Znak towarowy Unii Europejskiej - Postępowanie w sprawie unieważnienia prawa do znaku - Graficzny znak towarowy Compton - Bezwzględne podstawy unieważnienia - Brak charakteru opisowego - Artykuł 7 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 207/2009 [obecnie art. 7 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (UE) 2017/1001] - Charakter odróżniający - Artykuł 7 ust. 1 lit. b) rozporządzenia nr 207/2009 [obecnie art. 7 ust. 1 lit. b) rozporządzenia 2017/1001](C/2024/2614)
Język postępowania: niemiecki
(Dz.U.UE C z dnia 22 kwietnia 2024 r.)
Strony
Strona skarżąca: BIW Invest AG (Appenzell, Szwajcaria) (przedstawiciele: E. Mielke, U. Stelzenmüller i J. Weiser, adwokaci)
Strona pozwana: Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (przedstawiciel: E. Nicolás Gómez, pełnomocnik)
Druga strona w postępowaniu przed izbą odwoławczą EUIPO będąca interwenientem przed Sądem: New Yorker Marketing & Media International GmbH (Brunszwik, Niemcy) (przedstawiciele: M. Hartmann, S. Fröhlich i H. Lerchl, adwokaci)
Przedmiot
W skardze opartej na art. 263 TFUE skarżąca wnosi o stwierdzenie nieważności decyzji Drugiej Izby Odwoławczej Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) z dnia 16 września 2022 r. (sprawa R 1913/2021-2).
Sentencja
1) Stwierdza się nieważność decyzji Drugiej Izby Odwoławczej Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) z dnia 16 września 2022 r. (sprawa R 1913/2021-2).
2) EUIPO i New Yorker Marketing & Media International GmbH pokrywają własne koszty postępowania przed Sądem oraz oraz po połowie koszty poniesione w tym postępowaniu przez BIW Invest AG, w tym koszty poniesione w związku z postępowaniem przed izbą odwoławczą.