(C/2024/4579)Język postępowania: węgierski
(Dz.U.UE C z dnia 29 lipca 2024 r.)
Sąd odsyłający
Fővárosi Törvényszék
Strony w postępowaniu głównym
Strona inicjująca postępowanie przed sądem odsyłającym: MET Magyarország Energiakereskedő Zrt., Global NRG ROM SRL
Druga strona postępowania: Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal
Zainteresowana strona popierająca żądania drugiej strony postępowania: FGSZ Földgázszállító Zrt.
Pytanie prejudycjalne
Czy w świetle zasad pewności prawa i ochrony uzasadnionych oczekiwań art. 35 ust. 1 rozporządzenia TAR NC 1 należy interpretować w ten sposób, że z zakresu stosowania tego rozporządzenia wyłączone są również zawarte przed 2017 r. długoterminowe umowy rezerwacji zdolności, w których klauzulach cenowych nie przewidziano, że określona w chwili zawarcia umowy taryfa przesyłowa oparta na zdolności lub wolumenie zmienia się wyłącznie zgodnie z wcześniej określonym wzorem opartym na wskaźniku cen konsumpcyjnych ustalonym przez krajowy urząd statystyczny, lecz - na mocy bezwzględnie obowiązującego przepisu prawa krajowego - zastosowano w nich taryfę urzędową za korzystanie z sieci zamiast taryfy obliczonej, pod warunkiem że ta pierwsza będzie niższa, przy czym taryfa urzędowa jest taryfą, którą strony indeksują w następnym okresie i przy ustalaniu której organ bierze pod uwagę, oprócz indeksacji, nowe krótkoterminowe umowy rezerwacji zdolności zawarte w odniesieniu do danego gazociągu międzysystemowego sieci i wynikające z nich dochody, a także wewnętrzną stopę zwrotu?