(C/2024/7151)Język postępowania: niemiecki
(Dz.U.UE C z dnia 9 grudnia 2024 r.)
Sąd odsyłający
Landesgericht Korneuburg (C-650/23), Landgericht Düsseldorf (C-705/23)
Strony w postępowaniu głównym
Strona inicjująca postępowanie przed sądem odsyłającym: E EAD (C-650/23), Flightright GmbH (C-705/23)
Druga strona postępowania: DW (C-650/23), Condor Flugdienst GmbH (C-705/23)
Sentencja
Artykuł 4 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91, w związku z art. 2 lit. j) rozporządzenia nr 261/2004
należy interpretować w ten sposób, że:
pasażer linii lotniczych, który posiadał potwierdzoną rezerwację na lot w ramach imprezy turystycznej, może domagać się od obsługującego przewoźnika lotniczego odszkodowania, o którym mowa w art. 7 ust. 1 owego rozporządzenia, w sytuacji gdy organizator tej imprezy turystycznej powiadomił tego pasażera, bez uprzedniego poinformowania o tym tego przewoźnika, że pierwotnie planowany lot nie odbędzie się, nawet jeśli lot ten został wykonany zgodnie z planem.