogrodów, zawieranie umów na dostawy i roboty, zakupy, sprawy eksploatacji i remontu pojazdów mechanicznych, zaopatrywanie w materiały biurowe, utrzymywanie porządku na terenie gmachów sejmowych.
2.
Biuro Gospodarczo-Administracyjne składa się z:

Wydziału Finansowo-Budżetowego,

Wydziału Gospodarczego,

Wydziału Technicznego,

Wydziału Nieruchomości,

Samodzielnego Referatu Inwestycyjnego,

Samodzielnego Referatu Ogrodów,

Straży Marszałkowskiej.

§  12.
1.
Biblioteka Sejmowa gromadzi, opracowuje i udostępnia wydawnictwa krajowe i zagraniczne, ze szczególnym uwzględnieniem nauk społeczno-politycznych i publikacji urzędowych.
2.
Biblioteka Sejmowa składa się z następujących Samodzielnych Referatów:

Ogólnego,

Uzupełnienia Księgozbioru,

Opracowania Księgozbioru,

Czytelni i Biblioteki Podręcznej.

§  13.
Redakcja "Rady Narodowej" wydaje dwutygodnik "Rada Narodowa".
§  14.
Redakcja "Ustawodawstwa Polskiego" wydaje pismo, zawierające teksty polskich ustaw, dekretów i rozporządzeń w językach obcych.
§  15.
W skład biur wchodzą sekretariaty biur, powołane do:
a)
obsługi kancelaryjnej,
b)
zaopatrywania wydziałów i samodzielnych referatów w urządzenia i materiały biurowe,
c)
załatwiania spraw doraźnych, zleconych przez dyrektora biura.
§  16.
Szczegółowy podział czynności pomiędzy biura, wydziały i samodzielne referaty oraz tok urzędowania w Kancelarii Rady Państwa określi instrukcja wydana przez Szefa Kancelarii Rady Państwa,

Zmiany w prawie

Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa z podpisem prezydenta

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 07.06.2024
Senat poparł zmianę obowiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów

W ślad za rekomendacją Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej Senat przyjął w środę bez poprawek zmiany w Kodeksie pracy, których celem jest nowelizacja art. 222 dostosowująca polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.06.2024
Ratownik medyczny nauczy się na kursie, jak robić USG i stwierdzać zgon

Weszło w życie rozporządzenie w sprawie kursów kwalifikacyjnych dla ratowników medycznych. To konsekwencja przyznania tej grupie zawodowej nowych uprawnień: stwierdzania zgonu, do którego doszło podczas akcji medycznej, wykonania badania USG według protokołów ratunkowych oraz kwalifikacji do szczepienia i wykonania szczepienia przeciw COVID-19. Nowe przepisy określają jak będzie wyglądać egzamin i wzór zaświadczenia potwierdzającego odbycie kursu kwalifikacyjnego.

Agnieszka Matłacz 05.06.2024
MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1952.A-73.1158

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Połączenie Kancelarii Rady Państwa z Kancelarią Sejmu Ustawodawczego.
Data aktu: 05/08/1952
Data ogłoszenia: 30/08/1952
Data wejścia w życie: 05/08/1952